Toon posts:

beveligings systeem met webcam's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wij moeten voor een andere bedrijven een camara beveliging leveren.
Het gaat hier over een pool centrum.
De baas van dit pool centrum wil dus camera's hebben die alles opnemen, ook wil hij thuis (via internet) kunnen kijken wat er allemaal gebeurd als hij er net niet is.

Ons idee was om met spullen zoals axis te gaan werken, de kosten zijn hier echter te hoog voor. webcam's leek ons een leuk alternitief.
Natuurlijk heb ik gezocht met de search en met google, er is hier veel software in omloop voor, echter die zijn allemaal maar voor een webcam. Wij hebben rond de 10 webcam's nodig.

weet iemand hier een oplossing voor?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:12

samo

yo/wassup

Misschien kan je ons vertellen hoe jij 10 webcams waarom wilt aansluiten. Denk daarbij aan de maximum lengte van usb kabel en beperkte beschikbaarheid van andere com poorten...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En de CPU belasting die op een PC gegenereerd wordt, als daar 10 webcam aanhangt die streaming beeld moet geven (mijn Logitech Quickcam Pro 4000 geeft op een P3 400 MHz al 50% CPU belasting)

This footer is intentionally left blank

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Ik weet heel toevallig (heb er een vakantie gewerkt) dat ZZICT in Breda zo'n oplossing heeft, misschien kun je daar eens informeren naar de mogelijkheden. Dat was iig wel een systeem wat je nu beschrijft, dus met meerdere cams wat geloof ik ook beweging enzo kon waarnemen. Kijk even op www.zzict.nl en stuur een mailtje ofzo.

Toevoeging: ik zie dat ze er niets over op de website hebben staan, dus mail even zou ik zeggen, misschien dat het project nog loopt.

[ Voor 27% gewijzigd door jsiegmund op 26-08-2003 10:42 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
ajhaverkamp schreef op 26 August 2003 @ 10:23:
En de CPU belasting die op een PC gegenereerd wordt, als daar 10 webcam aanhangt die streaming beeld moet geven (mijn Logitech Quickcam Pro 4000 geeft op een P3 400 MHz al 50% CPU belasting)
Ik denk niet dat je streaming moet nemen,
en als je dat toch wilt moet je het zo maken dat het pas opneemt bij beweging..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je krijgt al vaak probs als je 2 webcams van hetzelfde merk op 1 pc aansluit, o.a. omdat ze dezelfde drivers moeten gebruiken.
Een logitech en een philips op 1 pc lukt weer wel, maar met welk progje je dan de beelden moet uploaden weet ik niet.

Misschien een soort van usb-switch maken(/kopen?) die om de paar secs de input van een andere cam pakt...net zoiets als wat duurdere KVM-switch die hotpluggable zijn, maar dan met een timer

Verwijderd

Webcam32 heeft WebcamSat Server Software. Deze ondersteund meerdere camera's. http://www.webcam32.com/

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:26
Er waren toch ook webcams met andere aansluitingen dan USB? Ik dacht dat er zelfs al waren met een netwerkaansluiting.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
http://www.smilecam.com is een site waar je wel wat kunt vinden... hebben ook van die beveilings dome's

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
VisionGS BE?

Stukje faq van deze peepz:
i'm unable to operate with multiple webcams at the same time?

sometimes it fails to operate with multiple webcams at the same time (you can add devices by the menu entry "File -> Devices -> New Device ") because the installed video driver doesn't support this, which is not a matter VisionGS. the most common errors in this case are:

the driver/webcam is only displayed once on the "Add Device" dialog of VisionGS even if you have connected two or more webcams.
the driver initialization fails. this can happen if you have old (mostly VFW) drivers which you could try to update or if you have webcams from exactly the same model (especially Logitech).
another solution is to select "Microsoft WDM Image Capture" (if available) as second device, but this helps you only to get two devices working at the same time. beside this hint there are no other work-arounds because this is (as already mentioned) not a fault/incompatibility of VisionGS but the video driver.

[ Voor 98% gewijzigd door eNaSnI op 26-08-2003 12:31 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Als je van die dure koopt met netwerkaansluiting en je zet ze op een switch?

Verwijderd

Topicstarter
zon complete set met netcam's (dus camera's waar een utp uitgang op zit) is erg duur (met ales er bij voor opslag e.d.)
het idee is dus om mischien 10 lose netcam's te kopen en een ftp server op locatie neer te zetten. de netcam's uploaden hun plaatjes naar de ftp en die staat weer inverbinding met het internet. met behulp van een java appelt of iets dereglijks zou dit kunnen gaan werken.

Ook hebben we software gevonden waarmee je 10 video bronnen op een pc kan aansluiten, echter deze software loopt hier de hele tijd vast (netsnap).

voor het probleem van usb kabel die maar 5 meter moge zijn hebben wij hier kabels liggen met hele kleine kastjes er aan die dus het singiaal kunnen verlengen.

mogelijk heden genoeg verloopig, maar zo als gewoonlijk moet het weer heel goed koop zijn. een netcam kost al rond de 300 euro (van axis).

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
mogelijk heden genoeg verloopig, maar zo als gewoonlijk moet het weer heel goed koop zijn. een netcam kost al rond de 300 euro (van axis).
Uhmmm hoeveel is het budget dan wel?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Je kan ook capturekaarten gebruiken, de meesten hebben 4 video ingangen, je hebt er dan een aantal nodig. Iemand op marktplaats bied ze nu vrij goedkoop aan, nieuw inc. software.
http://www.marktplaats.nl...ewaking/1613.htm?oudei=15
Je kan max 4 van deze kaarten in een pc stoppen.
Ikzelf heb er 2 gekocht, zijn alleen nog niet binnen.
Moet je natuurlijk nog wel wat cameratjes bijzoeken maar dat hoeft niet zo'n groot probleem te zijn aangezien je vrijwel alles erop aankunt sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door mikenl op 26-08-2003 20:31 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
update:

het plan nu is om rond de 10 netcam's van axis te gaan gebruiken, normaal om deze video beelden vast te leggen kan ja van axis speciale software en hardware aanschafen.

Om dus alles in een mooi prijs voor klaten te kunnen krijgen heb ik bedacht om een ftp server neer te gaan zetten. de netcam's kunnen via het netwerk hun beelden verzenden naar deze ftp server. (voordeel beelden woorden dus gelijk vastgelegd, makkelijk voor bijvoorbeeld de poltitie e.d.)

om dus (wat de bedoeling was) de netcam's op internet te kunnen zetten, leek het mij wel mogelijk om dit met een soort java client mogelijk te gaan maken. heb dus eff de search gebruikt en met javacam schijnt dit te kunnen.
zijn er mischien mensen die weten hoe dit in zijn werk gaat? of zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben?(dus de java link van ftp naar internet, en de netcam's die hun beelden op de ftp moeten zetten)

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 11:53

SpeedBart

Futurama 0wnage

Wat ik heb gedaan voor onze winkel is gewoon een 8 stuks ccd cam's icm met de 4 x composiet in van trustklik daarbij krijg je ook nog een mooi software pakket met beweging detectie. Beter dan die oeidure axis camera's. Ze zijn wel mooi maar passen niet in ons budget als je der meer als 1 wilt hebben.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Pagina: 1