Ik heb 2 netwerken:
1 nt4 netwerk met 192.168.100.* en 1 nt4 netwerk met 172.18.2.*
Deze wil ik met elkaar verbinden. Ik weet dat dat heel simpel is met een router maar nu komt het. Ik heb laatst iets gelezen op het forum namelijk onderstaande:orca schreef op 07 July 2003 @ 23:13:
Een pc met twee adapters elke adapter in een andere ip range en IP routing aanzetten.
je zou zelfs je beheerstation hiervoor kunnen misbruiken...
in de MCSE training TCP/IP wordt hier veel aandacht aan besteed, scoor zo'n boek en sla je slag.
als je het trucje eenmaal gedaan hebt is het eigenlijk bere simpel.
sterker nog in NT kan je zelfs meerdere ip adressen op een adapter installeren, heb je maar een kaart nodig (wel ip-routing aanzetten, desnoods met de hand een tabel aanmaken)
moeten die adressen wel 'fixed' zijn dit gaat niet werken met DHCP...
--------------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij meer vertellen over dat van die meerdere ip adressen in nt4?
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!
1 nt4 netwerk met 192.168.100.* en 1 nt4 netwerk met 172.18.2.*
Deze wil ik met elkaar verbinden. Ik weet dat dat heel simpel is met een router maar nu komt het. Ik heb laatst iets gelezen op het forum namelijk onderstaande:orca schreef op 07 July 2003 @ 23:13:
Een pc met twee adapters elke adapter in een andere ip range en IP routing aanzetten.
je zou zelfs je beheerstation hiervoor kunnen misbruiken...
in de MCSE training TCP/IP wordt hier veel aandacht aan besteed, scoor zo'n boek en sla je slag.
als je het trucje eenmaal gedaan hebt is het eigenlijk bere simpel.
sterker nog in NT kan je zelfs meerdere ip adressen op een adapter installeren, heb je maar een kaart nodig (wel ip-routing aanzetten, desnoods met de hand een tabel aanmaken)
moeten die adressen wel 'fixed' zijn dit gaat niet werken met DHCP...
--------------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij meer vertellen over dat van die meerdere ip adressen in nt4?
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!