Toon posts:

[Ms Acces] Aparte frontend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Check 3de post

Ik heb een acces een database nu nog bestaande uit 1 tabel met alleen klantgegevens.
Deze moet kunnen worden geopend door verschillende users in ons netwerkje (5 pc). De harddisk waar de database op staat is gedeeld, via de wizard (dtabase splitsen) heb ik een nieuwe backend gemaakt. Wanneer ik nu vanaf een andere computer probeer de originele database te open zegt hij kan link naar c:\mijn documenten\bla\bla niet openen. Logisch want er moet nog ergens \\server\ etc staan.

1.Waar kan ik dit instellen.
2.Wat is nu het merkbare voordeel van een backend frontend splitsing?
3. Hoe kan ik nu de frontend lokaal op de user zijn computers zetten
4. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet acces hoeven te openen, dan naar formulieren moeten gaan en dan deze aan te klikken maar dat ze automatisch het formulier geopend krijgen?

Vast simpel voor veel van jullie maar ik zoek al twee dagen naar de oplossingen!!!

edit: office 2000

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 13:51 ]

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
1. Je moet als eerste de back-end op de server zetten, en daarna de tabellen opnieuw koppelen. Nu wijst hij naar \\server\.... In Access 2002 zit trouwens de Linked Table Manager waar je dit ook mee kunt doen.

Het is wel verstandig om dit later te automatiseren, zodat de gebruiker een foutmelding krijgt als de links niet meer kloppen. Ik denk dat je daar nu nog niet aan toe bent als ik je vragen zo lees.

2. Wat je zelf al zegt: iedereen zijn eigen front-end, en 1 back-end waar alle gegevens in staan. Iedereen z'n eigen front-end werkt wat sneller met openen van formulieren en rapporten, al zal het verschil nu (nog) niet te merken zijn met zo'n kleine dbase.

3. Kwestie van het front-end bestandje kopieren naar iedereen z'n computer.

4. Kijk eens bij Extra, Opstarten, daar kun je dat instellen. Anders wordt bij het opstarten van de database altijd de macro met de naam AutoExec uitgevoerd (als die bestaat), daar kun je ook wel wat mee doen.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Ok Remy erg bedankt.

Alles wat hierboven stond heb ik nu min of meer werkzaam gekregen.

Ik heb nu 1 groter probleem gemaakt :). Ik heb acces zo ingesteld dat je fulllscreen het formulier krijgt en bijna geen opties in het menu (kunnen de gebruikers niks kapot maken) MAAR nu kan ik ook niks meer editten |:( |:(

1. Hoe kan ik nu deze (module geloof ik) tijdelijk stoppen?
2. We hebben een orderboek (nu nog in excel) en ze willen graag dat bij het selecteren van een klant in acces, ik een knopje maak die alle orders van die klant zoekt in excel en afbeeld.

Nu zou ik dit gedeeltelijk wel kunnen met een select query in acces MAAR hoe kan ik dit zoeken in excel en dan afbeelden in een Acces veld? Of kan dit niet en moet ik gewoon eerst het orderboek overzetten in acces?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

1. Openen terwijl je de shoft knop indrukt

2. Je kan een koppeling maken met de excelsheet, net zoals je een koppeling kan maken met een tabel in een databestand dat op de server staat. Kies bij tabellen voor een nieuwe en dan tabel koppelen. Als je toch aan het automatiseren bent zou ik dat orderboek niet meer in Excel houden maar volledig ombouwen naar Access. (tenzij er een goede reden is om het in Excel te houden natuurlijk)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

1. met Shift ingedrukt opstarten
2. Je kan een excel file linken in access. Net zoals je een tabel linkt.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

probeer eens de SHIFT knop in te houden als je ACCESS start.
of F11 tijdens Access.
Pagina: 1