[.NET/Web] TreeNode in TreeView selecten by-name *

Pagina: 1
Acties:

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Peoples.

Hoe zou ik toch een Treenode van een TreeView (WebControl uit Microsoft.Web.UI.WebControls) tijdens runtime kunnen laten selecteren?

Ik zou dan de index van de treenode die ik wil selecteren moeten hebben, maar ik vind geen methode binnen Treeview om de index van een treenode met een bepaalde string te vinden..

Oke, zou de hele collection van TreeView.Nodes af kunnen gaan, maar is er geen andere simpele methode hiervoor?

~RP~

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
code:
1
TreeView.Nodes.IndexOf()

en
code:
1
TreeView.SelectedNodeIndex

Kijk daar eens naar.

https://fgheysels.github.io/

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
* TreeView.Nodes.IndexOf(TreeNode) as Int32
Return blijft -1. Als input moet er een treenode worden gegeven, dus heb ik deze aangemaakt, uiteraard de text gelijk aan die ergens in de treeview staat, maar terug blijft op -1.

* TreeView.SelectedNodeIndex
Heb ik niks aan, vraag als input een int32, dus de index die ik juist moet hebben.

Ga nog verder zoeken. Google geeft als antwoord dat ik gewoon moet itereren door TreeView.Nodes. :(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Google geeft als antwoord dat ik gewoon moet itereren door TreeView.Nodes :(
En wat exact had jij als implementatie bedacht voor een eventuele predefined 'GetNodeByName' functie? :z

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
robertpNL schreef op 26 August 2003 @ 14:25:
* TreeView.Nodes.IndexOf(TreeNode) as Int32
Return blijft -1. Als input moet er een treenode worden gegeven, dus heb ik deze aangemaakt, uiteraard de text gelijk aan die ergens in de treeview staat, maar terug blijft op -1.
Je zal de value ook moeten zetten.
Dit is wel iets wat ik niet zo leuk vind. Ik had ook wel graag een standaard method gezien waarmee je een node kon selecteren op basis van de text alleen.
Maar, die kan je natuurlijk zelf implementeren.
* TreeView.SelectedNodeIndex
Heb ik niks aan, vraag als input een int32, dus de index die ik juist moet hebben.
Idd, en met die property ga je de node gaan selecteren met die bepaalde index.

https://fgheysels.github.io/