Toon posts:

Welke geluidskaart voor en Mp3 mixing software en Reason?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Gasten, er zitten hier volgens mij ook mensen die wel wat ervaring hebben met de wat betere geluidskaarten.......

Ik heb mijn oog laten vallen op de Waveterminal 192x van Egosys......
ben namelijk benieuwd naar de EWDM drivers....omdat ik deze wil testen met een mp3 programma Visual Discomix....dit is een gaaf mix programma maar de makers hebben ook een eigen geluidskaart ontwikkelt en zijn niet zo happig om andere multichannel drivers als ASIO te gebruiken of überhaupt te checken omdat ze naar eigen zeggen te veel latency verschil hebben waardoor nummers niet synchroon lopen of ruis hebben....hun eigen geluidskaart is dual USB en heeft alleen 2 stereo outs.....en is speciaal voor hun software bedoeld.....maar ik wil ook andere software met een geluidskaart kunnen gebruiken zoals Soft Synths en Midisequencers om zelf ook muziek te kunnen maken......

Hier zijn de specs van die soundcard van Visual Discomix:

It's a must for mobile disc jockeys. It basically incorporates two sound cards for the price of one. The output signal is extremely clean - free of any sort of noise or artifacts. Your tracks will sound as if they are played directly from a recording studio. Check out the specs!

Just plug in at the back of your computer and boot it up. No drivers, no discs to mess around with. Just follow the prompt by clicking

the NEXT button and there you go... You are ready to hit a professional equipped night club using their own speakers.

Visual Discomix DUAL USB sound card was designed to work in harmony with the software ( DJ Basic, DJ Professional ).

The automatic real time equalizer (built in the software) enhances the sound in a special way suitable for highly professional sound cards with practically zero noise
and high dynamics.

Specifications

output: 2 x stereo ( 4 channels )
jacks: 4 x RCA silver, 2 x 3.5mm stereo jack
connector: USB type A
power: none / internal from PC
operating system: 95 / 98 / NT / 2000 / ME / XP
signal / noise: +107 dB
sampling frequency: 100Hz - 100kHz for all oper. systems
dynamics: +102 dB when on its maximum
linear distortion: less than +/-0.0001% on its maximum
warranty: 5 years

Greetzzzzzz Gerben

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik snap niet waarom je kiest voor de Waveterminal 192X, de 192L is nagenoeg identiek, maar een stuk goedkoper (€ 329,= tegen € 229,=). Het enige verschil tussen de X en de L is de dynamiek (merk je weinig van) en de max. samplefrequentie/-resolutie (dan hebben we het over 24b@192KHz, niet echt gebruikelijk voor DJ-werk).

Als je de 192X met die Discomix vergelijkt, wint de Waveterminal met glans qua dynamiek en features. Heb je dat nodig :?

De Discomix heeft alleen maar 2x stereo en geen MIDI. Je kan 'm dus niet gebruiken voor softsynths of sequencing. Tenzij je van plan was je game-port (als je die hebt) daarvoor te gebruiken.

Ook ben ik niet zo'n voorstander van USB aansturing, vanwege de timing. PCI lijkt me nauwkeuriger, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik er geen ervaring mee heb.

Maar wat is nou precies je vraag?
Er staat geeneens een vraagteken in je hele verhaal :)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik zou sowieso voor een kaart gaan die ASIO support heeft, het liefst zelfs nog ASIO 2.0

die discomix geluidskaart lijkt mij imho pure bagger, heb er nog nooit van gehoord iig

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Hey Gasten thanx voor de reply.....tuurlijk ga ik ook niet voor die USB kaart! ik heb nix aan alleen 2x stereo out omdat ik ook andere dingen met de kaart wil doen, maar waar het mij om gaat is dat de Visual Discomix ontwerpers zeggen dat multichannelkaarten niet zo goed werken omdat hun multichanneldrivers, zoals ASIO te veel Latency en Noise geven om 2 mp3's synchroon(gemixed) uit 2 uitgangen op de audiokaart te laten lopen! Hun USB geluidskaart zijn 2 geuidskaarten in éen kastje die elk een WDM driver gebruiken (vandaar DUAL).....ik zou dus wel 2 andre geluidskaarten kunnen kopen met een hoge dynamiek en weinig noise maar dat is weer veel duurder en moeilijker te implementeren in Windows.....Ze ondersteunen en testen niet eens Asio of andere multichannel drivers meer: kijk maar eens naar dit forum item wat ik een aantal weken geleden aan hun heb gevraagd:

QUESTION 2: why do you guys only mention VDMX Dual USB sound card and Sounblaster then?

