Toon posts:

[w2ks + exch2k] toevoegen van domain voor email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het werk hier heb ik een domain abc.be. Daarnaast beschikken we ook nog over een paar andere domainnamen (xyz.be en efg.be), die hun mail laten forwarden naar een mailadres op @abc.be.

In het windows 2000 domain abc.be is er een mailserver die alle mail verzorgt van @abc.be. De server is een exchange 2000 server, de clients zijn outlook 2000.

Ontvangen van mails van de domeinen @xyz.be en @efg.be is dus geen probleem, maar de gebruikers willen nu ook verzenden met deze domainnamen.

In outlook express is het "from" adres gemakkelijk in te vullen in de settings, maar hoe gebeurt dit op een outlook icm exchange server?

Zelf heb ik al reeds verschillende artikels gezocht en gelezen hierover, maar jammergenoeg nog niets gevonden.

Met dank,

thebuzz

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met Outlook 2000 het from veld ook activeren. Bij mij werkt dat prima. Je zal echter voor de nieuwe adressen wel een nieuwe e-mail account aan moeten maken (plus user in je active directory). Exchange gebruikt voor je windows account altijd het default e-mail adres.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je 3 domeinen met allen een eigen mailserver. Je kunt bij mijn weten alleen namens een bepaald mailadres mail versturen als je die rechten hebt op die mailbox of distributielijst. Hebben de betrokken users die rechten? Hoe heb je exchange opgezet? Zijn het 3 sites die je alleen vanuit je exchange administrator kunt benaderen?

Via het 'Permissions' tabblad kun je users uit AD rechten geven op een mailbox. Er moet dan natuurlijk wel een trust liggen tussen abc.be en xyz.be en tussen abc.be en efg.be.