NW5 inloggen werkt niet meer *

Pagina: 1
Acties:

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoi ik zit hier met een groot probleem:

novell 5:
eerst kon iemand een programma niet meer opstarten vanaf het netwerk. Daar begon het mee.
Verder gekeken nix gevonden. Toen kwamen er steeds meer mensen die niet meer op het netwerk konden komen.
Als laatste middel (kon nix vinden) de server opnieuw opgestart, geen resultaat.

nu duurt het inloggen ruim 4 minuten en krijg je dit resultaat:

Error returned from '#CAPTURE lpt1 /q=pq_hp_Lj2100 /nff /nb /nt /ti=10' command: 42
LOGIN-4.22.00-740: This utility could not execute external program capture.
LOGIN-4.22.00-923: An unexpected error has occurred: 15 (8819).

Vervolgens kun je nix op het netwerk openen, dan krijg je dat de netwerkschijf niet toegankelijk is.

laatst zijn er 3 nieuwe switches in gehangen en is novell 5 ipv 4 erop gezet.

ligt het probleem denken jullie bij de switches? (de lampjes branden wel goed...)

alsvast bedankt!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

wat staat er in de logs op de server?

ik neem aan dat het om netware gaat...

heb je met 2 windows of linux dozen al je netwerk getest als je je switches niet vertrouwt? (dus niet inloggend op de netware server)

alle security patches gedraaid? gecheckt of de mailserver de boel niet plat legt ivm met al die verse kloot virussen?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• On Parole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 16:20
Waarschijnlijk kan hij capture.exe niet vinden. Deze staat standaard onder sys:public\

Ik denk dat je ander probleem hebt waardoor er geen mappings gemaakt kunnen worden.

Wordt capture.exe vanuit het login script gestart / wordt het login script uitgevoerd ?

Zo Ja:

Hoe hoog is de utilization van de server?
Zijn al je volume's gemount ?

Zo niet:

Kun je de server pingen ?
Kan de client de juiste tree vinden ?

Probeer eens wat meer informatie te geven.

[ Voor 27% gewijzigd door On Parole op 26-08-2003 12:57 ]

Verwijderd

Ipx? IP? rechten op sys:public? search pad goed?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:59
Bestaat die printer die je probeert te capturen nog wel? Controleer alle gegevens daarvan even zou ik zeggen.

• On Parole
  • Laatst online: 22-07 16:20
geenidee schreef op 26 augustus 2003 @ 12:31:
LOGIN-4.22.00-740: This utility could not execute external program capture.
LOGIN-4.22.00-923: An unexpected error has occurred: 15 (8819).
Hij kan het commando capture niet vinden. Het lijkt me dat er eerst in de richting gezocht moet worden.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Licenties?

This footer is intentionally left blank

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

Heeft het uberhaupt wel gewerkt met NetWare 5? En is Netware 5 tegelijk met die nieuwe switches geinstalleerd? Welke NetWare-client gebruiken je users?

Meer info please.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Authenticatieprobleem lijkt me. Je kunt wel inloggen, want dat laat de melding van CAPTURE zien die vanuit het login-script wordt aangeroepen (LOGIN-foutmelding). De error zegt ook dat CAPTURE niet gevonden kan worden en je gaf zelf al aan dat de netwerkschijven niet beschikbaar zijn.

Er kunnen vele oorzaken zijn: De rechten op de betreffende server zijn niet goed, m.n. voor [public] en/of Everyone. Misschien een corrupte NDS: Draai DSREPAIR. Controleer de versies van NDS op verschillende servers (als die er zijn). Installeer het laatste Service Pack (en voer alle handelingen uit die daar bij horen, zoals de DSREPAIR). Kijk op de console naar meldingen, vooral i.c.m. DSTRACE. Ook het login-script kan een fout bevatten, waardoor er 'per ongeluk' in bindery-mode (opnieuw) wordt ingelogd of waarbij de context onjuist is. Maar misschien is er wel gewoon een schijf kapot: Controleer dus ook de hardware.

Zet eventueel wat 'debug-meldingen' in het login-script (WRITE, als ik het me goed herinner), zodat je kunt zien waar het proces fout gaat.

Problemen met het netwerk en de switches kun je eventueel opsporen met ping en de netwerk-informatie in MONITOR. Als je managed-switches hebt, dan lees je natuurlijk de statistieken van de switch uit. En als je beschikt over een sniffer, dan kan dat ook helpen bij het opsporen van netwerkproblemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joker op 26-08-2003 13:17 ]

• Koffie
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom eerst maar eens met meer info.
HEb je uberhaupt al eens op het console gekeken :?
Is je NDS nog wel healthy ? Wie is de SysAdmin van die bak (NOFI hoor, maar ik hoop niet dat je de enige verantwoordelijke voor die server bent ? Je laat duidelijk merken dat je er weinig kennis van hebt).

- Exacte OS versie :?
- SP level ?
- Waarom gebruik je uberhaupt Capture ?

Ohja ... die server van je draait het OS NetWare van de firma Novell.

Titel edit trouwens

Braaikamer - Smoke&BBQ

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb het al opgelost!! Bedankt allemaal voor de reacties!
ik heb eerst dsrepair gedraait; er waren 24 errors.
vervolgens heb ik eerst alleen mijn pc op de server aangesloten via een andere switch. dit lukte.
toen heb ik de server en mijn pc op 1 vd 2 switches gezet (eerst alle connectors eruit gehaald van de andere pc's); hier lukte het ook.
toen de switches met elkaar gelinkt, en de server op de bovenste- en de computer op de onderste, dit lukte ook.
toen alles weer eraan gehangen, en sindsdien werkt het weer!

maar iig werkt het weer!

bedankt nogmaals voor de tips!
Pagina: 1