Toon posts:

OS opgeven bij plaatsen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als ik een probleem heb met windows 2003 server ik er niet makkelijk een topic over kan vinden, dit heeft deels te maken met quotes (... schreef op xx xxx 2003 het volgende) hierdoor wordt elk topic wat dit jaar over windows ging door de search gevonden.

Quotes er om heen zetten lukt niet, want dan komt er nooit meer een antwoord. (==> search::find::no_results)

Daarnaast is er nog het probleem dat hoewel het verplicht is de OS in de titel op te nemen windows 2003 op heel veel manieren kan worden geschreven:

windows server 2003
windows 2003
windows 2k3
win 2k3
win 2003

zoeken op alleen windows en 2003 resulteert dus in een heleboel niet relevante topics, terwijl zoeken op alleen windows en 2k3 er misschien wel een hoop relevante weg laat.

Is het nu een idee om als je een topic aanmaakt in de "Zachte Fora" aan te vinken op wel OS dit topic van toepassing is:

e.g.

Windows 2003
Windows Xp
Windows 2000
Windows ME
Windows 95/98 (lijkt me niet echt meer nodig)
Linux
FreeBSD
Overige

verschillende smaken (home/pro & smb,standard, enterprise, datacentre) hoeven niet weergegeven te worden want vaak sharen ze toch dezelfde liberairies en is een oplossing voor 1 versie compatible met die van de andere versie.

Ik ben me wel bewust wat voor concequenties dit heeft voor de database, er moet namelijk flink wat aangepast worden, en is alleen van toepassing op nieuwe topics.

Er zitten dus ook wat haken en ogen aan het geheel. Een ander idee kan zijn om een identificatiecode af te spreken waarbij de search er op reageerd. E.g. voor windows 2003 MSWIN2003 hierbij kan eventueel onderscheid gemaakt worden tussen verschillende versies

MSWINXPPRO
MSWIN2003ADV
MSWIN2003WEB

deze oplossing is minder ingrijpend qua database maar zal waarschijnlijk door gebruikers vergeten gaan worden (net zoals de tags) het aanvinken van een OS is makkelijker te controleren en zal minder snel vergeten worden.

Ik had dit stuk aanvankelijk in BUG geschreven maar vond het uiteindelijk toch beter in LA passen omdat het meer beleid betreft dan een technische feature.

Beide opties vergen de nodige inspanning, maar leveren wel een vooruitgang op naar mijn mening. En het zou jammer zijn als: geen tijd het enige argument is om het niet te doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

probeer eens creatief met queries, deel 1:
iets AND (((windows OR win) AND (2003 OR (server AND 2003) OR 2k3)) OR win2k3)

zo kan je aardig goed specificeren wat je precies wilt lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 26-08-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 26 August 2003 @ 13:17:
iets AND (((windows OR win) AND (2003 OR (server AND 2003) OR 2k3)) OR win2k3)
ik moet zeggen het werkt wel, de 1e twee pagina geven idd alleen maar relevante topics terug, aber theoretishc is dit geen oplossing want je zoekt nog steeds op

iets and windows and 2003

dus het kan net zo goed over windows 95 gaan, maar omdat je meerdere keren 2k3, 2003 windows opgeeft komen de relevante topics eerder omhoog, dat klopt idd.

maar goed het is een oplossing, alleen het nadeel is dat je er een gigantische query voor moet ingeven, 1 haakje vergeten en je bent de lul.....