Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Dit is een query die een productlijst moet tonen. Nu zijn er hoofditem (productenhoofd) en gedetailleerde gegevens (productdetail), nu is het niet zo'n probleem om deze te combineren. Het probleem is dat sommige hoofditems geen detail gegevens bevatten, wat er voor zorgt dat met de query die ik gebruik geen gegevens voor dat hoofditem getoond worden.
Mijn vraag is wie mij kan helpen om de query zo aan te passen dat het niet uitmaakt of er detailitems voor een product aanwezig zijn. De recordset die er uit komt moet wel op volgorde van hoofditem zijn.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
De query die ik heb is als volgt:
Mijn vraag is wie mij kan helpen om de query zo aan te passen dat het niet uitmaakt of er detailitems voor een product aanwezig zijn. De recordset die er uit komt moet wel op volgorde van hoofditem zijn.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
De query die ik heb is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SELECT productdetail.artikelcode,productdetail.maatvoering,productdetail.ean, productdetail.verpakkingseenheid,productdetail.prijs,ph_lang.omschrijving, pd_lang.uitvoering,ph_lang.intro,ph_lang.standaard,productenhoofd.artikelgroep FROM productdetail LEFT JOIN productenhoofd ON (productdetail.ph_id=productenhoofd.id) LEFT JOIN ph_lang ON (ph_lang.ph_id=productdetail.ph_id AND ph_lang.TAAL='nld') LEFT JOIN pd_lang ON (productdetail.id=pd_lang.pd_id AND pd_lang.TAAL='nld') WHERE ph_lang.TAAL='nld' ORDER BY productenhoofd.sorteergroep,ph_lang.omschrijving,productdetail.ARTIKELCODE |