Toon posts:

Remote beheer server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij verder helpen?

Mijn probleem is namelijk alsvolgt: We werken hier in met een pc waarop een isdn en analoog modem is geinstalleerd, waarmee we bij onze klanten inbellen en d.m.v pcanywhere op hun netwerk kunnen werken.

Helaas hebben wij meerdere werknemers en klanten, waardoor deze oplossing niet langer aan onze behoeftes voldoet. Ik zou graag willen weten of er soft/hardware is waarmee je d.m.v een soort in/uitbel server meerdere sessies / lijnen naar klanten kan opbouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! _/-\o_

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Geef daar eens meer info over. Wat voor eisen stel je aan de, al dan niet grafische, interface die je klanten te zien krijgen? Waarom is een analoog of ISDN-lijntje bijvoorbeeld niet meer genoeg? Wat voor producten heb je zelf al bekeken? Waarom waren die niet goed genoeg? Etcetera :)

Verder, I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Terminal Server is het antwoord

Verwijderd

Topicstarter
De klanten hebben 1 computer in hun netwerk (novell of win2k) en die nemen wij via een centrale pc in ons netwerk over d.m.v pcanywhere. Ons probleem zou opgelost zijn als wij meerdere pcanywhere remote pc's in ons netwerk zouden zetten met ieders een eigen lijn, maar ik ben opzoek naar soft of hardware waardoor we al die lijnen op 1 pc aan kunnen sluiten en met meerdere gebruikers tegelijk meerdere klanten kunnen bereiken.

Nogmaal Tnx

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 13:45:
De klanten hebben 1 computer in hun netwerk (novell of win2k) en die nemen wij via een centrale pc in ons netwerk over d.m.v pcanywhere. Ons probleem zou opgelost zijn als wij meerdere pcanywhere remote pc's in ons netwerk zouden zetten met ieders een eigen lijn, maar ik ben opzoek naar soft of hardware waardoor we al die lijnen op 1 pc aan kunnen sluiten en met meerdere gebruikers tegelijk meerdere klanten kunnen bereiken.

Nogmaal Tnx
Het ligt eraan wat voor ISDN lijn jullie hebben liggen. Is het een ISDN 30 lijn kun je het heel goed af met een Pri -30 server kaart van Eicon (http://www.eicon.com/bene...Gateways/DIVA_PRI_30M.htm)
Of bij een normale lijn kun je het best een BRI kaart nemen (http://www.eicon.com/bene...Gateways/DIVA_4BRI_8M.htm).
Op al deze kaarten van Eicon bevinden zich DSP's zodat ook analoge V90 (56k6) verbindingen mogelijk zijn.
Ik heb een aantal inbel servers geinstalleerd met de PRI- 30 kaarten en wat opviel was toch wel het gemak en de snelheid waarmee de zaak up and running was.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

waarom wil je tegelijk inbellen? om heoveel werknemers gaat het dan? ik zou eerder kiezen voor aparte werkstations, wanneer je alles op 1 server gaat gooien heb je wel een probleem wanneer deze om wat voor reden dan ook uitvalt.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Je zou kunnen uitbellen met een router, waarin je dan meerdere BRI (ISDN2) of een PRI (ISDN30) kaart(en) stopt. Dan installeer je op elke PC die dat nodig heeft PC anywhere.

Dan moet je natuurlijk de routering nog op order brengen, dus zorgen dat de router naar de juiste klant uitbelt op het moment dat iemand verbinding probeert te maken met die klant.

Tenslotte een niet onbelangrijk punt: beveiliging. In hoeverre is het acceptabel dat andere medewerkers van het bedrijf die klant zijn systeem kunnen benaderen? Is dat te voorkomen? Hoe voorkom je dat klant A via jullie netwerk op het systeem van klant B, die misschien wel een directe concurent is, komt?
Pagina: 1