Ik ben al een tijdje op zoek naar een commando waarmee je je MAC adres van je NIC kan spoofen..
In windows kan je dit doen bij eigenschappen van de nic en dan bij geavanceerd.. Maar ik wil dit ook kunnen doen in een .bat bestand.
Ik wil wel de situatie uitleggen waarom ik dat wil..
1 pc, 1 laptop. 1 chello verbinding, 1 thuis netwerk,1 school netwerk.
Nu heb ik het zo gedaan, de laptop zelfde MAC adres gespoofed als die van de PC (voor chello). Maar ook sluit ik de 2 pc's aan elkaar om snel bestanden over te kunnen pompen. Daarom moet ik dus elke keer het MAC adres van de laptop wijzigen...
ondertussen heb ik dit al gevonden:
arp -a
Dit is een ander fysiek adres dan wat ik nodig heb.
getmac
Hiermee kan je dus alle mac adressen opzoeken.
ipconfig
Hiermee kan je alle gegevens zien van je netwerk. Sommige dingen ook releasen.
Tot nu toe dus niks gevonden waarin ik in DOS het gespoofde MAC adres kan wijzigen...
In windows kan je dit doen bij eigenschappen van de nic en dan bij geavanceerd.. Maar ik wil dit ook kunnen doen in een .bat bestand.
Ik wil wel de situatie uitleggen waarom ik dat wil..
1 pc, 1 laptop. 1 chello verbinding, 1 thuis netwerk,1 school netwerk.
Nu heb ik het zo gedaan, de laptop zelfde MAC adres gespoofed als die van de PC (voor chello). Maar ook sluit ik de 2 pc's aan elkaar om snel bestanden over te kunnen pompen. Daarom moet ik dus elke keer het MAC adres van de laptop wijzigen...
ondertussen heb ik dit al gevonden:
arp -a
Dit is een ander fysiek adres dan wat ik nodig heb.
getmac
Hiermee kan je dus alle mac adressen opzoeken.
ipconfig
Hiermee kan je alle gegevens zien van je netwerk. Sommige dingen ook releasen.
Tot nu toe dus niks gevonden waarin ik in DOS het gespoofde MAC adres kan wijzigen...