ANSWER 2: We tested also others, like Terratec and spend a month to make the 2nd channel work. The latency was over 10 ms, so we had to put delays on purpuse in communication path in order to run 2nd channel. Then, ALL ON BOARD sound cards including those from LAP-TOP computers have a signal to noise ratio at its best +95 dB. But you have to be super-lucky to get a computer with a onboard sound card like that. Mostly they are under 90 dB (around 85 dB). And what that means. The formula for S/N gain is 20*log10(A2/A1). Which means that 85 dB S/N has a NOISE with 13 x (TIMES) HIGER AMPLITUDE than +107 dB sound card, like ours. Then, not to talk about dynamics. Most of them have a static pre-settings. So, we built in our sound card a feature that only VDMX can make it use (knows how, since we designed it). And just to finish, we don't mention our card for no reason. But because WE LOVE TO DESIGN IT PROPERLY in a first PLACE. For us it's art.

QUESTION 3: What about the E-wdm driver that egosys also uses on their soundcards?

ANSWER 3: If you like it, buy it. However, when you'll get any sort of noise in the signal, burts, driver error... in other words, when something goes wrong don't come asking us for help. Talk to egosys. They are very helpfull and they talk & care for their customers like we do.

Dean, VDMX

vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de EWDM diver want deze multichannel driver is toch gebaseerd op een WDM driver? en die kan ik misschien toch gebruiken voor Visual Discomix.

Maar euh Thanx AxiMaxi voor je Advies over de Waveterminal....ik werk ook met Reason....hebben de 24b@192KHz en de hogere dynamiek dan wel meer effect op het eindproduct?

Ener-G: deze geluidskaart is alleen ontwikkeld voor dat programma en dat wordt steeds meer professioneel verkocht aan Clubs of DJ's.......maar niet interessant voor mij omdat ik meer met een geluidskaart wil zoals je kunt lezen.

Greetoidzz Gerben

• OverSoft
  • Laatst online: 06-08 11:46
Ik heb ten eerste nog nooit gehoord van een EWDM driver, een compleet hersenspinsel van die mislukte dudes dus. ASIO drivers hebben makkelijk een latency lager dan 1ms, dus dat is ook al onzin.

Alles wat zij zeggen lijkt op verkooppraat, en antiverkoop praat van andere spullen.

Ga daarnaast alsjeblieft niet voor Visual DiscoMix of what ever that may be called.
Pak dan Traktor (of volgens sommige mensen BPM studio, maar dat vind ik echt een butprogramma). Deze kan je ook aansturen met een midicontroller, je kan elke geluidskaart gebruiken en je mag doen wat je wil en je zit niet vast aan commercieele troep zoals bij Visual DiscoMix (BPM trouwens ook, maargoed...)

Pak daarnaast lekker de kX drivers voor een creative soundcard en je hebt een latency van rond de 1ms. Perfect dus.
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 19:26:
Ener-G: deze geluidskaart is alleen ontwikkeld voor dat programma en dat wordt steeds meer professioneel verkocht aan Clubs of DJ's.......maar niet interessant voor mij omdat ik meer met een geluidskaart wil zoals je kunt lezen.
YEAH RIGHT, dit programma wordt dus ECHT niet aan clubs verkocht, hahaha, heb je die controller gezien? Whahaha, da's gewoon een toetsenbord met opzetstukken! Dit is dus ECHT zooi, het programma ziet er kinderachtig uit, de commercie STRAALT er van af.
B.T.W. Clubs en discotheken, zelfs mijn drive-in gebruikt GEEN cinch en GEEN jack out... (althans, niet 3.5mm), wat een amateuristische troep

Ik gebruik trouwens, deze controller:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/HQ0.JPG

Daarnaast heb ik nog een vraagje:
Mijn koffermod heeft vorige week het loodje gelegd (en je raad het al, daar draaide ik dus altijd mee). Nu wil ik het met mijn laptop gaan doen. Waar ik dus naar op zoek ben is een USB soundcard, met 2 individuele stereo-outputs en een midi in. Iemand tips voor een niet al te dure soundcard?

[ Voor 29% gewijzigd door OverSoft op 26-08-2003 21:57 ]

• AxiMaxi
Then, ALL ON BOARD sound cards including those from LAP-TOP computers have a signal to noise ratio at its best +95 dB. But you have to be super-lucky to get a computer with a onboard sound card like that. Mostly they are under 90 dB (around 85 dB).

