Magnesiumtopic.....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nieuws: Magnesiumlegering steeds vaker voor laptopcase gebruikt
lekker licht en sterk. maar magnsium is erg onstabiel... als je een brandje hebt ben je zeker dat je data echt WEG is
Al eens magnesium zien branden?
Ik anders wel, en geloof me, dat wil je niet op je laptop.
Want van wat ik me kon herinneren van scheikunde was dat magnesium zeer goed fikt....
Betekent dit Boem in geval van brand?
Hmmm, het moet alleen niet te warm worden...
Magnesium ontbrandt namelijk heftig bij een bepaalde temperatuur. Zal met een laptop niet zo snel gebeuren, maar magnesium velgen zijn 9 van 10 keer de oorzaak van brand bij een ongeluk.

Kzou niet graag een brandende laptop in m'n handen willen hebben
Naja, zal wel loslopen...
:r :r :r wat een niveau, hoe voorspelbaar.

Goddank staan ze allemaal op 0....... behalve de laatste, als je alles al heb gehad, komt opeens op +3?

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=838642
Volgens mij klopt er iets niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 26-08-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Hier en daar wat weggebrand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

Sja, de meeste middelbare school scheikunde klasjes zullen wel dezelfde demo'tjes laten zien met brandende magnesium, en vuur is nu eenmaal interessant om naar te kijken, en dus word dat wel onthouden . . .

owja,
been there . . .(c)
:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Verschil is wel dat dat pure magnesiumm is, en ze het hier over een legering hebben... :?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Alex de Groot schreef op 26 August 2003 @ 10:47:
Verschil is wel dat dat pure magnesiumm is, en ze het hier over een legering hebben... :?
Echt waar 8)7

:+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Heej Tweakzoner houdt je mond eens:
code:
1
2
01:32:32 * Beaves|TV changes topic to '#tweakzone, waar de commercie nog niet is toegeslagen :X'
10:43:34 * ChanServ changes topic to 'De afschuwelijk naam van dit channel bestaat om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt'

[ Voor 21% gewijzigd door Alex op 26-08-2003 14:15 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Alex de Groot schreef op 26 augustus 2003 @ 14:15:
eej Tweakzoner houdt je mond eens:
code:
1
2
01:32:32 * Beaves|TV changes topic to '#tweakzone, waar de commercie nog niet is toegeslagen :X'
10:43:34 * ChanServ changes topic to 'De afschuwelijk naam van dit channel bestaat om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt'
Moet jij nodig zeggen: >:)

code:
1
2
[14:24] * Topic is 'De afschuwelijk naam van dit channel bestaat om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt'
[14:24] * Set by AlexdeGroot on Tue Aug 26 01:32:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

offtopic:
Stelletje layout-hooligans... :r

Ik ben bij scheikunde nooit verder gekomen dan kijken naar het proefje met de brandende magnesium. Maar ik erken ook ruiterlijk dat ik er verder geen kaas van gegeten heb, en daarom blijf ik verder altijd van draadjes als deze af. (Zelfde met Faraday kooien in vliegtuigen en gsm-stralen en al dat soort grappen.)

Wat uiteraard niet wegneemt dat ik niet te beroerd ben om mijn schaafje bij te dragen als dat algemene goedkeuring wegdraagt. :)
'k Snap zelf ook nog wel dat dit geen bijzonder inzichtvolle reacties zijn. . . Of zou dat nou juist zijn omdat ik zelf ook nix anders zou weten te verzinnen, maar ondertussen wel weet hoe treurig mijn kennis van dat soort dingen is. . . :o Hmmm nahjah, maar niet meer al te veel over nadenken. Strax ga ik me nog dom voelen. :X ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jammer genoeg hebben deze mensen niet goed opgelet tijdens de scheikundelessen, want alleen magnesium in vaste vorm kan branden. Een magnesiumlegering is magnesium gemeng met een ander metaal waardoor het niet meer kan branden en bovendien sterker is dan normaal Mg. Straks krijgen we ook nog de vergelijking van het blokje natrium in water wat heftig ontbrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Stond ook nog een leuke reactie in van iemand die ons allemaal kaalgeschoren ruimteaapjes noemde o.i.d., die heeft een mail te pakken :Y)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
mmm, mooie boel.

PS, Robin, mag mijn nieuwe sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zekers mag hij :o
Wouter Tinus schreef op 26 augustus 2003 @ 15:14:
Stond ook nog een leuke reactie in van iemand die ons allemaal kaalgeschoren ruimteaapjes noemde o.i.d., die heeft een mail te pakken :Y)
Lijkt mij handiger om die reactie op de -2 te zetten?

[ Voor 197% gewijzigd door Robin op 26-08-2003 16:58 . Reden: 197% gewijzigd! \o/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ecteinascidin schreef op 26 August 2003 @ 15:22:
mmm, mooie boel.

PS, Robin, mag mijn nieuwe sig?
Wat is er leuk aan die zin? 8)7 :?

edit:

Ik begrijp ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Beaves op 26-08-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Klik me profiel maar open: mijn hobbies staan al 3 jaar zo. :)
Pagina: 1