[ASUS DVD-E608] Speelt geen DVD films?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91101

Topicstarter
Hallo,

De DVD-speler van mijn computer geeft een foutmelding als ik een Muziek DVD wil afspelen. De foutmelding is
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/k.stap/share/dvderror.png

Gegevens:
DVD speler: ASUS DVD-E608
MB: Asus A7V
ADSL Modem: Alcatel Speed Touch 330 USB modem

Zowel onder Windows Media Player als met Cyberlink Power DVD 5.0 doet 'ie het niet. Ik heb ook verschillende Muziek DVD's (U2 - Rattle and hum; Metallica - st. Anger) geprobeerd te spelen. Maar allen leveren dezelfde fout op.
DVD met data erop werken wel. En muziek CD-Roms in de DVD speler ASUS DVD-E608 spelen perfect af.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al het nieuwste firmware geprobeerd? Het komt nogal eens voor dat je een nieuwere firmware nodig hebt om het boeltje goed te laten werken onder WinXP. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij deed het wel goed onder WinXP. Weet niet meer zeker of het was voor de installatie van SP1. Daarna heb ik nog het Alcatal Speed Touch 330 USB modem geïnstalleerd. Verder niets bijzonders. Ik zal eens kijken naar de posting die jij aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, hij deed het voorheen wel? Dan ligt het niet aan de firmware ..

Sja, loop maar het desbetreffende FAQ gedeelte door. daarin staan principe alle denkbare tips/suggesties die ik jou zou kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Je kan ook ff andere DVD software proberen? Ik heb nu sinds kort windvd ipv powerdvd, en die lijkt met mijn dvd speler beter te werken. Misschien voor jou ook een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Yalhambra:
- Windows Media Player: geprobeerd, werkt helaas niet.
- Power DVD: geprobeerd, werkt helaas niet.
Van windvd heb ik alleen nog een heel oude versie liggen. Ik ben bang, dat als ik die installeer, ik ook oude codec(?!?!) installeer en het dan alleen maar erger maak.

* Anoniem: 91101 is een super n00b!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Nee, een oude versie installeren is inderdaad geen goed idee. Maar misschien kun je even een demo downloaden van een nieuwe versie. Deïnstalleer dan wel je huidige dvd software, voordat je de nieuwe erop zet. Windows Media Player gebruikt PowerDVD om je dvd's af te kunnen spelen, dus dan kan het wel kloppen dat die het ook niet doet. Heb je eigenlijk al geprobeerd om PowerDvd opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omdat het al eerder werkte, zou ik maar gewoon XP herinstalleren en elke keer goed opletten wát je instelt/configt/installeert zodat je erachter kan komen wat de veroorzaker geweest kan zijn :) Of alle DVD-gerelateerde software verwijderen en dan stap voor stap opnieuw installeren, dat kan ook.

Iedereen is n00b geweest hoor ;) Zolang je maar je best wil doen, is er niks aan het handje.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 26-08-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 39835 schreef op 26 augustus 2003 @ 11:05:
Nee, een oude versie installeren is inderdaad geen goed idee. Maar misschien kun je even een demo downloaden van een nieuwe versie. Deïnstalleer dan wel je huidige dvd software, voordat je de nieuwe erop zet. Windows Media Player gebruikt PowerDVD om je dvd's af te kunnen spelen, dus dan kan het wel kloppen dat die het ook niet doet. Heb je eigenlijk al geprobeerd om PowerDvd opnieuw te installeren?
Aha, zo leer je nog eens wat.. Ik wist niet dat Windows Media Player PowerDVD gebruikt om mijn dvd's af te spelen. Ik heb PowerDVD 4 eerst geïnstalleerd en toen ie 't niet deed weer verwijderd. En daarna PowerDVD 5 geïnstalleerd. En die deed het ook niet.

Moet nu even wat andere dingen doen, geen compu stuff. Einde van de middag verder ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BalusC schreef op 26 August 2003 @ 11:06:
Omdat het al eerder werkte, zou ik maar gewoon XP herinstalleren en elke keer goed opletten wát je instelt/configt/installeert zodat je erachter kan komen wat de veroorzaker geweest kan zijn :) Of alle DVD-gerelateerde software verwijderen en dan stap voor stap opnieuw installeren, dat kan ook.

Iedereen is n00b geweest hoor ;) Zolang je maar je best wil doen, is er niks aan het handje.
Ik wil wel mijn best doen (om n00b te blijven?!? :*) ) maar soms wat hulp en extra zekerheid kan geen kwaad..

Wat versta je onder alle DVD-gerelateerde software? De player, PowerDVD, of ook de drivers of..

Zou het te maken kunnen hebben met het installeren van XP SP1?
Of met het installeren van het USB modem?

Moet nu even wat andere dingen doen, geen compu stuff. Einde van de middag verder ..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 91101 op 26-08-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het kunnen komen door de ACE Mega Codecs Pack 5.93.8971?
Pagina: 1