Dan hebben ze de specs nog niet goed gelezen: de meeste kaarten van Esi-Pro en M-audio scoren hoger dan 100 (105, 107, eentje zelfs 109). Daar zit zelfs een USB exemplaar bij!

Ook dat van die latency is niet helemaal waar, want volgens mij scoren de duurdere kaarten ruim onder de 10ms. Kan er alleen niks van terugvinden op internet, maar het is natuurlijk ook afhankelijk van de computer die eraan hangt.

V: Ik werk ook met Reason, hebben de 24b@192KHz en de hogere dynamiek dan wel meer effect op het eindproduct?

Ik denk het niet, want de output van Reason zal wel gewoon 16b@44.1KHz zijn (heb nog nooit met Reason gewerkt, dus ff checken!).

Als je externe audiobronnen op gaat nemen, sample/softsynth software hebt die op 24b@192KHz data geneert of met vet veel plugins aan de gang gaat (op die kwaliteit!), dan zal je er wat aan hebben.

Het is net zoiets als een plaatje op hogere resolutie bewerken. Die bewerking ziet er beter uit als je het plaatje weer kleiner maakt, dan wanneer je gelijk in het kleinere plaatje gaat zitten hakken. :)

Meestal wordt overigens 24b@96KHz gebruikt als stap boven de gebruikelijke "CD kwaliteit". Daar is de hoeveelheid data nog van te overzien, want let wel op: 24b@192KHz zorgt wel voor 6,5x zoveel WAV-data als 16b@44.1KHz!

EDIT:
Meer over de EWDM drivers vind je hier bij Esi-Pro.

M-audio heeft een heel geil USB dingetje voor ca. €225,=.

[ Voor 8% gewijzigd door AxiMaxi op 26-08-2003 21:41 ]

• Chiron

Chiron

tja als ik dat verhaal allemaal zo lees van wat ze vertellen zou ik dat hele visual discomix links laten liggen, en naar een ASIO gebaseerde oplossing gaan kijken en met Traktor DJ en BPM studio (al dan niet met een hardware controller) aan de gang gaan. Wat voor beweegredenen heb je overigens om uitgerekend met Visual discomix aan de gang te gaan?

ook dat wdm gebaseerde gebeuren zit me ergens niet helemaal lekker, uiteindelijk is het gebaseerd op m$ windows en dat wil nog weleens crashen.. foute boel als je op een feest bezig bent dus.. en duidt me meer op een onvermogen van de makers van het programma en de hardware om fatsoenlijke ASIO support te bewerkstelligen

Ik heb namelijk zelf een Terratec DMX 6Fire 24/96, in combinatie met een Evolution mk-225c USB masterkeyboardje, met een latency van 5 ms ofzo met m'n Athlon 1Ghz proc werkt dat prima, op snellere processors keldert die latency nog lager..

ik werk overigens zelf ook met Reason, en merk in principe geen verschil tussen 44.1 khz en 96 khz omdat ik (nog) geen goeie studiomonitoren heb.. maar uiteindelijk wordt het resultaat wat je neer zet toch in 44.1 gerenderd, tenzij je nog een keer met hardwarerecording aan de praat gaat, maar dan hebben we het over geluidskaarten in een heeel andere klasse dan deze 'visual discomix' kaart.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Joh Gasten:

Oversoft en Ener-G: Ik heb Traktor natuurlijk ook......heb je überhaupt de moeite genomen om Visual Discomix te testen?.....de Basic Test versie ziet er grafisch overigens niet uit maar technisch gezien denk ik een stuk beter ...... 85% van willekeurige mp3's heb met de autopilot je binnen 1.5 seconde in sync en blijft dat ook en je kunt het nog bijsturen zelfs....dat is met Traktor veel lastiger! Bovendien is het ook nog zo dat het programma het tempo middeld van de BPM's van de 2 mp3's maar de pitch(frequentie) het zelfde houd zoals de Pioneer CD Spelers.....dat heeft Traktor dus niet.....bovendien kun je elke Mp3 zijn eigen equalize instellingen geven en behouden......en je hebt gave effecten tot je beschikking.....en wordt redelijk vaak geupdate met wensen van gebruikers zoals bv. er de laatste keer een automatische normalize functie in is gebouwd!alleen heeft de Pro vesrsie t.o.v. de Basic veel meer mogelijkheden en ziet er grafisch veel beter uit maar ik vind het ook veeeeeeel te duur.....795 euro is niet misselijk voor DJ software.....terwijl Basic maar 60 euro is.....ik zou zeggen ga het eens proberen en vergelijken www.visualdiscomix.com

Enneuh om verwarring te voorkomen EWDM drivers zijn drivers die Egosys ontwikkeld voor hun Audiokaarten.....en zijn niet de drivers van dat VDMX USB kaartje.....

