Toon posts:

Javascriptvraagje sofinummer

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal...
ik ben nieuw hier en heb een javascript vraagje waarvan ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik wil graag een formulier maken waarop je je sofinummer kan invullen. Voordat het formulier wordt doorgestuurd moet het sofinummer eerste gechecked worden dmv een zogenaamde 11-toets.

Ik heb hiervoor een script gevonden:

function sofiOK(nSofi) local cSofi := str(nSofi, 9), ; nTotal := 0, ; nRest, nPos9, i
if empty(nSofi) .or. nSofi < 10000000 return (.f.) else for i:=1 to 8 nTotal +=
val(substr(cSofi,i,1)) * (10-i) next nRest := nTotal%11 nPos9 :=
val(substr(cSofi,9,1)) return (nRest == nPos9 ) endif return (.t.)

Alleen is het nog niet in javascript en ik weet niet hoe ik zoiets in een html pagina moet zetten. kan iemand mij hiermee helpen?

ik wil graag dat als het sofinummer fout is dat er dan een popup message komt

thanks Frits

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vanochtend zei iemand tegen mij: Google is net God. Die zoekmachine weet ook alles. Grappig dat die vergelijking nu ook weer op gaat:

[google=sofinummer]

Eerste hit staat meteen uitgelegd hoe je het kan uitrekenen (elf-proef)
:/

Daarnaast is het verstandig om JavaScript te leren om zo'n proef te bouwen in JavaScript. Dan leer je meteen hoe je zoiets in een HTML pagina kan zetten.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 26-08-2003 15:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42
Beter is het aan de serverkant af te werken. Niet iedereen heeft Javascript en anders niet altijd aanstaan.
Op PHPFreakz stond ene tijd geleden nog een script "Proef van de 11", maar die was dan speciala voor bankrekeningen bedoeld.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Dit topic is gesloten.