Toon posts:

Multi-PC modem ideaal voor internetdeling voor twee PC's?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil samen met mijn huisgenoot ADSL nemen en dan verdelen op twee computers: die van hem en die van mij. Via Tiscali kun je nu goedkoop ADSL nemen, waarbij je ook nog eens korting krijgt op de modem. Dit lijkt ons zeer interessant.

Met een Multi-PC modem moet je eenvoudig het internet kunnen delen, maar hoe werkt het precies? Werkt het als een router, of moet er altijd één PC aan blijven staan als de ander ook wil internetten? Heb je nog extra netwerkkaartjes nodig of iets dergelijks? Ik hoop op snelle reactie!

Alvast bedankt!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Even uitzoeken welk modem dat Multi-PC ding precies is (merk, type, of nadere aanduiding). Het zal sowieso een modem+router zijn, maar er hoeft niet persé een switch ingebouwd te zitten. Het ding kan dus 1 LAN uitgang hebben waar je dan zelf nog even een switch in moet proppen.
Eigenlijk is het meest voor de hand liggende dat het gewoon een modem+router+switch is, maar vraag het gewoon even na!
edit:
Uit de informatie op de website van Tiscali maak ik op dat het Multi-PC modem dus een switch ingebouwd heeft. Wel twijfel ik bij het lezen van die info aan mijn woorden van hierboven dat er sowieso een router ingebouwd is. Persoonlijk heb ik nog nooit van een modem+switch (zonder router) gehoord, maar misschien wil iemand anders even inhaken?

[ Voor 32% gewijzigd door Velthuis op 26-08-2003 11:37 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

*elk* ethernetmodem dat momenteel geleverd wordt met adsl van kpn is een modemrouter. De Speedtouch 510v4 is er in twee uitvoeringen: mét ingebouwde 4 poorts switch en zonder ingebouwde switch. Beide werken als je ze standaard confiureert als een een NAT/PAT modemrouter. Met een hub ben je klaar.

Tiscali levert ook via het eigen adsl netwerk, dan krijg je een ander merk modem (dat ik niet ken), maar ook dat modem is een routermodem. Het "multi pc modem" is wederom functioneel hetzelfde, alleen met een 4 poorts switch.

Dan moet je zelf rekenen: Wat is duurder, een modem + losse hub/switch (die je wellicht allang hebt?) of een multi pc modem. In het laatste geval heb je niet twee kastjes, maar zit alles in 1. De eerste oplossing is goedkoper

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Het is de gewone Multi-PC modem die je standaard bij KPN krijgt:

LAN:
- 10/100Base-T (RJ45)
- either | Ethernet port or a 4-port Ethernet switch

Meer informatie: http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet510.pdf

Is deze geschikt voor mijn wensen?

Verwijderd

Topicstarter
Bij Tiscali heb je voor €60,- de modem die ik hierboven beschreven heb....

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Prima, daarmee kun je aan de slag!
Als Tiscali overigens bij jou via het eigen netwerk (BabyXL) kan leveren, dan zou ik die nemen => goedkoper, maar ook beter!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 11:51:
Het is de gewone Multi-PC modem die je standaard bij KPN krijgt:

LAN:
- 10/100Base-T (RJ45)
- either | Ethernet port or a 4-port Ethernet switch

Meer informatie: http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet510.pdf

Is deze geschikt voor mijn wensen?
Grappig dat je zelf die PDF file aanhaalt, want daar staat het gewoon in :)

Je krijgt met het multi-pc-modem eigenlijk 3 apparaten:
- Modem
- Router
- 4 poort Switch

Je kunt dus direct minimaal 4 PC's aansluiten, en door het gebruik van een hub nog meer. Precies zoals jij dat wilt in jou situatie :)

Elke PC heeft los dus ook een netwerkkaartje nodig om zo via een utp kabel op de router / modem aangesloten te worden :)

Zie overigens ook:
Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Dat is een speciale ST 510 FaQ :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.