AxiMaxi: Je hebt gelijk hoor over de specs.....ik denk dat die gasten hun eigen product willen promoten en bang zijn dat ze die anders niet verkopen ........
Volgens mij kan Reason ook 24/96 exporteren....maar nog geen 192.....dus dan zou de L voldoende zijn....ik wil ook nog wat studio monitorboxen of een 5.1 setje aanschaffen en dan is 100 euro extra altijd welkom, heb je nog aanbevelingen hierover? (<400 euro).......ik zou zeggen verdiep je eens in Reason.....super programma.....En de audiophile ken ik en wilde ik ook eerst aanschaffen maar heeft volgens mij maar 1x stereo out en ik wil multi-channel voor wat DJ software (ben ook maar een hobby-ist)

• AxiMaxi
"Ik wil ook nog wat studio monitorboxen of een 5.1 setje aanschaffen en dan is 100 euro extra altijd welkom, heb je nog aanbevelingen hierover? (<400 euro)"

Ben ik me momenteel in aan het verdiepen, wil ook zoiets.

De Tannoy Reveal geniet op basis van prijs (€ 255,=/set) en uiterlijk momenteel mijn voorkeur, maar de Absolute Zero nearfields van Spirit zijn ook niet mis (€ 275,=/set). Beide setjes worden eigenlijk als directe concurrenten van elkaar gezien en ontlopen elkaar niet veel. Als ik het geld bij elkaar heb, moet ik maar 's gaan luisteren... dat moet tenslotte de doorslag geven.

Van de Tannoy Reveal is ook een actieve versie, d.w.z. met ingebouwde versterkers. Zijn een stuk duurder, maar dat is vanzelfsprekend...

Iets duurder kan je gaan met de Absolute 2, eveneens van Spirit. Zien er niet uit, maar zullen vast goed zijn.

Yamaha heeft ook wat (model MSP3) in de prijsrange van net onder € 400,= per set, maar daar weet ik eigenlijk weinig van. Alesis heeft ook e.e.a., maar daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Alesis heeft al vaker dingen gemaakt (mengpaneel, effectenbak) waarover ik niet echt enthousiast was, dus laat ik ze bij de speaker-keuze ook maar links liggen.

Wellicht ten overvloede, maar let wel op: het gaat hier om nearfield monitors, dus studio speakers om op korte afstand muziek af te luisteren. Ze zijn dus niet bedoeld om een kleine ruimte van harde DJ-muziek te voorzien ;)

De referentie speakers die de meeste grotere studio's hebben, zijn overigens de Yamaha NS10 monitors. Dat zijn de bekende zwarte doosjes met witte speakers. Op bijna iedere foto van profi studio's zie je ze wel staan.

Geen idee wat ze kosten (als ze nog te koop zijn), maar zelfs al zijn ze betaaldbaar: niet kopen :) Ze zijn niet echt fantastisch qua geluid (oud ontwerp) en worden alleen maar gebruikt omdat iedereen weet hoe ze klinken. Daarom zijn ze zo geschikt voor referentie. Aan de andere kant, als het op NS10's goed klinkt, klinkt het overal goed :+

"Ik zou zeggen verdiep je eens in Reason"
Hij ligt op de plank om geprobeerd te worden, maar ik ben momenteel met andere dingen bezig :)

[ Voor 8% gewijzigd door AxiMaxi op 27-08-2003 10:09 . Reden: Yamaha link erbij ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey AxiMaxi,

Ik heb op de website van www.tach-tally.nl ook een leuke aanbieding gezien van AUDIX monitoren de N5....die bieden ze aan voor 250 euro per setje......terwijl ze normaal rond de 1000 euro kosten.....ben je bekend met Audix?

je kunt dit terug vinden op www.tach-tally.nl : Produkten-->Recording Pro Audio-->Monitoring

Specifications N5
Power capacity (min-max) 150-250W
Frequency response 40 - 20k (±3dB)
Impedance 8 ohms
SPL (1w / 1 m) 87 dB
Cabinet material 1" wood composite
Cabinet design Ported, 2 way
Woofer 7" Kevlar
Tweeter 1.1" cloth dome
Weight 54 lbs / pair
Size 15" x 9.5" x 11"
List Price $1,495.00

greetz Gerben

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 11:10 ]

