Toon posts:

Soundcard voor games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke geluidskaart is het beste voor games met name COUNTER-STRIKE??
ik heb nu onboard sound van een asus moederbordje.. maar dat werkt niet zo lekker beetje slecht geluid, en ik heb gewoon goed geluid nodig voor cs

Liefst soundcard met 2 ingangen(om 4 boxen op aan te sluiten) maar 1 ingang is ook goed, prijs maakt me niet zoveel uit..

welke soundcard raden jullie mij aan want ik heb absoluut geen idee welke ik moet kopen... :/

grtz crizp

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 14:44 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

JT

VETAK y0

Je kan beter even dit doorlezen om te snappen hoe het hier op GoT werkt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Hi & welcome @ GoT.

Het is hier gebruikelijk dat men eerst ff een aantal zoek-poginen doet voor er een vraag gesteld wordt.
Dus ff googlelen & de search hier op GoT gebruiken voor je hier post. :|
Dit soort vragen kun je best beantwoorden met een zoek opdracht naar "soundcard AND review" ofzo.

Maar om je niet al te koud te ontvangen hier op GoT zal ik je mijn mening geven.

Over het algemeen hagt de keuze van een geluidskaart af van:
- de spellen die je speelt, (CS zoals je zelf al aangeeft)
- de speakers die je hebt of gaat aanschaffen,
- het buget waar je aan gebonden bent.

Als je een echt low-buget een kaartje wilt kopen en je hebt geen 5.1 systeem, is een Soundblaster Digital 4.1 een aardige keus misschien. (vanaf 16 Euro in de pricewatch)

Heb je wel een 5.1 speakersetje en je wilt toch (redelijk) mid-buget een kaartje aanschaffen is de hercules fortissimo3 7.1 misschien een optie (vanaf 46 Euro), of de soundblaster live 5.1 (vanaf 32Euro)

Heb je geld als water ;) , dan zou ik voor de soundblaster audigy2 gaan (vanaf 76 euro) of nog duurder (mits je die extra functies nodig hebt of gebruikt) de soundblaster audigy2 platinum (vanaf 225 euro)

Als je je systeem aan het samenstellen bent zou ik je aanraden om een van de nForce2 mcp-t borden aan te schaffen. de onboard geluidskaart die daarop zit wordt tussen de audigy 1 en audigy 2 geschaald. als ik daar een model van zou moeten aanbevelen zou ik je de "Abit nf7-s" (rev. 2.0) noemen.

Voor vergelijking van deze producten verwijs ik je toch ff naar google of een dergelijke zoekmachine.
Je kunt ook ff gaan kijken bij tom's hardware, daar zul je een vergelijking vinden tussen verschillende geluidskaarten en als het goed is, hebben ze daar de kaarten ook in prijsklasse verdeeld.

suc6.

edit:
andere merken zijn ook verkrijgbaar & goed, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, vandaar dat ik ze niet noem.

[ Voor 4% gewijzigd door _Droopy op 26-08-2003 14:42 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

ik ben een fervent CS player en ik moet zeggen dat ik als soundcard een gewone soundblaster heb 2.1.

Maar als ik speel doe ik altijd mijn hoofdtelefoon op en zo kan ik ze van 360° rond mij horen.
Dat is wel wat oefenen maar dat is bij alles zo! en bij die 5.1 suuround systemen zijn daarom nog niet altijd beter hoor !

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel geld maakt me niet zoveel uit, maar ik wil gewoon goed geluid voor cs, ik speel namelijk op geluid..
ik heb ook "cambridge soundworks" setje van 4 boxen, het zou handig zijn als ik ze alle 4 erop aan kan sluiten maar 2 is ook goed want ik heb meestal toch een koptelefoon op

+ ik had al gezocht op google voor reviews van goeie game soundcards maar kon niet veel vinden

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Voor counterstrike kan je het beste een geluidskaart nemen met A3D

DMX Xfire 1024 ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-08-2003 14:58 ]

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 26 August 2003 @ 14:58:
Voor counterstrike kan je het beste een geluidskaart nemen met A3D

DMX Xfire 1024 ofzo
not really, A3d is vaak server-sided uitgeschakeld omdat met bepaalde drivers er een bugje is waardoor je alle spelers door het level kan horen lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 15:05:
[...]

not really, A3d is vaak server-sided uitgeschakeld omdat met bepaalde drivers er een bugje is waardoor je alle spelers door het level kan horen lopen.
idd vooral op WWCL servers ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 15:08 ]

Verwijderd

met mijn 2.1 kan ik ook perfect op geluid spelen

Sound is my wallhack
My skillz are my aimbot

Verwijderd

Topicstarter
ik zat toenet ff rond te snuffelen op internet voor prijzen van audigy 2
wat is het verschil tussen OEM en gewoon of retail het schilt behoorlijk in prijs
ik had op soundblaster website gekeken
maar daar kon ik het niet vinden

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verschil tussen retail en en OEM is de doos en alle extraatjes die je er wel (retail) of niet (OEM) bij krijgt. :)

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
idd een A3D kaart ja, als je die nog ergens kunt vinden, heet dat ...

Verwijderd

Mag ik er even op wijzen dat A3D in counter-strike het alleen doet met de Windows95 drivers voor de X-Fire 1024. Ga gewoon voor een up-to-date kaartje waar je ook met de nieuwere spellen plezier van hebt.

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Als ik het me goed herinner, ondersteund de hercules serie ook A3D, Sensaura(oid) 3D en EAX.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• IceQb
  • Laatst online: 18-07 09:45
EAX is your friend :) alleen wel ff aanzetten Configuration > Audio > enable EAX
Heb trouwens zelf de SoundBlaster 5.1 Live! Value met 4.1 Labtec speakers, werkt perfect met CS hoor :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
_Droopy schreef op 27 August 2003 @ 20:41:
Als ik het me goed herinner, ondersteund de hercules serie ook A3D, Sensaura(oid) 3D en EAX.
Klopt, ik heb een Hercules Gamesound Fortissimo II en die ondersteund ook A3D, Sensaura3D en EAX(2.0)

Alleen de Linux support voor deze kaart is op dit moment redelijk brak; geen ondersteuning voor de koptelefoonuitgang en af en toe is het geluid metaal-achtig en slecht te horen.
En zelf knutselen aan die driver is ook moeilijk, het is de grootste audio driver, er zijn niet genoeg specs en het ding is behoorlijk ingewikkeld

Oh, het is een 4 kanaals kaartje trouwens.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1