[AD-LDAP] gegevens uitlezen schrijven dmv ldap

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:11
Mensen,

Allereerst de mededeling dat ik een absolute noob ben op het gebied van programming en webscripting.

Wat ik wil:

Alle gegevens van onze eigen medewerkers opslaan in een database.

Hoe ik dat wil:

DMV Active directory, omdat hier namelijk alle gebruikers al in staan.

Na wat ik nagezocht heb blijkt dit te kunnen dmv ldap.

Wat ik eigenlijk zoek is een programma'tje waar ik bepaalde velden in moet kunnen vullen.

waarom? omdat ik wel active directory users en computers kan installeren bij de boekhouding, maar dan kunnen ze ook bij de users z'n profile en wachtwoorden resetten, en dat wil ik dus niet.
Ik wil gewoon een soort van wizzardje met de volgende vragen

Voornaam:
Achternaam:
Logonname: (dit moettie automatisch verzinnen, eerste letter voornaam, eerste letter achternaam, laatste letter achternaam.
Adres:
Postcode:
Land:
Telefoon thuis:
fax thuis (optioneel):
mobiel (optioneel):
Functie:
Afdelingen:
Bedrijf:
Personeelsnummer:
Geboortedatum:

Deze velden zijn allemaal aanwezig, maar HOE krijg ik die informatie erin?

Mocht dit een uiterst domme vraag zijn dan zie ik het ook wel.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

A ) Dit is een programeer/programma request. kijk eens in Software Algemeen of Windows Operated Systems daar zitten de mensen die legio progies weten om je werk te doen.

B ) Aangezien je met een Microsoft product(active dir is tog MS only?) werkt kan je hun ook inschakelen. Je betaald niet voor niets een liccentie

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Misschien heeft MS zelf wel een programma wat deze mogelijkheid bied? Waarom gebruik je trouwens niet gewoon AD zelf om dit te doen? Er zijn toch genoeg instellingen om bijvoorbeeld de gegevens openbaar te maken maar ze read_only te maken?
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 20:33:
Aangezien je met een Microsoft product(active dir is tog MS only?) werkt kan je hun ook inschakelen. Je betaald niet voor niets een liccentie
Ik denk niet dat je van MS zelf veel hulp zult krijgen, misschien een verwijzing naar msdn. AD is inderdaad MS only. Al proberen ze wel een bepaald niveau van intergratie te fixen vanaf Windows 2000 met UNIX, IBM host systemen en nog wat andere platforms.

[ Voor 80% gewijzigd door djluc op 26-08-2003 21:08 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Grolsch schreef op 26 August 2003 @ 16:19:
Allereerst de mededeling dat ik een absolute noob ben op het gebied van programming en webscripting.
Ah. Laat ik je dan vertellen dat je hier het equivalent stelt van:

"Hoi ik heb helaas een zeldzame ziekte waardoor ik geen botten in m'n armen heb zitten, maar ik wil graag leren bergbeklimmen in de Himalaya".

Doemaarniedoen dus :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.