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 09:19:
Joh Gasten:

Oversoft en Ener-G: Ik heb Traktor natuurlijk ook......heb je überhaupt de moeite genomen om Visual Discomix te testen?
nope, ik mix per definitie niet met software, ik draai nu ruim 8 jaar met cd's en vinyl en heb wat mixprogrammaatjes alleen wat rondgespeeld met BPM studio en Traktor dj, en dat kwam nog wel het dichtste bij een dubbelcd deck, maar het blijft aan pielen.. qua 'feeling' is er momenteel niks behalve Finalscratch wat in de buurt komt bij vinyl.
.....de Basic Test versie ziet er grafisch overigens niet uit maar technisch gezien denk ik een stuk beter ...... 85% van willekeurige mp3's heb met de autopilot je binnen 1.5 seconde in sync
argh autopilot }:O

ik krijg 85% van de platen en cd's zonder autopilot binnen een aantal seconden in sync, het resultaat van oefenen oefenen nog eens oefenen, en ja, oefenen..
de pest met zo'n autopilot is dat het met breakbeat georienteerde muziek zoals 2step en drum 'n bass vaak gewoon de mist in gaat
en blijft dat ook en je kunt het nog bijsturen zelfs....dat is met Traktor veel lastiger!
uhmm explain? Op cd en mp3 georienteerde systemen is daar gewoon de pitch bend knop voor uitgevonden, en dat werkt echt prima. een beter corrigeersysteem is er niet, tenzij je aan finalscratch begint. Op duurdere (losse) cd spelers zit tegenwoordig een jog shuttle
hoe is dat met visual discomix gedaan dan?
Bovendien is het ook nog zo dat het programma het tempo middeld van de BPM's van de 2 mp3's maar de pitch(frequentie) het zelfde houd zoals de Pioneer CD Spelers.....
ah je bedoelt gewoon master tempo. Dat is een feature die tegenwoordig inderdaad op de meeste duurdere cd decks te vinden is, maar waarbij je gewoon kan switchen tussen pitch, en tempo
dat heeft Traktor dus niet.....
Traktor heeft dat wel degelijk, versie 2.0 in ieder geval wel
bovendien kun je elke Mp3 zijn eigen equalize instellingen geven en behouden......en je hebt gave effecten tot je beschikking.....
hmmtja ik heb daar een mengpaneel met toonregeling voor.. en dat gaat puur op gevoel
Traktor dj 2.0 heeft ook ingebouwde fx zoals filter, flanger en delay
En als je een Pioneer DJM-600, een Tascam X-9 of een losse effectenbak/sampler hebt zoals een efx-500 of een electribe is het helemaal feest
en wordt redelijk vaak geupdate met wensen van gebruikers zoals bv. er de laatste keer een automatische normalize functie in is gebouwd!alleen heeft de Pro vesrsie t.o.v. de Basic veel meer mogelijkheden en ziet er grafisch veel beter uit maar ik vind het ook veeeeeeel te duur.....795 euro is niet misselijk voor DJ software.....terwijl Basic maar 60 euro is.....ik zou zeggen ga het eens proberen en vergelijken www.visualdiscomix.com
795?! dat is dan zeker inclusief geluiskaart/hardware controller?
finalscratch is goedkoper.... en hoe het grafisch eruitziet interesseert me persoonlijk geen zak, het moet simpelweg werken, snel en stabiel. functionaliteit is echt vereiste nr 1
Volgens mij kan Reason ook 24/96 exporteren....maar nog geen 192.....
hangt volgens mij van je geluidskaart af, ik weet niet hoe dat precies zit met ASIO
ik zou zeggen verdiep je eens in Reason.....super programma.....
Reason is inderdaad geweldig als je net begint met het maken van eigen muziek, het is mijlenver beter dan een simpele tracker maar kan op den duur toch voor enige beperkingen zorgen, zo heb je maar 2 verschillende synths tot je beschikking waar je op zich wel een hoop mee kan maar Cubase SX in combinatie met een berg VSTi's maakt de mogelijkheden nog eens groter.. bovendien kun je Reason combineren daarmee..
overigens is dat weer iets wezenlijk anders dan een 'dj mix' programma als bpm, traktor of 'visual discomix'

