Batterijmeter flut

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een probleem met mijn laptop. Er zit een NiMH 4000mAh accu in, en de batterijmeter van windhoos ME heeft daar problemen mee. Het punt is als volgt: In feite staat de meter op 0% als de accu pas 1/3 leeg is. Hij blijft (als ik ALLE veiligheidsopties m.b.t. energiebeheer uitzet) nog twee keer zo lang op 0% staan als dat hij erover deed om daar te komen. Als de accu dan leeg is valt het hele systeem natuurlijk uit, en kan ik opnieuw beginnen met mijn 1400 pagina's lange scriptie. 8)7
Enfin, ga ik die stroomkloot opladen, dan blijft de meter in verhouding net zolang hangen op 99% totdat hij naar 100% springt.

Ik denk dat het komt omdat de energiemeter niet goed "geijkt" is, d.w.z. dat de gemeten spanning op de verkeerde manier wordt omgezet naar procenten. Het zou door de software kunnen komen, dan lijkt me dat ik een stuurprogramma o.i.d. nodig heb.

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Pel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat kan helpen is een bios updatje.
En kun je anders neit eens een OS met een deugdelijk Powermanagment erop zetten? (ME is suckie suckie wat dat betreft, ding snapt redelijk weinig van de batterij. Met win2k had ik er geen last meer van.).

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04
Wat je kunt doen is ME eraf te halen en xp of 2000 te draaien. ME is echt een _heel_ slecht systeem.. en dat is nog eens zacht uitgedrukt.

Strava | AP | IP | AW

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Windows XP is aan te raden op laptops omdat die voorzieningen nou eenmaal erg goed zijn icm. met laptops en batterijen en een bios updeet wil idd ook nog wel eens helpen :)

@Oversoft: heb ik met mun Compaq ook gedaan, werkt idd wel, maar volgens mij kan je dat met alle notebooks doen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door WhizzCat op 26-08-2003 12:38 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
heb je een asus? ik had dat probleem ook, moet je ff in de bios een batterycalibration doen

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
en kan ik opnieuw beginnen met mijn 1400 pagina's lange scriptie
En misschien de autosave functionaliteit van je tekstverwerker op 2 minuten zetten. :?

Senile! Senile Oekaki

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Kwoot:
---
En misschien de autosave functionaliteit van je tekstverwerker op 2 minuten zetten.
---
UnKwoot;

Just kiddin'. Batterycalibration is iets wat mijn bios niet kent; blijkbaar geen asus. Zal ff kijken in de systeemeigenschappen. WinXP is op een 500MHz met 64 intern niet leuk! Ga win2k overwegen, allicht helpt dat, maar volgens mij had ik het probleem in win98SE ook al, en dat was toch echt minder *** dan ME.

Zal de bios nog eens uitpluijzen, reacties welkom.

Pelle.

PS De bios is ook van Fujitsu-Siemens, dat is de nootboek zelf ook.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

pelleke schreef op 26 August 2003 @ 12:48:
Kwoot:
---
En misschien de autosave functionaliteit van je tekstverwerker op 2 minuten zetten.
---
UnKwoot;

Just kiddin'. Batterycalibration is iets wat mijn bios niet kent; blijkbaar geen asus. Zal ff kijken in de systeemeigenschappen. WinXP is op een 500MHz met 64 intern niet leuk! Ga win2k overwegen, allicht helpt dat, maar volgens mij had ik het probleem in win98SE ook al, en dat was toch echt minder *** dan ME.

Zal de bios nog eens uitpluijzen, reacties welkom.

Pelle.

PS De bios is ook van Fujitsu-Siemens, dat is de nootboek zelf ook.
64 MB is nooit leuk.

Ik zou je adviseren om toch een kleine geheugenuitbreiding te doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Maar om nou m'n mem en OS te upgraden voor enkel een flutte battmeter is nou ook weer een beetje veul van 't goeie...
Pagina: 1