Kan GoT niet openen in browser, krijg andere pagina te zien?

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ik zit hier met een heel raar probleem, ik kom er niet uit :S :

Ik heb een computer in een netwerk zitten. Deze kan iedere website bezoeken, zoals www.tweakers.net , maar niet gathering.tweakers.net. Dan wordt je doorgestuurd naar een een of ander poortnummer van GoT en krijg ik een admin pagina te zien van een linux bak waar je een wachtwoord moet ingeven. Op andere computers in het netwerk werkt alles wél. Ik heb die computer ook nog eens net schoon geinstalleerd, dus ik weet nu precies welke software erop staat. Hiervoor nog geen last mee gehad. Ik typ dit bericht nu op de server. O ja, als ik de proxy server aanzet van winroute dan krijg ik, als ik op de probleem-pc weer naar gathering.tweakers.net surf de google website te zien???? Toch blijft het adres gathering.tweakers.net, en de proxy server haalt zelfs de plaatjes van Google op met als sitenaam got ervoor?

Ik snap er echt helemaal niks meer van. Ik heb heel wat applicaties geinstalleerd, maar niets bijzonders wat ik nog niet had. Ik heb spybot search and destroy gedraaid en die vond niets. Ik begrijp-ut niet meer. O ja, ook nog naar de hosts file gekeken maar die was gewoon standaard.

:?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

mss is er een probleem op je server?
mss cached winroute iets fout?
probeer eens een andere proxy dan winroute...?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ik heb net server gerestart, en de pc nog eens gerestart. Nu is het probleem opgelost. Ik heb hiervoor nog gepingt, en ik pingde een ander adres.

Gathering of Tweakers IP : 213.239.154.36 (pingde ik op server waar pagina wel werkte)

IP waarnaar ik werd verwezen: 64.246.22.60 (pingde ik op pc die niet werkt)

Iemand enig idee hoe winroute (firewall) dit doet, en dan wel alleen bij mijn client? Ik heb niets bijzonders ingesteld. Ik ben meer bang dat ik spyware oid op m'n pc heb staan...? Of er moeten heel wat bits verkeerd zijn gesprongen op de server :?

[ Voor 9% gewijzigd door pierre-oord op 26-08-2003 16:47 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Controleer anders je hosts file even. (Welk OS draai je op de server in kwestie?)

never mind :+

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 26-08-2003 17:39 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate