Toon posts:

DOS MAC adres spoofen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een commando waarmee je je MAC adres van je NIC kan spoofen..

In windows kan je dit doen bij eigenschappen van de nic en dan bij geavanceerd.. Maar ik wil dit ook kunnen doen in een .bat bestand.

Ik wil wel de situatie uitleggen waarom ik dat wil.. ;)

1 pc, 1 laptop. 1 chello verbinding, 1 thuis netwerk,1 school netwerk.

Nu heb ik het zo gedaan, de laptop zelfde MAC adres gespoofed als die van de PC (voor chello). Maar ook sluit ik de 2 pc's aan elkaar om snel bestanden over te kunnen pompen. Daarom moet ik dus elke keer het MAC adres van de laptop wijzigen...

ondertussen heb ik dit al gevonden:
arp -a
Dit is een ander fysiek adres dan wat ik nodig heb.
getmac
Hiermee kan je dus alle mac adressen opzoeken.
ipconfig
Hiermee kan je alle gegevens zien van je netwerk. Sommige dingen ook releasen.

Tot nu toe dus niks gevonden waarin ik in DOS het gespoofde MAC adres kan wijzigen...

Verwijderd

Je kan vanuit DOS een registry sleutel laden, waarmee je het MAC-adres wijzigt. Daarna zal je de verbinding moeten herstarten om de wijzigingen door te voeren. (Je blijft immers wel afhankelijk van een device driver voor Windows).

Zie ook dit en dit.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Predator

Suffers from split brain

Bedoel je zuivere DOS (wellicht wel) of de windows command shell zodat het in een logon script kan gebruiken ?

Als je de registry setting wil weten kan je hier even kijken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

(bij de driver is het meestal onmiddelijk, via registry moet je indd wel reboot'n natuurlijk)

[ Voor 18% gewijzigd door Predator op 26-08-2003 11:03 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Schopje naar Windows Operated Systems aangezien dit volgens mij gewoon over de shell in Windows gaat

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad de shell ja..

Beetje jammer dat ik dan weer moet reboot'n.. Het is een Xircom kaart (overgenomen door Intel) maar kan op de site geen .com bestand vinden waar je evt. instellingen van de NIC kan aanpassen..