Ik ben bezig met het maken van een jingle systeem. Dit systeem moet gebruik maken van een zogenaamde faderstart om die jingles te starten. Hiervoor hebben we een schakelaartje gesoldeerd, en die op een LPT poort aangesloten. Met behulp van deze (
) link heb ik het voor elkaar gekregen die schakelaar uit te lezen en zo uit te vinden of dat ding open of dicht staat. Dit gebeuren maakt gebruik van JNI.
De klasse die de uiteindelijke link verzorgt:
Deze klasse zit dus NIET in een package. Als ik dat wel wil doen krijg ik een java.lang.UnsatisfiedLinkError.
Nu wil ik die klasse vanuit mijn programma benaderen, en dus vanuit een klasse die wel in een package zit. Hier gaat het dus mis.
- Stel ik importeer niks: JBuilder geeft de foutmelding "Class Lpt not found"
- Met de regel "import Lpt" geeft JBuilder geen foutmelding, maar tijdens het compilen krijg ik de volgende melding:
"LptTracker.java": Error #: 200 : '.' expected at line 5, column 11
- met "import .Lpt", "import *.Lpt" en "import Lpt." krijg ik de melding "Identifier expected".
- Met "import Lpt.*" (ik ben inmiddels best wanhopig) wordt het helemaal feest:
De klasse die de uiteindelijke link verzorgt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| public class Lpt { public native boolean openLPT(); public native void closeLPT(); public native void writeLPT(int address, int data); public native byte readLPT(int address); static {System.loadLibrary("lptport");} } |
Deze klasse zit dus NIET in een package. Als ik dat wel wil doen krijg ik een java.lang.UnsatisfiedLinkError.
Nu wil ik die klasse vanuit mijn programma benaderen, en dus vanuit een klasse die wel in een package zit. Hier gaat het dus mis.
- Stel ik importeer niks: JBuilder geeft de foutmelding "Class Lpt not found"
- Met de regel "import Lpt" geeft JBuilder geen foutmelding, maar tijdens het compilen krijg ik de volgende melding:
"LptTracker.java": Error #: 200 : '.' expected at line 5, column 11
- met "import .Lpt", "import *.Lpt" en "import Lpt." krijg ik de melding "Identifier expected".
- Met "import Lpt.*" (ik ben inmiddels best wanhopig) wordt het helemaal feest:
Cannot access directory Lpt
Ambiguous name: Lpt is both a class and a package
Class Lpt not found