Met onderstaande functie wil ik mn tree-menu initialiseren. Op zich werkt alles goed alleen wil ik niet de innerHTML hebben, maar de totale div met de events die zich binnen de desbetreffende div staan. Ik wil namelijk de div zoeken die het containerID bevat die via GET binnen JS opgevraagd wordt. Alleen staat dit containerID binnen een onclick-event en is dus niet te bereiken met behulp van innerHTML.
De vraag: op wat voor manier kan je dit realiseren? Kan je dit gewoon opvragen door middel van het object anders te benaderen? Of zal dit niet gaan en zal ik een constructie moeten gaan bedenken die gebruikt maakt van regular expression om het desbetreffende gedeelte uit de file te halen? Als ik het containerID binnen mn div plaats werkt het script overigens perfect...
De vraag: op wat voor manier kan je dit realiseren? Kan je dit gewoon opvragen door middel van het object anders te benaderen? Of zal dit niet gaan en zal ik een constructie moeten gaan bedenken die gebruikt maakt van regular expression om het desbetreffende gedeelte uit de file te halen? Als ik het containerID binnen mn div plaats werkt het script overigens perfect...
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function init(){ for(var i=0; document.getElementsByTagName("div").length>i; i++){ var id = document.getElementsByTagName("div")[i].id; var tekst = document.getElementById(id).innerHTML; if (tekst.indexOf("containerID=1") != -1){ // containerID is gevonden... alert (id); } } } |