Hi & welcome @ GoT.
Het is hier gebruikelijk dat men eerst ff een aantal zoek-poginen doet voor er een vraag gesteld wordt.
Dus ff googlelen & de search hier op GoT gebruiken voor je hier post.
Dit soort vragen kun je best beantwoorden met een zoek opdracht naar "soundcard AND review" ofzo.
Maar om je niet al te koud te ontvangen hier op GoT zal ik je mijn mening geven.
Over het algemeen hagt de keuze van een geluidskaart af van:
- de spellen die je speelt, (CS zoals je zelf al aangeeft)
- de speakers die je hebt of gaat aanschaffen,
- het buget waar je aan gebonden bent.
Als je een
echt low-buget een kaartje wilt kopen en je hebt geen 5.1 systeem, is een
Soundblaster Digital 4.1 een aardige keus misschien. (vanaf 16 Euro in de pricewatch)
Heb je
wel een 5.1 speakersetje en je wilt toch (redelijk) mid-buget een kaartje aanschaffen is
de hercules fortissimo3 7.1 misschien een optie (vanaf 46 Euro), of de
soundblaster live 5.1 (vanaf 32Euro)
Heb je geld als water

, dan zou ik voor de
soundblaster audigy2 gaan (vanaf 76 euro) of nog duurder (mits je die extra functies nodig hebt of gebruikt) de
soundblaster audigy2 platinum (vanaf 225 euro)
Als je je systeem aan het samenstellen bent zou ik je aanraden om een van de nForce2 mcp-t borden aan te schaffen. de onboard geluidskaart die daarop zit wordt tussen de audigy 1 en audigy 2 geschaald. als ik daar een model van zou moeten aanbevelen zou ik je de "Abit nf7-s" (rev. 2.0) noemen.
Voor vergelijking van deze producten verwijs ik je toch ff naar
google of een dergelijke zoekmachine.
Je kunt ook ff gaan kijken bij
tom's hardware, daar zul je een vergelijking vinden tussen verschillende geluidskaarten en als het goed is, hebben ze daar de kaarten ook in prijsklasse verdeeld.
suc6.
edit:
andere merken zijn ook verkrijgbaar & goed, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, vandaar dat ik ze niet noem.
[
Voor 4% gewijzigd door
_Droopy op 26-08-2003 14:42
]