[css] Attribuut van een ander element overnemen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een systeem waaruit formulieren gegenereerd worden, op basis van HTML die erg afhankelijk is van CSS. Op generieke wijze moet daarin een discreet linkje komen, dat dezelfde kleur heeft al de normale tekst van de body.

Ik heb dus een stylesheet waar ik niet aan kan/mag komen, omdat ie uit een database komt. In die stylesheet staat in 99% van de gevallen iets als "body {color: #2F8D41}" (samen met nog wat andere properties, maar das ff irrelevant).

Nu wil ik dus een <A> maken die de CSS color-property van de body tag gebruikt. En ik weet dus niet welke kleur dat is. Is er een truuk om zoiets als "a {color: body.color}" te maken? Dan kan ik die als inline style gebruiken zodat het dynamisch blijft.

日本!🎌

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je kunt
code:
1
a { color: inherit; }

proberen, als er tenminste geen vervelende rules tussen zitten...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mozilla kent de functie getComputedStyle() (http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/examples7.html is een officiele css2 method) terwijl msie het currentStyle-object kent (proprietair MS DHTML-object model) om toegepast style-waardes op te vragen

edit: maar tomato heeft volgens mij de beste methode

[ Voor 42% gewijzigd door RM-rf op 26-08-2003 15:45 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
maar "inherit" is CSS2... wordt dat wel door alle non-fossiele browsers ondersteund? (dus IE4-6, Opera7, Gecko en KHTML)

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-08-2003 15:48 . Reden: typo ]

日本!🎌

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
IE4 noem ik wel een fossiele browser hoor ;)

Maar volgens mij doet de rest dit prima.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah kijk, in Opera7 en Gecko-browsers werkt dit prima... maar in het geweldige (ahum) IE6 weer niet.

Ik denk steeds vaker dat de verbeteringen van IE6 tov IE5 alleen het nieuwe icoontje is

日本!🎌

Pagina: 1