Toon posts:

Sitecom en @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Ik heb sinds kort een aansluiting bij @home, aangezien het mooie weer leek het mij wel leuk om over draadloos internet te beschikken voor mijn notebook en gewone pc.
Dus ik heb een sitecom Breedband station gekocht en twee wireless netwerkkaarten.

Nu krijg ik wel verbining met de router, maar geen verbinding met @home.
Kan iemand vertellen wat ik moet?
Welke instellingen moet ik waar invullen?
Wat zijn dingen waar ik om moet denken?
Kortom wat moet ik precies allemaal doen, voordat ik kan beschikken over draadloos internet?

Alvast bedankt voor jullie support

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Handleiding?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Geeft niet het goede antwoord op mijn vragen!

Verwijderd

Wat ik van mijn netwerk weet is dat het allemaal netjes beschreven stond in het boekje dat erbij geleverd werd ;)

Wat je dient te doen is afhankelijk van welk soort pagina je krijgt om een en ander te installeren (ik heb een andere pagina als bijvoorbeeld mijn buurman; zijn router is iets ouder).

Tik in 192.168.0.1 in als URL en je krijgt de instellingen pagina. Zowel LAN als WAN dienen actief te zijn anders zul je de wizards die erbij staan eens moeten doorlopen :)

En de kabels controleren natuurlijk :)

Overigens denk ik dat dit niet in SA maar in NT hoort :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:46 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
Is een zuiver zoekertje, maar goed.

In de router zul je allereerst je CP naam in moeten geven.
Hierna moet je naar eigen inzicht DHCP/NAT/Firewall instellen.

Ik denk dat de router als adres 192.168.2.1 heeft. Dit kun je eventueel controleren met een ipconfig/winipcfg, zoeken naar default gateway.

Ik denk dat je er dan verder wel uitkomt, stelt in principe niks voor.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Je hebt dezelfde als ik... en idd gewoon CP nummertje invoeren en je... gewoon ff surfen naar 192.168.123.254 wat het standaard adres is van dat ding.. ff admin ww invoeren en je kunt gaan configgen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe snap ik het, maar wat moet ik configgen.........

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

je logt dus in op je router en je router moet je dus configgen (configureren.)
oftewel je moet in je router je cc/cp nummer invoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 26-08-2003 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je me kunt vertellen wat mij cc/cp nummer is dan ben ik volgens mij wel uit de brand geholpen

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:24

Arfman

Drome!

Dat staat in je @Home mapje.

...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik wel te stom om het te begrijpen, ik krijg wel verbinding met de router. En Zonealarm geeft ook aan dat er verkeer is. Maar ik kan niet op internet komen.

Kan iemand stap voor stap vertellen aan deze "stomme" computergebruiker, wat ik moet doen. Om draadloos internet werkbaar te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
vruit dan maar:
* kijk in je huidige computer naar je computer naam (voor xp/2k9) rechter muisknop op deze computer>eigenschappen>computernaam en kijk dan bij volledige computernaam. Hier zal hoogstwaarschijnlijk een cc nr staan

* Vul dit CC nr in op je router als host name/computer naam. Nu zou alles moeten werken.

suc6

CISSP! Drop your encryption keys!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
laurens0619 schreef op 30 September 2003 @ 22:04:
vruit dan maar:
* kijk in je huidige computer naar je computer naam (voor xp/2k9) rechter muisknop op deze computer>eigenschappen>computernaam en kijk dan bij volledige computernaam. Hier zal hoogstwaarschijnlijk een cc nr staan

* Vul dit CC nr in op je router als host name/computer naam. Nu zou alles moeten werken.

suc6
je weet wel, zo'n cp123456-A nummer ;)

Verwijderd

Ik heb hier een probleem mee. Wanneer ik mijn cc-nummer invul, dan lukt het nog steeds niet. Mijn router kan geen verbinding maken met het Internet, en alles ziet er zo simpel uit. Ik heb trouwens een Sitecom Broadband Router DC-202....

Wat moet ik nog meer instellen? Wat is er mis?

edit: laat maar, het is inmiddels gelukt. Ik moest alleen maar mijn modem resetten met een lucifer! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 12:55 ]

Pagina: 1