Toon posts:

nieuw moederbord nieuw systeem??

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een soltek moederbord met een via chipset, de vier in een drivers etc. geinstalleerd. Ik wil nu mijn net gekochte bord, een asus met een nforce2 chipset inbouwen, kan ik mijn systeem behouden of moet ik een nieuw besturingssysteem installeren..
Het liefst zou ik mijn bestaande systeem behouden natuurlijk..
Windows 2k...

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

Het is aan te raden bij deze ingrijpende hardwareverandering het besturingssysteem opnieuw te installeren...
helaas
Kan natuurlijk wel win2k blijven, gewoon even een nieuwe install

[ Voor 23% gewijzigd door samo op 26-08-2003 16:30 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het hoeft inderdaad niet, maar het kon dan wel eens een dikke puinhoop worden in je hardware lijst en hij zal ook niet lekker lopen.

* WhizzCat agrees with samo-arne

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Nah, ik zou hem wel opnieuw installen.
Ik heb het echter ook een keer voor elkaar gekregen om mijn MSI K7T Turbo eruit te schroeven en mijn K7D Master-L erin. MIk heb toen mijn bak maar weer aangezet op goede hoop, want ik had geen cd of iets bij de hand, en alles werkte gewoon tot mijn verbazing.
En nee, het was geen "enorme" puinhoop bij mij hardwarelijst.
Uiteindelijk heb ik hem opnieuw geinstalled omdat het toch niet echt super liep... maar het kan dus zeker.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik had op m'n oude ASUS bord met VIA chipset een WindowsXP installatie draaiende, en ik ging ook upgraden naar een nForce2 chipset.
Sleutelwoord is hier VOORBEREIDING!
Er zijn genoeg tips op internet te vinden om dit soepeltjes te laten verlopen

Wat ik onder andere heb gedaan is geboot in veilige modus, daar zoveel mogelijk uit je lijst met hardware gooien. Wat je dan moet doen is de driver voor de IDE controller terugzetten naar de default driver van WindowsXP. Wat ik allemaal nog meer heb gedaan weet ik niet precies, maar dit is het wel zo'n beetje....

Bij mij werkte het, maar dat is geen garantie voor jou dat het bij jou ook gaat werken. Je kan het allicht proberen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Iets vertelt mij dat je geen vooronderzoek had gedaan :X

[search=nieuw moederbord windows opnieuw installeren] B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.