Ben bezig met een applet dat een SNMPclient zou moeten starten. Los van de verwachte security-problemen, gaat het al fout met de nodige classes die uit een JAR-file geladen moet worden. De client (SyncManager) functioneert zonder problemen wanneer hij standalone wordt gestart. De JAR-archives worden netjes vanuit de browser geladen:
IE6 laadt de benodigde JARs zonder problemen, zo lijkt het. Echter, de JAVA console toont problemen bij de eerste .class-file die geladen moet worden:
Het vreemde is dat het ook niet werkt wanneer ik de .class uitpak en een subdir maak zodat com.sun.jdmk.snmp.SnmpOidTableSupport.class (onderdeel van jsnmpapi.jar) netjes op de server aanwezig is. Wat zie ik hier over het hoofd?
Ik gebruik IE6 i.c.m. de MS VM en Windows2000.
Voor de duidelijkheid: de HTML en de Applet.class worden wel gevonden en het applet werkt tot zoverre ook. Het probleem begint wanneer ik een .class uit de jsnmpapi.jar nodig heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <HTML> <HEAD> <TITLE>Applet HTML Page</TITLE> </HEAD> <BODY> <H3></h3> <HR WIDTH="100%">Applet HTML Page (Click <a href="ConfigureIE.htm">here</a> for help how to configure your browser)<HR WIDTH="100%"> <P> <APPLET code=winkApplet.class archive="SNMP/jsnmpapi.jar, SNMP/jdmkrt.jar, SNMP/jdmktk.jar" width=770 height=570> </APPLET> </P> <HR WIDTH="100%"><FONT SIZE=-1><I>Generated by NetBeans IDE</I></FONT> </BODY> </HTML> |
IE6 laadt de benodigde JARs zonder problemen, zo lijkt het. Echter, de JAVA console toont problemen bij de eerste .class-file die geladen moet worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| ==============================================
Code base = http://imst440.imst.de/~dennis/Winkhaus/
Error loading class: com.sun.jdmk.snmp.SnmpOidTableSupport
java.lang.NoClassDefFoundError
SyncManager::init: Exception occurred:java.lang.ClassNotFoundException: com.sun.jdmk.snmp.SnmpOidTableSupport
java.lang.ClassNotFoundException: com.sun.jdmk.snmp.SnmpOidTableSupport
at com/ms/vm/loader/URLClassLoader.loadClass (URLClassLoader.java)
at java/lang/ClassLoader.loadClassInternal (ClassLoader.java)
at SyncManager.init (SyncManager.java)
at SyncManager.<init> (SyncManager.java:75)
at winkApplet.init (winkApplet.java:54)
at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall0 (AppletPanel.java)
at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall (AppletPanel.java)
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent (AppletPanel.java)
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent (AppletPanel.java)
at com/ms/applet/AppletPanel.run (AppletPanel.java)
at java/lang/Thread.run (Thread.java) |
Het vreemde is dat het ook niet werkt wanneer ik de .class uitpak en een subdir maak zodat com.sun.jdmk.snmp.SnmpOidTableSupport.class (onderdeel van jsnmpapi.jar) netjes op de server aanwezig is. Wat zie ik hier over het hoofd?
Ik gebruik IE6 i.c.m. de MS VM en Windows2000.
Voor de duidelijkheid: de HTML en de Applet.class worden wel gevonden en het applet werkt tot zoverre ook. Het probleem begint wanneer ik een .class uit de jsnmpapi.jar nodig heb.
[ Voor 32% gewijzigd door Swinnio op 26-08-2003 12:14 ]
If the world wouldn't suck, we'd all fall off