Toon posts:

Het flashen van een TI-83 is mislukt, wat nu te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sindskort een nieuwe TI-83 Plus met officieële link kabel apart erbij gekocht. Ik heb de software voor de link kabel geïnstalleerd op de computer en de kabel aangesloten op de pc en op TI-83 Plus.

De eerste paar keer werkte het overzetten van software perfect, maar op een gegeven moment kreeg ik de melding op de computer dat er een nieuwe versie van het OS dat draaid op de TI-83 Plus verkrijgbaar is en of ik die wilde installeren. Dat heb ik gedaan en alles ging goed in het begin, tot dat mijn computer vastliep (waarschijnlijk) door het flashen van mij TI-83 Plus en zichzelf rebooten. Toen dit gebeurde was de installatie al op 28% en ik wilde verder gaan met de installatie toen de computer weer was gereboot.

Op het moment dat ik dat wilde gaan doen stond de volgende tekst op mijn TI-83 Plus:

Waiting...

Please install
calculator
software now.

En ik heb toen geprobeerd om de installatie opnieuw op te starten, zowel met het oude OS als het nieuwe maar daardoor kreeg ik de volgende melding:

ERROR!
Press any key to
turn unit off.
Then turn unit
back on.

Deze melding krijg ik ook als ik nogmaals op de "ON" knop druk terwijl mijn rekenmachine aanstaat en ook als ik probeer om op elke andere manier contact te maken via de computer. Op de computer krijg ik dan te zien dat de kabel niet goed aangesloten zit.

De rekenmachine reageert nergens meer op, behalve op de "ON" knop. Ik ben ook al terug geweest met mijn TI-83 Plus naar de winkel waar ik hem gekocht heb. En daar vertelde zei mij dat ik de batterijen er voor 8 uur uit moest halen, ook de backup batterij. En dat het dan weer zou moeten werken (wat mij niet zo lijkt, omdat het OS dat erop stond gewist werd tijdens het flashen en er nu nog geen gehele OS op staat) en als het niet zou werken, dat ik het op school maar moest vragen.

Wie oh wie kan mij helpen met mijn probleem, want ik zou echt niet meer weten wat ik zou moeten doen, ik heb de site www.ti.com/calc al afgezocht en weinig gevonden en ook Google en de search leverde mij weinig op.

Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Alvast bedankt Didier Stouten

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57

samo

yo/wassup

Als je TI Connect hebt geinstalleerd, kan je dit makkelijk oplossen.
Sluit je rekenmachine aan op de pc..
ga naar education.ti.com en haal daar de meest recente versie van het os van dit machientje.
Sla het op op je desktop
sleep het naar het TI connect icoon op je desktop
volg de instructies

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nu even proberen, bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, dat werkt niet, ik krijg weer dezelfde meldingen.

Zie http://home.wanadoo.nl/fa...en/ti83%20foutmelding.JPG voor de foutmelding op de computer.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57

samo

yo/wassup

Heb ik ook gehad, je moet dat gewoon een paar keer proberen.
Anders TI Connect starten, device explorer selecteren, connect cancellen, settings cancellen en in het niet verbonden device explorer de OS slepen...
een paar keer proberen en dan werkt het!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik nog meer even verder kloten.
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Kweet niet hoe vaak jij het gedaan hebt? Maar na 25 foutmeldingen, begin ik er toch aardig in te geloven dat het niet zal gaan werken. Iig bedankt voor de tip

Verwijderd

probeer je het onder XP? Ik weet niet of het uit maakt, maar probeer het anders nog een keer onder een ander OS. Misschien wil het programma direct naar de poort schrijven en dat mag niet in XP.

Verwijderd

Mijn verontschuldigingen als dit niet de bedoeling is,
aangezien dit een oftopic was...

Maar ik zit nu ook met dit probleem...
Heeft iemand een oplossing? Ik heb al meerdere searches gedaan maar helaas zonder resultaat

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05

w0w

Toch zou ik zoals de vrouw in de winkel al zei; gewoon je batterij en je back-up batterij er 24 uurtjes uithalen, al je data wordt zo wel gewist, maar voor de rest heb je toch niks te verliezen?

Verwijderd

misschien heb je gelijk, ik ga het vanaf nu iig proberen,
Maar het lijkt me weinig zin hebben, het is volgens mij echt de connectie tussen de gr en de pc die niet tot stand gebracht kan worden, omdat de GR al compleet gewist is... maar ik kan het ook fout hebben..

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:39:
misschien heb je gelijk, ik ga het vanaf nu iig proberen,
Maar het lijkt me weinig zin hebben, het is volgens mij echt de connectie tussen de gr en de pc die niet tot stand gebracht kan worden, omdat de GR al compleet gewist is... maar ik kan het ook fout hebben..
Meestal moet het OS nog draaien om de machine in de boot/flash mode te zetten. Ik weet bijna zeker dat het eruitlaten van je batterijen geen enekele zin heeft.
Hooguit dat hij dan echt alles verliest en een default OS laad ofzo...

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:42

Maximus

There is no substitute

lees je handleiding eens door, want volgens mij kun je dat herstellen door je backup batterij er uit te halen. Dus niet die 4 baterijen maar die ene die onder het zwarte klepje zit.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

ik ben beniewd hoe didier (de topic starter) het heeft opgelost...) :/

Ik wacht ff tot vanmiddag (24 uur later) en dan zal ik de pogingen voortzetten..

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:21

M-ThijZ

Riding on Rails

yojordi schreef op 29 februari 2004 @ 17:34:
Toch zou ik zoals de vrouw in de winkel al zei; gewoon je batterij en je back-up batterij er 24 uurtjes uithalen, al je data wordt zo wel gewist, maar voor de rest heb je toch niks te verliezen?
daarmee wordt miss alle data gewist, maar niet de data die in het flash memory staat (als je een TI-83+ hebt). En het OS wordt ook zeker niet gewist!

Verwijderd

het is opgelost.. ik heb nieuwe software (speciaal voor os uploaden) gedownload van www.texasinstruments.com en nu doet ie het weer
bedankt anyways >:)
Pagina: 1