Toon posts:

[PHP] SQL Entries opslaan in aparte ' bestandjes' *

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een download pagina gemaakt inclusief een Database'je (SQL), ik sla hier de FileID op , de Description en de Filename. Niks aan de hand, en het werkt ook gewoon (door www.sjaak.com/download.php?FileID=1). Nu wil ik een download pagina maken die automatisch de entries in een tabel pleurt. Het liefst dat ik heel simpel de nFileID, Description en Filename opsla als een .txt'tje en dan kan includen.

Dit is natuurlijk wel(als het begrijpelijk is) een vreselijke n00b manier, maargoed, ik zie geen andere oplossing.
Iemand een andere oplossing OF een uitwerking van bovenstaande vraag?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Even samenvattend: Je wilt dus dat je een bestand downloaden, met daarin SQL Statements. Zodra je deze download, worden deze statements uitgevoerd op de client?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

euhm je files ergens opslaan en in je database de locatie bijhouden ofzo?
wat wil je nou eigenlijk.....

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil dus dat je in een admin de gegevens van een download kan invoeren, en dat er dan achter een linkje staat naar de download. Het admin gedeelte is af, het downloadje werkt: ( www.visualdmx.com/download/download.php?fileID=1 ) maar nu wil ik dus dat er een paar gegevens vanuit de admin(de database eigenlijk) zoals de download count, de description en de filename in een pagina komen te staan met een soort include functie.. eigenlijk meerdere values uit 1 document halen dmv een slimme tag oid.

Verwijderd

er gaat nog geen lampje branden.... maar ik voel een ScRq opkomen geloof ik :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:04:
Nee, ik wil dus dat je in een admin de gegevens van een download kan invoeren, en dat er dan achter een linkje staat naar de download. Het admin gedeelte is af, het downloadje werkt: ( www.visualdmx.com/download/download.php?fileID=1 ) maar nu wil ik dus dat er een paar gegevens vanuit de admin(de database eigenlijk) zoals de download count, de description en de filename in een pagina komen te staan met een soort include functie.. eigenlijk meerdere values uit 1 document halen dmv een slimme tag oid.
Misschien dat het wat duidelijker wordt als je een stukje van je code laat zien en wat er niet werkt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

* curry684 wacht nog steeds op een feitelijke vraag... enne nee we hebben geen uitwerking voor je probleem (script requests doen we hier niet aan) en je topic hoor je hier te prefixen met de taal/platform zoals ik nu maar (weer) eens gedaan heb.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Die code heb ik juist nog niet maar ik zal het met een screenie proberen:
Dit is de DB:
Afbeeldingslocatie: http://www.visualdmx.com/sql.jpg
En dit is nu de HTML versie van hoe het er uit moet komen te zien als de SQL dit er automatisch in zou pleuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.visualdmx.com/hierin.jpg

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:04:
wat je wilt is dus een tabel met de data van het filetje, dat je in je database hebt staan?

zoiets als:

fileid desc fname dcount
1 bestand1 bestand1.exe 10.010.032
enzovoort

?

als je dat wilt moet je dus gewoon alles uit de tables selecten
en in een tabel proppen en die naar je browser sturen, dus niet naar een txt filetje (zie ff niet in waarom je dat zou willen doen, ook niet voor statistieke/administratieve doeleinden)

zoniet leg het dan duidelijk uit plz "D

edit": gwahh je poste toen ik aan het typen was! :S
maar de oplossing die ik je gaf (niet in code) is dus de oplossing
ik kan als ik thuis kom wel de code voor je laten maken
PM me maar ofzow (tenzij iemand mij voor is voor ik thuis kom van mn werk)

[ Voor 12% gewijzigd door WPN op 26-08-2003 16:27 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

whehehe like i told ya :+) *klik

Verwijderd

Topicstarter
De data uit de DB moeten automatisch worden geupdate in een html/php filetje ja... niet door handmatig plakken

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

als ik uit mn werk kom, kan ik je daar wel mee helpen

tenzij (weer) iemand me voor is

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wacht af...Topic wordt hervat na zessen.... :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ok, ik wacht af...Topic wordt hervat na zessen....
Nope, hij stopt om 16:46. Dit is een pure script-request, zoek maar via mail uit met z'n 2tjes als Peluso er op in wil gaan, maar in Programming & Webscripting is dit niet de bedoeling.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.