[FreeBSD 4.8] pptp on demand starten

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik kan m.b.v. pptp een vpn tunnel starten: pptp 10.0.0.1 profile_name. Nu wil ik echter graag die tunnels (het zijn er meer) on demand te starten, dus als er verkeer voor die tunnel langskomt.

Volgens de heren geleerden op het wereld wijde web moet je dan pppd starten met de optie pty
code:
1
pty /usr/sbin/pptp 10.0.0.1 profile_name --nolaunchpppd

Maar mijn pppd versie 2.3 kent die optie pty niet :? Iemand een id?

[ Voor 17% gewijzigd door wizl op 26-08-2003 10:51 ]

Verwijderd

Optie ?

Een optie kun je alleen achter het commando meegeven niet ervoor.

Als ik een gokje mag wagen denk ik dat pty voor de shell prompt staat, in ieder geval niet voor een optie want die zou moeten volgen na /usr/sbin/pptp

Of is het zo dat die regel die je zojuist opgaf een regel uit een configuratie file is ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:47 ]

• wizl
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:46:
Optie ?

Een optie kun je alleen achter het commando meegeven niet ervoor.

Als ik een gokje mag wagen denk ik dat pty voor de shell prompt staat, in ieder geval niet voor een optie want die zou moeten volgen na /usr/sbin/pptp

Of is het zo dat die regel die je zojuist opgaf een regel uit een configuratie file is ?
yupz, sorry is een regel in /etc/ppp/peers/profile_name

Verwijderd

De parameter voor pty hoort tussen aanhalingstekens te staan. Ik heb een scala aan problemen gehad met pppd 2.3.x en pptp; ik adviseer je om naar pppd 2.4.1 te upgraden.

• wizl
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 14:42:
De parameter voor pty hoort tussen aanhalingstekens te staan. Ik heb een scala aan problemen gehad met pppd 2.3.x en pptp; ik adviseer je om naar pppd 2.4.1 te upgraden.
Heb ik ook (sorry, ben een beetje sloppy vandaag ;) ). pppd klaagt dat hij de optie pty niet kent (in de man-page staat vind ik er ook niets over terug). Waar kan ik evt. de 2.4 versie voor FreeBSD halen. De versie die ik heb gedownload wilde niet ./configuren voor FreeBSD |:(