[XP] ATA driver wil niet laden

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen

Ik ben momenteel bezig XP op een van me pc's te installen, nooit een probleem geweest.. Alleen krijg ik mijn Highpoint 370a driver er niet in..

Of het nou aan de driver ligt..

Zodra mijn floppy gaat laden, gaat het lampje branden en hij laadt, laadt, en laadt. Verder niets.. Haal ik de flop eruit en test ik hem, dan kan die bij het oud vuil.. Ik heb momenteel 3 verschillende floppy drives, diverse instellingen en kabels gechecked. Alles waar een normale tweaker aan denkt..

Misschien moet ik het probleem in een andere richting zoeken? Ik sta igg op springen hiero.. Het is toch te gek dat ik een simpele driver niet kan laden?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

is de controller op je MOBO misschiens gewoon overleden?

• paradoXical
Kan ik me niet indenken.. Heeft het altijd netjes gedaan waarom nu opeens niet..

En zo ja, dan heb ik een lekker probleem, hoe ga ik dan in godsnaam die ata driver in de setup laden? Hoe check ik of ie nog werkt?

Edit: Ik heb ook een virri scan gedaan op de drive, helemaal clean.. Ik zit echt vast nu, someone, please help!!!!

[ Voor 22% gewijzigd door paradoXical op 26-08-2003 12:28 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Je hebt ook al een keer een andere diskette geprobeerd?

De drivers kun je downloaden op http://www.highpoint-tech.com/Win2k_XP_v2.0.0919_370.zip

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• paradoXical
XanderH schreef op 26 augustus 2003 @ 12:28:
Je hebt ook al een keer een andere diskette geprobeerd?

De drivers kun je downloaden op http://www.highpoint-tech.com/Win2k_XP_v2.0.0919_370.zip
De goede driver voor winXP heb ik reeds gedownload

Ik heb al 10 verschillende disks geprobeerd.. Steeds als ik de driver wil laden, dan gaat het lampje van de drive branden, de drive gaat laden en that's it.. Verder gebeurt er helemaal niets meer..

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Even opnieuw downloaden die driver, op een nieuwe flop. Dan een floppy drive gebruiken waarvan je zeker weet waarvan die werkt met een goede kabel (!). Vergeet niet dat alles wat je download in die zip op de flop moet, dus niet alleen wat in het mapje winxp staat! Dan moet het gewoon werken. Anders ga ik denken aan idd een kapotte controller op je mobo of PCI kaart. Wat je wel moet doen als je de nieuwste drivers gebruikt is even je bios van of je mobo of je PCI kaart flashen, dit om problemen te voorkomen.

Canon Digital Ixus V3

• Xander
HarrieH schreef op 26 August 2003 @ 12:30:
[...]

De goede driver voor winXP heb ik reeds gedownload

Ik heb al 10 verschillende disks geprobeerd.. Steeds als ik de driver wil laden, dan gaat het lampje van de drive branden, de drive gaat laden en that's it.. Verder gebeurt er helemaal niets meer..
En ik neem aan dat je die driverdiskette gewoon volgens de instructies hebt aangemaakt?

Overigens, zit de disk waarop je winXP wilt installeren op die controller? Anders kun je overwegen om gewoon na de installatie de drivers te installeren. ( * Xander heeft ook diverse keren een WinXP setup laten hangen op de detectie van een HPT370)

• paradoXical
XanderH schreef op 26 August 2003 @ 12:32:
[...]

En ik neem aan dat je die driverdiskette gewoon volgens de instructies hebt aangemaakt?

Overigens, zit de disk waarop je winXP wilt installeren op die controller? Anders kun je overwegen om gewoon na de installatie de drivers te installeren. ( * paradoXical heeft ook diverse keren een WinXP setup laten hangen op de detectie van een HPT370)
De disk zit op deze controller ja, ik heb al vaker installs gedaan, even de driver laden en tsjakka, gene probleem.
Probleem is dus, dat de setup hangt omdat hij de goede driver niet heeft. Ik zal de driver dus echt moeten laden wil ik XP kunnen installen..

