[hp autocad 2004] grote print bestanden

Pagina: 1
Acties:

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Wij hebben sinds dat we autocad 2004 hebben aangeschaft bij ons op kantoor een probleem met solid hatches, als we deze gebruiken worden de plot files verschrikkelijk groot.

Nu heb ik op de autodesk website wel gevonden dat de plot files met solids groter zijn geworden omdat er veel problemen mee opgelost zijn:

Plot sizes are larger than with earlier releases

Published date: 2003-03-25
ID: TS77162

Applies to:
AutoCAD(r) 2004
AutoCAD LT(r) 2004

Issue

When plotting to a file, the plot file created is much larger than those
created in earlier releases, or the plot file size in the print queue.

Solution

Several issues with solid hatches have been resolved in AutoCAD(r) 2004
and AutoCAD LT(r) 2004, resulting in improved reliability of files.
However, as a result of those improvements, drawings that contain solid
hatches may produce larger plot files.

Nu heb ik contact opgenomen met onze leverancier van autodesk producten, maar zij konden ons niet direct antwoorden op onze vraag en hebben op hun beurt weer contact opgenomen met autodesk. Daar kreeg ik de volgende mail op terug:

Ik heb het probleem nog eens verder onderzocht. Autocad 2004 adviseert
om voor deze plotter de Windows driver te gebruiken. Deze staat op de
Autocad CD onder windows system drivers. Deze zou toch goed moeten
werken. Het ziet er naar uit dat de situatie bij jullie toch niet
normaal is.

Ik heb hier ook een plotfile van de opgestuurde tekening gemaakt met de
Autocad driver. Die is niet zo heel erg groot. Er moet dus toch iets
meer aan de hand zijn. Je zou eens kunnen proberen om op een pc een
lokale printer aan te maken. Geef hierbij als poort aan "to file". Er
wordt dan een plt file aangemaakt. Wordt de file ook zo groot als je het
op deze manier doet?

De drivers waar zij hier naar verwijzen hebben wij al op de systemen staan, dus dat lost het probleem niet op....

Ik heb dus nu afgedrukt naar een plt bestand ook deze worden 67 Mb, als ik de solid hatch verander in arcering ansi31 hatchscale 0.01 dan wordt het bestand weer 12 Mb.

extra gegevens van het systeem:

Windows versie: Windows XP SP1
Autcad versie: Autocad 2004
Pentium 4 2400
1024 Mb intern geheugen
Printer: Hp750C+ A0
Driver: 4.01 en 4.61 geprobeerd
Grootte printfile: 55.8 Mb (solid arcering), 11.6 Mb (arcering ansi31 hatchscale 0.01)

Printer Hp1220C A3
Driver: 10/15/2002, 1
Grootte printfile: 7.22 Mb(solid arcering), 7.22 Mb(arcering ansi31 hatchscale 0.01)

De grootte van de plotfile veranderd niet als je de printer direct op de computer aansluit inplaats van printen via de printserver.

Hebben hier meer mensen problemen mee, zijn er mensen die ook een hp750c+ A0 printer hebben icm ACAD 2004 of weten hoe ik dit ga oplossen......

Ok, ik heb het nu zover dat ik 9 Mb print bestanden krijg van deze tekening, ik heb nu via add a new plotter wizard de hp 750c plus (c4709b) de plotter geïnstalleerd.... Maar het moet natuurlijk ook werken via de windows printers aangezien ze het bij Autodesk zelf adviseren het via de windows plotter te doen....

Oplossingen zijn dus nog steeds welkom

[ Voor 11% gewijzigd door ksmedts op 26-08-2003 13:51 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

wat is eigenlijk jouw probleem? Alleen de, naar jouw mening, te grote plotbestanden?
Wel 76 MB is redelijk groot voor plotbestand. En als je veel van de hatch (vooral solids) & blocks gebruik, wordt de plotfiles ook groter. Als je print mislukt is door de grootte van de file, moet je in computer laten rekenen ipv. in printer. Dit heeft nadelige gevolg als je image heb in je tekening staan. Zodra er geen problemen is met printen van grote plotfiles, dan hoeft je niet te zeuren. Je mag wel zeuren voor de lange wachttijd.

Heb helaas geen 2004 versie van de desbetreffende software. Werkt nog lekker met 2000. Dus passende antwoord op je probleem heb ik niet echt.

NB: zorgt ervoor dat jouw standaard eenheid en standaard tekening eenheid gelijk is (english of metric).

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Nou het is zo dat ik deze tekening naar onze leverancier van autodesk producten heb gestuurd en daar kregen ze veel kleinere plotbestanden..... Dus reden tot zeuren heb ik wel :)

Maargoed het probleem is inmiddels opgelost heb nu een plotbestand van 4.02 Mb vindt ik toch beter in de buurt komen als bestanden van 60 Mb....

De oplossing was niet de plot driver die door autodesk geleverd is maar de 4.63 driver die te downloaden is bij Hp is overigens een drivers van begin 2002 dus ik vindt het vreemd dat autodesk deze niet levert...

Het gebruiken van deze driver levert wel weer wat nieuwe probleempjes op maar die lossen we nog wel op...