[php] predef. server vars -> referer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik in mijn zelfgemaakte tellertje het volgende om de url op te slaan waar men vandaan komt:

PHP:
1
$url_waar_men_vandaan_komt = $_SERVER['HTTP_REFERER'];

...alleen nu is dit altijd hetzelfde!
De reden is ook niet zo moeilijk te achterhalen, als men op een linkje klinkt naar mijn website toe, dan komt men bij een document waar een refresh in staat en gaat dan pas naar de eigenlijke site.

Weet iemand of je iets kan doen als dit (zie beneden)? Ik kan het niet vinden, op google enz

PHP:
1
$_SERVER['HTTP_REFERER'] - 1;

oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Zet dan de teller al in de site waar je als eerste opkomt, dus voordat je wordt doorgestuurd...

Jouw optie 'REFERER - 1' werkt niet, je verwart het met de history van Javascript. Wat je eventueel zou kunnen doen als mijn eerste opmerking niet werkt (bijv. geen PHP-ondersteuning op 1ste pagina), is in een formfield history(-1) zetten, en dan pas bij het submitten van die pagina de teller updaten.

[ Voor 62% gewijzigd door sjroorda op 26-08-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 26 August 2003 @ 11:53:
Zet dan de teller al in de site waar je als eerste opkomt, dus voordat je wordt doorgestuurd...
Zover kwam ik ook nog wel (NOFI), alleen helaas kan ik dat zelf niet doen.. :(
Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Zie dan mijn tweede opmerking (editje ;)).

'Zelf niet doen': ik neem aan dat het dan ook geen optie is om degene van wie de pagina is waarvandaan je wordt doorgelinkt te vragen wat te coden? (go.to of iets dergelijks zal het wel zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via de redirectlink meegeven aan de url van de refresh.
als dat niet mogelijk is kun je misschien dmv javascript uitlezen. andere oplossingen zijn er niet denk ik :)

(behalve die redirect er tussenuit halen of een popupje plaatsen met de vraag: waar kom je vandaan:[ ] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan zal het je niet gaan lukken. Die gegevens zijn niet bekend en kunnen (Zelfs met javascript) niet worden opgevraagd om privacy redenen. (Zou dit wel op een of andere manier mogenlijk zijn met javascript, dan is dit waarschijnlijk gebaseerd op een bug of exploit. Hiervan zou ik nooit het functioneren van een applicatie willen laten afhangen).

Referer is trouwens ook engels voor revereerder, niet Geschiedenis ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Referer is een spelfout ;)

Magoed, je kan wellicht ook een array aanleggen in een sessie oid en daarin bijhouden waar de gebruiker geweest is op je site, als je dat perse wilt weten. Maar zoals al gezegd, standaard is die info niet beschikbaar en wordt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op 26 August 2003 @ 12:00:

Referer is trouwens ook engels voor revereerder, niet Geschiedenis ;).
owja whehe 8)7 ik neem nog maar een slokje koffie :O

vergeet mijn post dit keer maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 26 August 2003 @ 12:02:
Referer is een spelfout ;)

Magoed, je kan wellicht ook een array aanleggen in een sessie oid en daarin bijhouden waar de gebruiker geweest is op je site, als je dat perse wilt weten. Maar zoals al gezegd, standaard is die info niet beschikbaar en wordt dat ook niet.
Het gaat erom dat ik graag wil weten waar de bezoeker vandaan komt, dus komen ze van:

- startpagina.nl
- go2.be
- etc.

?

..maar door die forward wordt dit dus in de war geschopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:16:
[...]

Het gaat erom dat ik graag wil weten waar de bezoeker vandaan komt, dus komen ze van:

- startpagina.nl
- go2.be
- etc.

?

..maar door die forward wordt dit dus in de war geschopt!
jep... moet je toch mijn post niet helemaal vergeten en toch dat enquette forumulier opnemen in je website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dan moet je dus die referer voor de forward al opslaan/meegeven/whatever idd... Of je dat dan in een sessie, cookie of url-parameter doet maakt niet zoveel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 26-08-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 26 August 2003 @ 12:57:
Dan moet je dus die referer voor de forward al opslaan/meegeven/whatever idd... Of je dat dan in een sessie, cookie of url-parameter doet maakt niet zoveel uit.
Dat is dan idd de conclusie helaas..

offtopic:
tnx
Pagina: 1