Kijk dan ook eens naar een tussenvorm daarvan, Ableton Live. Dat is een loop-gebaseerde sequencer die echt ideaal is voor live-acts, wordt onder andere gebruikt door Secret Cinema

begrijp me niet verkeerd, misschien komt het over alsof ik die visual discomix en de makers de grond in schrijf, maar ik spreek vanuit mijn eigen ervaring wat draaien betreft.. ik heb nog nooit van visual discomix gehoord, al zal dat wel komen omdat ik me simpelweg niet met software mixen op deze manier bezig hou

persoonlijk komen de software van bpm en traktor het dichtste bij de bediening zoals die met een echt cd deck werkt, met een bpm hardware controller is het praktisch identiek aan een gemiddeld denon/pioneer dubbeldeck.

in jouw verhaal zitten mij iets teveel marketing en verkoop praatjes, en kan niet echt een voordeel vinden zo aan het systeen in kwestie

• AxiMaxi
"...ben je bekend met Audix?"

Nope, maar Amerikaans spul is altijd wel goed: ik heb zelf een Mackie mixer, een EMU sampler en Ensoniq synth :).

Persoonlijk koop ik niet graag 2e hands spul, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Je moet 's op zoek gaan naar reviews op het net, daar kan je vaak interessante dingen uithalen.

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als je met softsynts en Reason aan de gang wil moet je gewoon een kaartje met een zooitje dsp's erop kopen. De Pulsar 2 van creamware bijvoorbeeld..... Als je de duurdere versie neemt heb je ook gelijk alles analoog balanced en spdif....

Maar zoals eerder aangegeven mixen en Reason is een heel ander ding, de enige overeenkomst is dat je met geluid werkt maar daar houdt het ook mee op... :+

[ Voor 27% gewijzigd door under-world op 27-08-2003 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Ener-G,

Ik ben een thuis hobbier....die muziek maakt maar ook met andere soorten software speel.....

v.w.b. Reason ben ik het ook met je eens hoor.....gaaf programma....zeker in combo met Cubase

voor wat betreft DJ mixing programma's:

ff een voorbeeld: als je met platenspelers de pitch opschroeft wordt de frequentie ook hoger....dwz...en vooral met vocals hoor je een hogere stem dan orgineel.....vdmx en sommige cd spelers met pitch doen een soort time stretching waarbij de pitch sneller maar de frequentie van het geluid het zelfde blijft....of te wel het nummer gaat sneller maar het geluid blijft de zelfde hoogte houden als het orgineel......met een max van + of - 8% anders gaat er geluid verloren....dat kan traktor dus ook niet.....de loop functie is ook niet mogelijk met vinyl natuurlijk....wat weer andere mogelijkheden biedt......

Ik weet dat DJ's die met vinyl draaien er bij zweren en moeilijk te overtuigen zijn.....
hoewel meneer Laid Back Luke tegenwoordig alleen live met CD's goocheld en al verschillende andere DJ's heeft overtuigd dat dit misschien de toekomst is in DJ land....die CD spelers doen in principe het zelfde alsmp3 DJ software......daar je Traktor ook hebt getest en waarvan ik kan begrijpen dat op dit moment het nog niet de live functionaliteit heeft, zou ik mijn ogen wel open houden in DJ land......als het even kan zouden de platenmaatschappijen liever het vinyl kwijt dan rijk zijn, marketing technisch denk ik.....

Greetzzz Gerben

Verwijderd

Topicstarter
Hey AxiMaxi,

Leuke dingetjes heb je.... kost wel wat knaakjes denk ik?
Ik heb ook niet de noodzakelijkheid dat ik er in verder ga.......blijft toch hobby.....
als ik dan 2e hands spul kan kopen dat toch goed klinkt vind ik het ook prima en
gelukkig heb ik een vriend die een goede Professionele studio thuis heeft staan
Als ik op kwaliteits niveau wil afmixen kan ik ook bij hem terecht

Ben ook al wat reviews aan het doorspitten

Greetz,

Gerben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 12:05 ]

