Toon posts:

2 nt4 netwerken elkaar laten zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 netwerken:

1 nt4 netwerk met 192.168.100.* en 1 nt4 netwerk met 172.18.2.*

Deze wil ik met elkaar verbinden. Ik weet dat dat heel simpel is met een router maar nu komt het. Ik heb laatst iets gelezen op het forum namelijk onderstaande:orca schreef op 07 July 2003 @ 23:13:
Een pc met twee adapters elke adapter in een andere ip range en IP routing aanzetten.

je zou zelfs je beheerstation hiervoor kunnen misbruiken...

in de MCSE training TCP/IP wordt hier veel aandacht aan besteed, scoor zo'n boek en sla je slag.

als je het trucje eenmaal gedaan hebt is het eigenlijk bere simpel.

sterker nog in NT kan je zelfs meerdere ip adressen op een adapter installeren, heb je maar een kaart nodig (wel ip-routing aanzetten, desnoods met de hand een tabel aanmaken)

moeten die adressen wel 'fixed' zijn dit gaat niet werken met DHCP...

--------------------------------------------------------------------------------

Kan iemand mij meer vertellen over dat van die meerdere ip adressen in nt4?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er moet dus wel een routing plaatsvinden anders kunen deze subnetten mekaar niet bereiken.

zodra je routing is opgezet (als je dus kunt pingen zeg maar)
is het een kwestie van een "wins" server aanslingeren
pc's melden zich hier aan en kijken wat er nog meer is aangemeld.

omdat ze in een ander subnet zitten kunnen ze mekaar niet vinden met een broadcast .. dus wins

en een ip adres toevoegen... add ip adress in je config .....
zal wel iets van advanced heten ofzo .. exacte term ben ik een beetje vergeten

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 26-08-2003 17:07 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 26 August 2003 @ 17:05:
en een ip adres toevoegen... add ip adress in je config .....
zal wel iets van advanced heten ofzo .. exacte term ben ik een beetje vergeten
Network Properties -> TCP/IP Properties -> Advanced -> IP-Addresses -> Add :)

Routing is - zoals fish al zegt - inderdaad altijd nodig tussen twee subnetten. WINS is overigens niet per sé nodig, als je alleen op IP-adres verbinding maakt is WINS onnodig.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ja das waar ergens maakte ik op dat hij de andere pc's wou "zien" ..
dat maak ik er nu idd niet meer uit op :?

Iperf

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
http://www.microsoft.com/...eatures/rras/rrasdown.asp

even downloaden, dan heb je *gratis* de routing and remote access addon voor nt4, mooie grafische GUI (voor de wat minder begaafden onder ons :P )

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

zwelgje schreef op 27 August 2003 @ 06:02:
http://www.microsoft.com/...eatures/rras/rrasdown.asp

even downloaden, dan heb je *gratis* de routing and remote access addon voor nt4, mooie grafische GUI (voor de wat minder begaafden onder ons :P )
Hardstikke leuk.. Maar heeft in dit geval geen enkele toegevoegde waarde. ;)

Wanneer een NT4 server/workstation 2 netwerkadapters heeft, of IIG 2 IP adressen in aparte subnetten, dan kan je met het aanvinken van 1 selectievakje routing aanzetten. (Is het laatste tabblad in de netwerk-properties)

RRAS is een verbetering van RAS, waarbij je ook specifieke routes kan opgeven via specifieke adapters, en ook nog wat filters kan opgeven per adapter..

@TopicStarter: Wanneer je ROuting hebt aanstaan op de zogeheten MultiHomed PC, zal je per subnet de Default GW moeten wijzigen naar het IP adres van die MultiHomed PC in dat subnet.

Kijk voor de gein eens hier, daar leg ik het e.e.a. wat duidelijker uit..
(Static) routing tutorial

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
CyberJ schreef op 27 August 2003 @ 08:09:
[...]

Hardstikke leuk.. Maar heeft in dit geval geen enkele toegevoegde waarde. |:(

Wanneer een NT4 server/workstation 2 netwerkadapters heeft, of IIG 2 IP adressen in aparte subnetten, dan kan je met het aanvinken van 1 selectievakje routing aanzetten. (Is het laatste tabblad in de netwerk-properties)

RRAS is een verbetering van RAS, waarbij je ook specifieke routes kan opgeven via specifieke adapters, en ook nog wat filters kan opgeven per adapter..

@TopicStarter: Wanneer je ROuting hebt aanstaan op de zogeheten MultiHomed PC, zal je per subnet de Default GW moeten wijzigen naar het IP adres van die MultiHomed PC in dat subnet.

Kijk voor de gein eens hier, daar leg ik het e.e.a. wat duidelijker uit..
(Static) routing tutorial
wat nou geen toegevoegde waarde :? TS kan dat tenminste wat meer optie's instellen (meer=toegevoegde waarde)

mischien iets minder met je hoofd tegen de muur bonken :? scheelt je weer wat grijze hersencellen

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Meer instellingen houd niet per definitie in makkelijker in te stellen.

Daarbij bieden de standaard routing mogelijkheden van NT4.0 meer dan voldoende om 2 netwerken met elkaar te verbinden.
Daarnaast blijkt uit de openingspost redenlijk duidelijk dat de TS nieuw is met routing. En om het dan alleen maar moeilijker te maken dan dat het al is.. nee, dat leek mij niet slim.

Je hebt meer dan gelijk dat het veel meer mogelijkheden biedt, maar als je die niet nodig hebt, waarom dan installeren.

Wat betreft het bonken tegen de muur.. Was misschien wat overdreven.. Post is aangepast.
Pagina: 1