Toon posts:

Usb brander boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Mijn laptop is in dringende nood van een format c: en een nieuwe installatie van win xp home. Nou is het probleem: ik kan niet booten met mijn usb brander en dus windows eventueel niet herinstalleren. De standard combodrive IN de laptop zelf is stuk dus dat is ookal k*t. Als iemand suggesties heeft: ik zat zelf te denken aan een opstartdiskette, maar geen idee hoe ik die moet maken zodat hij dan WEL mijn usb brandertje herkent. De bios heb ik al uitgepluist en daar zit geen optie om de usb brander te activeren in de boot sequence of iets dergelijks...

HELPP!!!! :'(

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 16:18

slaay

Natuurbeleven.com

Slecht nieuws, je kunt niet booten van USB!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

Lief Adje

Love is in the air

slaay schreef op 26 augustus 2003 @ 16:23:
Slecht nieuws, je kunt niet booten van USB!
goed nieuws, je kunt wel booten van USB! :P

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Geen probleem, dan maak je toch een tweede partitie (met bijv. Partition Magic) van 700MB (FAT) en zet je daar je Windows XP CD op. Je boot dan van een standaard Windows 9x opstart diskette en start setup van de tweede partitie.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Als u dan ook nog ff uitlegt hoe :P (@ Lief_Adje ;) )

Bootflop met drivers erop voor je USB drive en vervolgens met de hand ff de install draaien is ook een optie :)

[ Voor 13% gewijzigd door WhizzCat op 26-08-2003 16:28 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 15:51

samo

yo/wassup

staat er niet iets van BOOT FROM USB DEVICES in den bios? Het lijkt mij stug dat deze de usb cd drive met naam en toenaam herkent...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
dus: hoe maak ik een bootdisk voor die usb brander?

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 26 augustus 2003 @ 16:27:
staat er niet iets van BOOT FROM USB DEVICES in den bios? Het lijkt mij stug dat deze de usb cd drive met naam en toenaam herkent...
in de bios heb ik gewoon géén optie om iets anders dan een usb keyboard te enablen.

dus... het zal echt de bootdisk suggestie moeten worden. Hoe maak ik een bootdisk met drivers voor mun brander zodat ik in dos mijn usb brander kan aanspreken om windows te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
er is hier toch vast wel iemand die me kan helpen?

please!!!!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 12:22

The Third Man

The Third Jellyfish

Zou je alsjeblieft niet willen kicken binnen 24 uur :( (etiquette)

Er zijn al talloze handleidingen op internet om een bootable cd te maken, eventueel met drivers voor de cd zelf e.d. Gebruik Google.

Kijk eens in je BIOS bij de boot volgorde. Staat daar geen USB of iets dergelijks bij? USB drivers voor dos vinden lijkt me haast onmogelijk, dus denk ik dat je óf een ander medium moet gaan zoeken (netwerk ofzo), óf de harde schijf in een ander systeem gooien.

Ook zou je desnoods van linux gebruik kunnen maken, maar als je de naar niet thuis in bent zou ik daar niet 123 gebruik van maken.

Als laatste: gebruik de edit-knop als je iets wilt toevoegen. Dan kick je het topic niet en krijg je niet 3 posts van dezelfde user achter elkaar.
Pagina: 1