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 11:57:
Hey Ener-G,

Ik ben een thuis hobbier....die muziek maakt maar ook met andere soorten software speel.....
same here, echter is de 'thuis' hobby een beetje uit de hand aan het lopen :+
voor wat betreft DJ mixing programma's:

ff een voorbeeld: als je met platenspelers de pitch opschroeft wordt de frequentie ook hoger....dwz...en vooral met vocals hoor je een hogere stem dan orgineel.....vdmx en sommige cd spelers met pitch doen een soort time stretching waarbij de pitch sneller maar de frequentie van het geluid het zelfde blijft....of te wel het nummer gaat sneller maar het geluid blijft de zelfde hoogte houden als het orgineel......met een max van + of - 8% anders gaat er geluid verloren....dat kan traktor dus ook niet.....de loop functie is ook niet mogelijk met vinyl natuurlijk....wat weer andere mogelijkheden biedt......
het verhaal over die master tempo en pitch was mij al duidelijk hoor, ik werk zelf regelmatig met een Pioneer cmx-3000 cd dubbeldeck, en daar is dus ook te switchen tussen tempo en pitch.. tot 100% alleen boven de 25% ga je het idd wel horen
en voorzover ik weet zat die master tempo functie wel degelijk in traktor ingebouwd, en als ie dat nog niet is dan komt ie binnenkort wel.. loopfuncties zijn er iig zat
Ik weet dat DJ's die met vinyl draaien er bij zweren en moeilijk te overtuigen zijn.....
hoewel meneer Laid Back Luke tegenwoordig alleen live met CD's goocheld en al verschillende andere DJ's heeft overtuigd dat dit misschien de toekomst is in DJ land....die CD spelers doen in principe het zelfde alsmp3 DJ software......daar je Traktor ook hebt getest en waarvan ik kan begrijpen dat op dit moment het nog niet de live functionaliteit heeft, zou ik mijn ogen wel open houden in DJ land......als het even kan zouden de platenmaatschappijen liever het vinyl kwijt dan rijk zijn, marketing technisch denk ik.....
oeieiei nu begeef je je op glad ijs, en aan een discussie die in principe niet te beslissen is...
DE standaard in dj-land is nog altijd vinyl, al is cd ook al gemeengoed aan het worden, overal staan naast een setje van 2 of 3 draaitafels wel een setje cd spelers (meestal Pioneer CDJ-1000)

Dj's als Laidback Luke draaien idd met cd's, veel 'vinyl' dj's draaien af en toe ook van cd omdat ze een promootje hebben bijvoorbeeld, en ikzelf draai ook regelmatig afwisselend met cd's of vinyl hangt een beetje van de muziek af.

en de toekomst in dj-land.. ach dat roepen ze van cd al jaren, maar dat begint nu pas een beetje vormen aan te nemen..

Traktor dj is wel degelijk geschikt om 'live' gebruikt te worden voor optredens, er is echt goed mee te werken en er zijn ook diverse 'grote' artiesten die het programma gebruiken, dus misschien dat je een oude versie van Traktor hebt ofzo dat weet ik verder niet.

en het vinyl zal voorlopig nog wel de komende decennia blijven hoor, ze kunnen marketingtechnisch lullen wat ze willen, maar dat vinyl gaat er echt niet uit de komende tijd :D
Greetzzz Gerben
op GoT groeten wij elkaar niet, zie de faq B)

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 27-08-2003 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha Ener-G ik zal jullie nooooooit meer groeten voortaan........

Enneuh....ik heb met die discussie over vinyl ook al "ruzie" gehad met verschillende mensen hahaha.....

Maar zou je toch eens als thuis hobbit VDMX willen proberen en het vergelijk met Traktor eens willen maken......je bent er in een kwartiertje uit.........

oh ja kheb nog een paar vraagjes:

1)wat is jou traject van software/hardware om een demo cdtje te maken?
2)maak je ook wel eens AC-3 tracks of SACD?....zo ja welke traject volg je dan?

• OverSoft
  • Laatst online: 06-08 11:46
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 09:19:
Joh Gasten:

Oversoft en Ener-G: Ik heb Traktor natuurlijk ook......heb je überhaupt de moeite genomen om Visual Discomix te testen?.....de Basic Test versie ziet er grafisch overigens niet uit maar technisch gezien denk ik een stuk beter ...... 85% van willekeurige mp3's heb met de autopilot je binnen 1.5 seconde in sync en blijft dat ook en je kunt het nog bijsturen zelfs....dat is met Traktor veel lastiger! Bovendien is het ook nog zo dat het programma het tempo middeld van de BPM's van de 2 mp3's maar de pitch(frequentie) het zelfde houd zoals de Pioneer CD Spelers.....dat heeft Traktor dus niet.....bovendien kun je elke Mp3 zijn eigen equalize instellingen geven en behouden......en je hebt gave effecten tot je beschikking.....en wordt redelijk vaak geupdate met wensen van gebruikers zoals bv. er de laatste keer een automatische normalize functie in is gebouwd!alleen heeft de Pro vesrsie t.o.v. de Basic veel meer mogelijkheden en ziet er grafisch veel beter uit maar ik vind het ook veeeeeeel te duur.....795 euro is niet misselijk voor DJ software.....terwijl Basic maar 60 euro is.....ik zou zeggen ga het eens proberen en vergelijken www.visualdiscomix.com

