Toon posts:

[Lotus Notes] mail ontvangen in folders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over het programma Lotus Notes.

Een gebruiker heeft aan mij gevraagd of het mogelijk is binnen Notes om nieuwe mail te ontvangen en automatische in folders te laten stoppen.

Ik heb dit onderzocht maar dit kan agents maar daar is de gebruiker niet toe geautoriseerd. Dus was mijn vraag of dit ook via een scriptje kan en zo ja hoe.

Of zal ik gewoon moeten vragen of ze toestemming geven om agents te gebruiken??

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die hier verstand van heeft?

we gebruiken release 4.6.7

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Met een personal agent moet dit kunnen, ja.

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt maar dat werkt niet om dat er geen excecution kan plaatsvinden om dat er geen toestemming er voor is.

Dus daarom vroeg ik mij af of er een scriptje voor was

• Reut

Reut

Een agent is ook een script.. Dus zet je rechten ff goed.

Enne op een personal maildatabase heeft de gebruiker toch wel personal agent rechten :?

[ Voor 45% gewijzigd door Reut op 26-08-2003 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is ook het rare
maar ik ga nog wel ff klooien alvast bedankt

• Reut

Reut

Check het hier ff voor wat meer info:

http://www-10.lotus.com/l...Order=0&Start=1&Count=100

Verwijderd

Topicstarter
De agent verwijst naar de database NLROTDM01 en mijn mailbox zit op NLROTDM02 hoe kan ik dit veranderen dit is volgens mij het problem. want hij zegt: You do not have execution access privileges for this agent on 'NLROTDM01/...' agent will not run.

???

• Reut

Reut

De agent verwijst naar de database NLROTDM01
Euh... dit is denk ik je server
en mijn mailbox
Dit is je database.
Hoe kan ik dit veranderen dit is volgens mij het problem. want hij zegt: You do not have execution access privileges for this agent on 'NLROTDM01/...' agent will not run.
Zoek die agent op en verander op welke SERVER je database draait.

Check ook eens je Domino Directory.. Je rechten staan misschien nog niet helemaal okee.

Verwijderd

In versie 5 doe je dit met Rules. (IF sender contains blabla, THEN move to folder blabla enz.)Kijk voor de zekerheid ook eens of dit in de 4.6 client zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 16:20 ]

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:19:
In versie 5 doe je dit met Rules. (IF sender contains blabla, THEN move to folder blabla enz.)Kijk voor de zekerheid ook eens of dit in de 4.6 client zit.
Inderdaad, rules doen het voor je. Waar ik me echter super aan erger, is dat als je een email dmv een rule laat moven naar een andere folder, die folder niet eens laat zien dat daar nieuwe email in zit. Als iemand hier een oplossing voor weet, dan graag!!

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
Rotjeknor schreef op 26 August 2003 @ 19:03:
[...]

Inderdaad, rules doen het voor je. Waar ik me echter super aan erger, is dat als je een email dmv een rule laat moven naar een andere folder, die folder niet eens laat zien dat daar nieuwe email in zit. Als iemand hier een oplossing voor weet, dan graag!!
Wil ik ook wel weten. Die ergernis staat namelijk hoog in mijn top 10 ergernissen van Lotus bloats :) (uit een selectie van ca 100)

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:06

Glabbeek

Dat dus.

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:19:
Nee, dit zit niet in de 4.6-clients. Het was een nieuwe feature in de Domino R5 (let wel: Domino, want het wordt serverside uitgevoerd en alleen maar als de mail via een Domino-server binnenkomt of wordt geroute. Als met een Notes-client direct via een POP3-verbinding mail wordt opgehaald werken rules niet.
Rotjeknor schreef op 26 August 2003 @ 19:03:
[...]

Notes R6 laat in folders wel zien of er unread documents zijn, door de titel van de folder bold te maken en er tussen haakjes achter te zetten hoeveel unread documents er zijn. Maar inderdaad, onder R5 is dat onmogelijk, dus voor beide vragen is eigenlijk upgraden de enige oplossing.

En zo is het maar net.

Pagina: 1