hele IP-range pingt mij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RansAckeR
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08-2023
gisteren merkte ik op dat ik gepinged werd door de range 81.84.x.x dit is een portugese provider zo blijkt. het ip dat mij pingt is telkens anders maar wel steeds uit diezelfde range. ik verkrijg mijn ip door dhcp maar dit is al enkele dagen onveranderd. ik vermoed dan ook dat dit ip voor mij voor andere doeleinden gepinged werd.

het is overigens geen ping door een windows machine denk ik aangezien het ping commando de gegevens opvuldt door het alfabet op te noemen en deze paketten zijn grotendeels met aa (hex) gevuld en 64 bytes lang.

wat ook raar is, is dat ik 10sec na de ping het ip niet meer kan terugpingen en ook nooit kan resolven

de pings komen binnen met een interval van 1sec tot langer dan een minuut. veel last heb ik er natuurlijk niet van en ik heb icmp uitgeschakeld maar toch blijven deze komen.

ik heb kabel en draai win xp pro met ethereal

mijn vraag is natuurlijk wat voor nut kan dit hebben dat een hele portugese ip-range pings naar 1 ip stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit wordt veroorzaakt door Nachi/Welchia/MSBlaster.D er wordt een ping verstuurt die er hetzelfde uitziet als een Windows Cyberkit 2.2 ping. Waarschijnlijk wordt je gepingd door iemand die qua ip adres maar iets afwijkt van jezelf. Waarschijnlijk heb jij als ip adres 81.83.... of 81.85... of juist 82.... of 80....
1/1/2004 is het allemaal vanzelf voorbij, verder kun je er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RansAckeR
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08-2023
blender schreef op 26 augustus 2003 @ 14:02:
Dit wordt veroorzaakt door Nachi/Welchia/MSBlaster.D er wordt een ping verstuurt die er hetzelfde uitziet als een Windows Cyberkit 2.2 ping. Waarschijnlijk wordt je gepingd door iemand die qua ip adres maar iets afwijkt van jezelf. Waarschijnlijk heb jij als ip adres 81.83.... of 81.85... of juist 82.... of 80....
1/1/2004 is het allemaal vanzelf voorbij, verder kun je er niets aan doen.
ik heb inderdaad 81.82.x.x dus wat je zegt kan wel kloppen bedankt!

wist niet dat die wormen ook pings uitdeelden, maar wat doen ze er dan mee? verder zie ik geen connecties van die ips als ik icmp toelaat

ik zal eens wat topics doornemen van die wormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van Network Associates:
This worm spreads by exploiting a vulnerability in Microsoft Windows. It scans the local class-b subnet (port 135) for target machines. It sends an ICMP ping to potential victim machines, and upon a reply, sends the exploit data. A remote shell is created on the target system which connects to the infected machine on a TCP port in the range 666-765. Victim machines are instructed to download the worm via TFTP.
Vandaar dus ICMP activiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Ik hoop dus dat je een firewall hebt die de poorten 135,139 en 445 zeker blocked.

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Ik word hier ook al sinds 21 augustus plat gepingd. Mijn firewall draait overuren. Ik zit aan gesloten op het netwerk van de TUE en ik heb vandaag al 1600 pings geblocked. Dit laat dus mooi zien hoe goed alle studenten en medewerkers hun windows updaten en dus ook hoeveel mensen geen firewall draaien.
Pagina: 1