• paradoXical
RawPeanut schreef op 26 August 2003 @ 12:31:
Even opnieuw downloaden die driver, op een nieuwe flop. Dan een floppy drive gebruiken waarvan je zeker weet waarvan die werkt met een goede kabel (!). Vergeet niet dat alles wat je download in die zip op de flop moet, dus niet alleen wat in het mapje winxp staat! Dan moet het gewoon werken. Anders ga ik denken aan idd een kapotte controller op je mobo of PCI kaart. Wat je wel moet doen als je de nieuwste drivers gebruikt is even je bios van of je mobo of je PCI kaart flashen, dit om problemen te voorkomen.
Ik heb zojuist een werkende drive uit mijn server getrokken om te testen, deze drive vertoont dezelfde verschijnselen als de andere drives. Kabel die ik heb gebuikt zijn ook 100% goed.

Zal me controller dan zijn overleden? Ik kan niet bepaald gaan flashen zonder floppy :P Ik baal als een stekker... Nu krijg ik XP er nooit meer op, en 2K ook niet.. en win98 en vervolgens upgraden = ook geen optie want ik heb NTFS file system..

Zucht :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zomaar wat ideetjes:

- Andere XP CDROM? 2k CDROM?
- Schijf op de chipset IDE hangen, WinXP installeren, daarna proberen HPT370 drivers te laden en dan de schijf aan de HPT370 hangen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xander
HarrieH schreef op 26 August 2003 @ 12:39:
[...]

Ik heb zojuist een werkende drive uit mijn server getrokken om te testen, deze drive vertoont dezelfde verschijnselen als de andere drives. Kabel die ik heb gebuikt zijn ook 100% goed.

Zal me controller dan zijn overleden? Ik kan niet bepaald gaan flashen zonder floppy :P Ik baal als een stekker... Nu krijg ik XP er nooit meer op, en 2K ook niet.. en win98 en vervolgens upgraden = ook geen optie want ik heb NTFS file system..

Zucht :(
En die problemen met je floppydrive krijg je alleen maar bij de Windows XP setup? Als je gewoon een MS-DOS bootflop erin douwt start hij daar niet van op?

• paradoXical
Floppy = werkt in zijn geheel niet.. Al getest..
limoentje: zat ik ook al aan te denken, maar ben nu ff installatie bestanden op de drive aan installen vanuit mijn andere systeem, ff kijken of ik kan cheaten, door de driver te vervangen voor de xp versie..

Eens kijken of dat gaat werken..

Edit:

Als ik de install doe vanaf mijn normale ide controller dan hangt de setup oop.. Ik denk toch dat hij de drivers voor de highpoint moet laden :(

[ Voor 22% gewijzigd door paradoXical op 26-08-2003 12:58 ]

• Xander
HarrieH schreef op 26 August 2003 @ 12:48:
Floppy = werkt in zijn geheel niet.. Al getest..
limoentje: zat ik ook al aan te denken, maar ben nu ff installatie bestanden op de drive aan installen vanuit mijn andere systeem, ff kijken of ik kan cheaten, door de driver te vervangen voor de xp versie..

Eens kijken of dat gaat werken..

Edit:

Als ik de install doe vanaf mijn normale ide controller dan hangt de setup oop.. Ik denk toch dat hij de drivers voor de highpoint moet laden :(
ja, klopt. Maar als je je disk op je normale ide controller hangt en je je Highpoint kaart er gewoon helemaal uithaalt? Dat zou het probleem toch moeten oplossen :7

• paradoXical
XanderH schreef op 26 August 2003 @ 13:06:
[...]

ja, klopt. Maar als je je disk op je normale ide controller hangt en je je Highpoint kaart er gewoon helemaal uithaalt? Dat zou het probleem toch moeten oplossen :7
the magic word is..

intergrated ;)

• paradoXical
Hee mensen!

Ik heb reeds nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem..
De pc in kwestie staat nog steeds werkeloos te roesten in mijn kamer.. Niet echt zin en tijd gehad om er wat aan te doen maar.. Dat is nu voorbij, hij zal en moet werken.

Probleem is dus dat mijn floppy drive / controller dienst weigert.. Ik zal dus een andere methode moeten vinden om de http 370 driver in de setup te laden, want gebruik maken van kmijn floppy controller = dus onmogelijk!

Verder kan ik een aantal andere mogelijkheden uitsluiten:

- disablen van de controller = niet mogelijk
- alles met diskettes is helaas uit den boze :(
- win98 installatie kan helaas ook niet, wat de te gebruiken HD heeft een ntfs bestandssysteem war nog bestanden opstaan die ik nodig ga hebben.

Kan ik de driver niet op de windows cdrom kopieren? Mensen die hier ervaring mee hebben?

• Xander

Pagina: 1