Toon posts:

Echo en vervormd geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in december 2002 een Medion computer bij de Aldi gekocht. Bevalt me echt prima.
Maar nu is het zo dat ik mijn computer aan mijn TV heb proberen aan te sluiten o.a. via een SCART verlengstuk waar een schakelaar op zit met IN/OUT. Nu heb ik tijdens het aansluiten de schakelaar afwisselend op IN of OUT gezet: dus het signaal naar de computer en vanaf de computer afgewisseld. De ene keer kreeg ik op de IN-stand beeld en geluid, de andere keer via de OUT-stand.

Nu heb ik alleen een probleem gekregen met het geluid: de hoge geluiden zijn minder geworden en er is een echo. Het ligt volgens mij niet aan mijn geluidsboxen.

Kan ik hier iets aan doen of moet ik de computer laten repareren? Heeft iemand een idee??

Verwijderd

wat voor geluidskaart ? ik denk dat je gewoon eens bij je instellingen moet kijken , en bij de instellingen van je tv....
heb je op je tv geen 3d functie die toevallig aanstaat ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 10:22 ]

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
mischien microfoon uitzetten of zorgen dat je in je audioinstellingen bij recordfunctie niets aan hebt staan zodat ie het geluid opneemt en gelijk afspeelt dan krijg je namelijk ook een echo en meestal fluit het ook een beetje
Zie het maar als een microfoon tegen een speaker

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Bedankt voor de reacties.
Ik weet niet precies wat voor geluidskaart ik heb, maar er staat bij apparaatbeheer: Avance AC'97 Audio. Ik heb bij instellingen gekeken, maar ik heb niet zoveel opties daar: dempen van geluid; Regeling van geluid links en rechts; Instellingen Luidsprekers (hier kun je alleen aangeven of je bv stereo geluid hebt of 5.1 boxen hebt enzo, ik heb 5.1 geluid). Maar er staat niets over echo, en de knoppen "hoge en lage geluiden" zijn geblokkeerd en vaag grijs gemaakt door windows (was altijd al zo). Het probleem van het geluid op mijn computer zelf, die hetzelfde probleem doorgeeft aan de TV. Ik heb nu de TV niet meer aan de computer aangesloten, voordat het geluid op mijn computer het weer doet.

Ja dat van de microfoon dat zou ook nog kunnen, maar ik heb mijn microfoon al uit de computer gehaald, maar er veranderd niets aan het holle echo geluid en de vervorming van lage en hoge tonen.

Het geluid doet het dus allemaal nog wel, maar gewoon niet goed en zuiver...

Nogmaals bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
Yes!!!!! Ik heb de geluidsdriver verwijderd en opnieuw geinstalleerd (gaat overigens automatisch via windows XP): Het geluid is weer piekfijn!!!!!