Enneuh om verwarring te voorkomen EWDM drivers zijn drivers die Egosys ontwikkeld voor hun Audiokaarten.....en zijn niet de drivers van dat VDMX USB kaartje.....
AAAAAARGH, heb jij je wel verdiept in Traktor??? Autopilot (gebruik ik niet, ik ben geen blije wannabe) werkt bij traktor velen malen beter (JA, ik heb dat but VDMX geprobeerd ja, goeiendag wat was dat er snel af zeg). Zozo, master tempo... Dat heeft Traktor ook.

Dat programma is gewoon vlugvlug in elkaar gegooid om er maar wat aan te verdienen. In traktor kun je met de effect processor daarnaast nog eens ALLE effecten maken, en dat kan met dat blije programma niet...

Ik zou zeggen, ga JIJ je eens verdiepen in Traktor! Ik gebruik nog steeds 1.1.2, dat vind ik namelijk de beste, maargoed... dat jij zo nodig bij dat programma blijft :r

Ik gebruik trouwens Traktor al bijna 3 jaar om live te draaien en het is me altijd goed afgegaan, zeker met mijn midi-controller erbij. Het programma waar jij zo verliefd op bent lijkt wel alsof ie van jou afkomstig is, beetje verkoop praatjes ophangen voor je kinderachtig programma.

Als je nou eerst een verdiept in traktor (VERDIEPEN, niet opstarten en afsluiten!), dan zul je zien dat dit programma velen en VELEN malen beter is dan VDMX...

Autopilot :X :X

[ Voor 11% gewijzigd door OverSoft op 27-08-2003 18:36 ]

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 14:19:
Hahaha Ener-G ik zal jullie nooooooit meer groeten voortaan........
nothing personal, zie de faq :)
Enneuh....ik heb met die discussie over vinyl ook al "ruzie" gehad met verschillende mensen hahaha.....
het leidt inderdaad tot verhitte discussies.. die verder vrij nutteloos zijn imho, het blijft een gebed zonder eind
Maar zou je toch eens als thuis hobbit VDMX willen proberen en het vergelijk met Traktor eens willen maken......je bent er in een kwartiertje uit.........
ik denk persoonlijk dat je dan inderdaad snel bij Traktor uit komt ;) het echt enigste puntje wat ik aan dat hele visual discomix systeem kan ontdekken is dat l33te star trek bedieningspaneel met die kleurtjes, maar zelfs dan nog blijft het draaien beperkt tot knopjes drukken... er is erg weinig 'visueel' te beleven, in tegenstelling tot het draaien met platen of het slingeren aan de jog van een cdj-1000
oh ja kheb nog een paar vraagjes:

1)wat is jou traject van software/hardware om een demo cdtje te maken?
ligt eraan wat voor demo cd.. een mixcd kan ik op verschillende manieren maken, ik heb thuis mijn mengpaneel aan mijn computer hangen.. daarmee kan ik on-the-fly recorden met bijv. soundforge of cooledit, vervolgens brand ik het naar cd, comprimeer het met audiograbber en LAME naar een mp3tje of ik zend het tegelijkertijd uit via shoutcast
wat ik meestal doe als ik ergens draai op feesten is het opnemen op m'n portable minidisc recorder, en deze vervolgens later recorden via mijn pc -> soundforge en dat branden/streamen/comprimeren

mixen gebeurt overigens thuis met 2 draaitafels, en on-the-road hangt het er maar vanaf waar ik op draai, over het algemeen wel 2 of 3 draaitafels en een cd dubbeldeck

wat betreft producen en democd's bouw ik gewoon eerst een hele track, render hem naar wav en brand hem dan op cd, zowel met cubase als in reason..
2)maak je ook wel eens AC-3 tracks of SACD?....zo ja welke traject volg je dan?
nee. bovendien zie ik daar het nut niet echt van in persoonlijk, alles wat ik maak is tot nu toe gewoon in audio-cd formaat, 44.1kHz stereo :) heeft niet echt veel nut nl. om iets in 96kHz te maken om het vervolgens naar 44.1 weg te schrijven..

Pagina: 1