Probleem met connectie router en chello

Pagina: 1
Acties:

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
Goedendag allemaal,

Zoals jullie in de titel kunnen lezen heb ik een probleem met mijn internetverbinding. Ik heb recentelijk een router aangeschaft om op het netwerk aan te sluiten.

Het globale idee is om de chello-modem aan de router te sluiten en vervolgens de router aan een switch te sluiten. De router en de switch zijn met elkaar verbonden met een normale utp-kabel (geen cross-link).

Probleem is dat nu niemand verbinding met het internet heeft en we hebben ook geen idee hoe we dit kunnen oplossen (we zijn namelijk geen hardware-wizards).

De situatie hiervoor was dat we de Chello-modem op een server hadden aangesloten en de server op de switch, toen werkte alles prima. De reden waarom we een router willen aansluiten is dat de server mee is genomen door mijn huisgenoot (hij ging het huis uit).

Maar goed, om het verhaal af te sluiten is dit mijn vraag: kan iemand van de bezoekers hier mij hiermee helpen of suggesties geven?

PS: de router is een Belkin router, 4-ports met de opschrift "Cable/DSL Gateway router" op de doos. Link: http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=136521

Verwijderd

pipo01 schreef op 26 August 2003 @ 13:55:

bla..

Het globale idee is om de chello-modem aan de router te sluiten en vervolgens de router aan een switch te sluiten. De router en de switch zijn met elkaar verbonden met een normale utp-kabel (geen cross-link).

bla..
Heb je het dan al eens geprobeerd met een cross-over kabel?

Waarom sluit je trouwens de pc(s) niet rechtstreeks op de router aan, die heeft toch ook een 4poorts switch :?

Verwijderd

Heb je wat meer info?
Hoe heb je de router ingesteld?
Staat de router wel op DHCP?
Hebben alle clients een geldig ip-adres?
Etc.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:04

rally

Deyterra Consultancy

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je niet aan "MAC Address Cloning" gedaan.
Dit is al behoorlijk vaak langsgekomen, dus de search moet aardig wat hits opleveren.
In het kort komt het hier op neer:
Iedere netwerkkaart heeft een eigen (uniek) MAC adres. A.d.v. dit adres deelt Chello je een IP adres uit. Als je nu een andere netwerkkaart (of router bijv.) er aan hangt, zul je van Chello geen IP adres krijgen omdat dat MAC adres niet bekent is. Wat je nu doet is het volgende: Aan de WAN (Chello) kant van je router vertel je dat hij hetzelfde MAC adres moet gebruiken als de netwerkkaart waarmee je eerst aan Chello vast zat.
Hoe vind ik uit wat dit MAC adres is?
Op de computer die eerst aan Chello zat in een command promt tikken:
ipconfig /all
Suc6

http://www.deyterra.com

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie reacties.

De reden waarom we een switch aan de router willen sluiten is dat we meer dan 4 computers aan vast willen maken plus de afstand tussen de computers en de router is aardig groot en 4 losse kabels of 1 scheelt aardig wat gerommel met kabels.

De suggestie van de MAC-adressen klinkt interessant, ik zal dat proberen. Maar hierbij heb ik ok nog een vraag. Als we een computer (een andere dan die er eerst aanhing) direct op de Chello-modem aansluiten dan kunnen we ook verbinding met het internet krijgen hoewel we niet iets met het MAC-adres van modem of computer hebben gedaan. Hoe kan dit dan?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:04

rally

Deyterra Consultancy

pipo01 schreef op 26 August 2003 @ 15:13:
Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie reacties.

De suggestie van de MAC-adressen klinkt interessant, ik zal dat proberen. Maar hierbij heb ik ok nog een vraag. Als we een computer (een andere dan die er eerst aanhing) direct op de Chello-modem aansluiten dan kunnen we ook verbinding met het internet krijgen hoewel we niet iets met het MAC-adres van modem of computer hebben gedaan. Hoe kan dit dan?
Wellicht een netwerkaart verwisseld?
Wat ik zou doen is het MAC adres van de netwerkkaart waarbij het wel werkt inkloppen in de router.

http://www.deyterra.com

Pagina: 1