[ISDN] Analoog inbellen op een Eicon DIVA

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:07
Ello,

Ik heb hier een RRAS serverje opgezet waarop mensen kunnen inbellen met ISDN. Dit gebeurt op een Eicon Diva 2.01 PCI ISDN kaartje. Nu wil ik alleen dat je er ook op kan inbellen met een analoog (56K) modem. Dit gaat nog niet goed, ik krijg wel de modem initialisatie geluiden maar bij controleren op pass en username blijft ie te lang hangen en zegt vervolgens dat ie geen verbinding kan maken en dat mogelijk het servertype onjuist is..

Iemand enig idee hoe dit werkend te maken? Dit schijnen toch wel de betere kaartjes voor dit soort projectjes te zijn.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kan dat überhaupt wel? een isdn adapter snapt toch niks van een modem signaal of snap ik het juist niet? volgens mij kun je wel een modem installeren met bijvoorbeeld RVS Com. of je koopt een Sweex Intel / Ambiënt hardware modem van 12 euro. top.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

ISDN-modem-kaartje gebruikt een digitaal lijntje. Dus er dan nog een analoog modempje aan te hangen lijkt me niet kunnen.

Edit: Kweet niet of je dit bedoelde, maar dat moet je maar ff zeggen dan.

[ Voor 25% gewijzigd door _the_crow_ op 26-08-2003 15:40 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ik weet niet ofdat die DIVA dat ka, maar bij duurdere kaarten kan je ze een analoog modem laten emuleren waardoor het dus wel kan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Kan niet.. ISDN = ISDN. Analooog inbellen kan alleen via RVScom (software emulatie)

echt hardwarematig moet via een serverkaart (=duur).. Ik wil ook nog zo'n ding, heb voor hetzelfde gestaan.

Enige manier is een 56k modem eraan, dan kun je wel analoog inbellen (alleen maar tot 33k6, dat is de max upload van v90)

Edit: zie ook
ISDN modem: Analoog inbellen?
33k6 ipv 56k bij inbellen?
56k op ISDN modem tbv inbellen?

Enne, move.to/IT :?

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 26-08-2003 16:59 ]

• Solosmots
Het kan wel hoor :) Bij properties van de kaart kan ik zelfs aanvinken of ik analoge oproepen wil accepteren of niet. Het kan dus zeker wel, de vraag is hoe het 100% werkend te krijgen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Even wat protocollen dood knuppelen ?

En hoelang blijf je wachten op username passcheck bij analoog duurt dit namelijk langer dan met isdn :+

Probeer eens alleen tcpip te gebruiken voor de ras server en ppp als bel protocol. en niet aanmelden bij domein.

Probeer dan nog eens

• Solosmots
Hmmz standaard staat TCP/IP alleen aan bij een nieuwe analoge inbelverbinding dus dat is het niet. Aanmelden bij domein staat er niet bij (WinME), wel bij netwerk, en die aan of uit zetten maakt ook niet uit. Er zijn twee dingen die ik me afvraag. Je hoort de modem 'analoge modem geluiden' maken bij inbellen, dit klinkt anders dan wanneer je op een normale ISP inbelt. Maakt dit uit?
En verder zag ik dat de Eicon Diva PCI 2.01 analoog inbellen niet ondersteunt op de site van Eicon. Maar waarom die dan wel zo ver komt :? En waarom de driver dan ook een optie heeft allow analogue dial in :?

• Solosmots
Hmmz ik heb nu gezien dat ie hele andere protocollen gebruikt dan een normale internetinbelverbindingen. Ik weet alleen niet waar ik kan geven welke wel moeten worden gebruikt :(

• smvs
  • Niet online
wat is er mis met rvs com? daarmee kun je volgens mij wat je wilt. ik gebruik het voor het ontvangen van faxen op de isdn kaart en dit verloopt echt vlekkeloos. (helemaal sinds in mijn isdn kaart er eens goed ingeduwd heb)

[ Voor 55% gewijzigd door smvs op 31-08-2003 21:53 ]

• Solosmots
Je zegt het zelf al; dat is faxsoftware...
Of heb je het ook op een andere manier gebruikt?

BTW het kan ook wel zijn dat mijn ISDN adapter nu in 'fax-modus' is, dat zou de geluiden ook verklaren die worden gemaakt wanneer je analoog inbelt. De inbellende computer geeft pas een time out (denk ik) als ie een tijdje bezig is met wachtwoord controleren (wat hij volgens mij helemaal niet doet, want je ziet verder totaal niets in de event viewer van logon oid).
Pagina: 1