Op www.cdrwinkel.nl zag ik dat er aantal spindels mogelijk te koop is, in plaats van doosjes en zo. Ik doe alles in cdmappen, omdat het ruimte bespaart.
Ik heb sinds kort NEC 1300A en verzamel ff alvast info over media's in spindels.
Ik weet niet of er al topic bestaat over spindels alleen van DVD-/+RW en +/-R media. Indien ja, mijn excuses hiervoor.
Ook valt me op dat er soms slechte ervaringen zijn met spindels zoals loslatende plastic lagen en zo.
Ik hoop hier overzicht te kunnen krijgen:
- kwaliteit spindelbehuizing?
- zitten er fake schijven in aan boven en/of onderkant ter bescherming?
- plastic of rubberen afstandsringen gebruikt?
- schijven in plastic wrapped of alleen spindel zelf in plastic wrapped?
- vuil&krasjes aanwezig?
- betrouwbaarheid medialaag (lange bewaartijd)?
- leesbaarheid medialaag?
- schrijfbaarheid bovenkant?
- is bovenlaag (spiegellaag) wel 'dik' genoeg of krast het makkelijk en raakt het los?
- prijs (bij welke shop)?
Dan heb je ook bij spotgoedkope merken die geen spindelbehuizing hebben en compleet in plastic wrapped zijn... Die zijn nog twijfelachtiger... Wel es gekocht en gaat het wel goed?
Laat maar horen!
Ik heb sinds kort NEC 1300A en verzamel ff alvast info over media's in spindels.
Ik weet niet of er al topic bestaat over spindels alleen van DVD-/+RW en +/-R media. Indien ja, mijn excuses hiervoor.
Ook valt me op dat er soms slechte ervaringen zijn met spindels zoals loslatende plastic lagen en zo.
Ik hoop hier overzicht te kunnen krijgen:
- kwaliteit spindelbehuizing?
- zitten er fake schijven in aan boven en/of onderkant ter bescherming?
- plastic of rubberen afstandsringen gebruikt?
- schijven in plastic wrapped of alleen spindel zelf in plastic wrapped?
- vuil&krasjes aanwezig?
- betrouwbaarheid medialaag (lange bewaartijd)?
- leesbaarheid medialaag?
- schrijfbaarheid bovenkant?
- is bovenlaag (spiegellaag) wel 'dik' genoeg of krast het makkelijk en raakt het los?
- prijs (bij welke shop)?
Dan heb je ook bij spotgoedkope merken die geen spindelbehuizing hebben en compleet in plastic wrapped zijn... Die zijn nog twijfelachtiger... Wel es gekocht en gaat het wel goed?
Laat maar horen!