[OfficeXP] Word crasht na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Ik heb hier een erg vreemd probleem wat ik zowel in de GoT-search als in de MS KB niet eerder ben tegen gekomen. Als ik hier vanaf een client pc (windows XP) een office document open op de windows 2003 server dan kan ik hierin alles wijzigen en ook opslaan. Echter als ik vervolgens word zelf probeer af te sluiten dan krijg ik de melding:

Er is een fout opgetreden in Word en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.

Als ik word opstart in de veilige modus dan heb ik dat probleem niet. Het verschil tussen safe mode en gewone mode is dit:

When you start Microsoft Word in "user-initiated" Office Safe Mode, the following restrictions apply:
Templates cannot be saved.
The Office Assistant is not automatically displayed.
Toolbar or command bar customizations are not loaded and customizations cannot be saved.
The AutoCorrect list is not loaded and changes are not saved.
Recovered documents are not automatically opened.
Smart tags are not loaded and new tags cannot be saved.
All command line options are ignored except "/a" and "/n".
User preferences (on the Tools menu, click Options) cannot be saved.
Additional features and programs (add-ins) will not automatically be loaded.

De oorzaak lijkt te zitten in een poging alle users van 1 sjabloon op de server gebruik te laten maken. Toen dit niet werkte hebben we alles weer terug gezet naar de oude situatie maar helaas hebben we nu dus dit :(. Op 1 pc hebben we vervolgens ook nog geprobeerd office helemaal opnieuw te installeren maar tevergeefs.
Alle tips nalv deze gegevens zijn welkom want ik zit volgens mij een beetje vast....

• Grote_Keizer
Update:

Niet alleen in de safe mode heb ik geen problemen maar ook met de schakelopties:
/a en /n

Als ik kijk naar de werking van die opties dan lijkt alles te wijzen op een corrupte normal.dot maar ook met andere normal.dot bestanden blijf ik het probleem behouden.

• loekvh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Juist heb het zelfde probleem, alleen dan niet met het helle bedrijf maar met 1 persoon van bedrijf. Normal.dot helpt niks. Schakkel optie werkt waarschijnlijk wel, maar die fout moet er gewoon uit.... enig idee...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk even welke add-ins geladen worden en zet die ff uit!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Grote_Keizer
Er worden geen add-ins geladen dat is het vreemde juist. Ik heb in wat nieuwsgroepen gezocht en daar kwam ik een help bestand tegen waarin stond dat als het probleem werd verholpen met de schakeloptie /a dat er 2 dingen aan de hand kunnen zijn:
1) Normal.dot is corrupt
2) een Add-in veroorzaakt de crash

Aangezien ik geen add-ins heb gevonden concludeer ik dat mijn normal.dot corrupt moet zijn. Maar ja, op deze client pc is office dus zelfs al opnieuw geinstalleerd en ook dat mocht niet baten....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geen add-in etc: bijvoorbeeld een virusscanner is ook een add-in. Een longshot: check ook voor de zekerheid enige VBA (alt-F11) en het menu Tools -> Templates & Addins en --> Organiser (als je dat nog niet gedaan had natuurlijk. Dat is trouwens Word2k uk, zal bij jou wel anders heten ;) )

Na een uninstall zou er wel eens heel wat achter kunnen blijven in bijv. \Documents and Settings\%user%\Application Data\Microsoft
(Zoals \Word\Startup)
Idem C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Startup

Je zou dat weg kunnen gooien als test.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• loekvh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Oke, even op rij zetten. Ik heb Normal. dot weg gemikt.... helpt niet. Ik heb vbe6.dll vervangen met een nieuwe... helpt niet. En in de startup dir. staat niks om weg te halen....
oke nog enige sugesties? Er zijn geen add-ins of wat dan ook... /a helpt wel... Jaja, hoe lossen we dit op (office 2000 )

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

/a werkt. Dan is het of normal.dot of een een regkey:
During startup, two of the events that occur are the loading of the Registry Data key and the Normal.dot global template. If either of these items is damaged, Word may fail to start. You can temporarily bypass these items by starting Word with the /a switch.
[....]
If Word starts correctly, the problem is with a damaged Registry Data key or a Normal.dot global template.
--> Knikker HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Word\Data weg.

Maar voor Off2k (en misschien XP) is het blijkbaar meer:
• Normal.dot
• Templates and files located in the Startup folder
• Temp folders
• Files that were added as global templates or add-ins
• COM add-ins
• HKCU\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data en \options
• HKCU\Software\Microsoft\Office\Common\Assistant
Heel wat om als test te verwijderen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Wellicht userrights van de directory waar normal.dot wordt opgeslagen?

/me denkt ff mee...voor wat het helpt....

Verwijderd

al wat gevonden?

Verwijderd

Mijn klant meld nu het volgende: Vorige week heb ik ook al aangegeven dat Word op mijn computer niet goed functioneert. Carina heeft toen een aantal pogingen gedaan om het probleem op te lossen, maar dat is toen niet gelukt.

De problemen zijn de volgende:
Wanneer ik Word afsluit (met het kruisje rechtsboven of via de rechtermuisknop op de taakbalk) zegt Word dat hij fouten gegenereerd heeft en zal worden afgesloten. De bestanden die openstonden worden wel correct opgeslagen. Dezelfde melding krijg ik bij het afsluiten van de computer, wanneer Word nog open staat. Ook wanneer ik vanuit de verkenner bestanden print e.d. krijg ik deze melding.

In sommige gevallen crasht Word (op dezelfde manier als hierboven beschreven) wanneer ik gebruik maak van de knop om de kantlijn naar links te verplaatsen. Dat doe ik nu dus maar handmatig.

Word crasht ook als ik in een tabel, die helemaal bovenaan de pagina staat, een enter geef (waardoor de tabel 1 regel naar beneden gaat en je iets boven de tabel kunt tikken). Ik dacht eerst dat het een fout in het bestand was, maar ook zonder opmaak kopiëren naar een nieuw bestand hielp niet.

Hopelijk kunnen jullie het probleem verhelpen.....

Ik weet het echt niet meer.... iemand nog een sugestie?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 16:41
share normal.dot ?

voor poster hierboven lijkt me een complete reinstall van office (of complete pc) zinvol

[ Voor 72% gewijzigd door pstalman op 04-09-2003 17:40 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Jah dat gaan ze ook doen.... btw geeft de pc het probleem niet als iemand anders er op een logd... en als de gebruiker ergens anders aan logd geeft words ook geen problemen.... rara wat is er dan mis.... :S

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost. we hebben de pc even opgehaald en haar pc gegevens weg gegooid :) EN het werkt weer! zonder de pc op nieuw te imagen.
Pagina: 1