McAfee Autoupdate Architect 1.0

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Vroeger kon ik nog wel overweg met autoupdate van McAfee.

Hier snap ik wijnig van. Weet iemand hoe je deze autoupdate architect kan configureren. Heb al een hoop zitten knoeien, echter tevergeefs.

Welke onderdelen moet ik precies instellen op de server en welke op de client. |:(

Verwijderd

Autoupdate Architect is een stukje software dat op de server draait, deze zorgt voor het binnenhalen van alle McAfee updates, voorheen heb ik het gebruikt voor e-Policy Orchestrator v2.5, hierbij heb je op de client een ePO agent draaien die zorgt voor de communicatie naar de ePO server.

Om automatisch updates binnen te halen had je Autoupdate Architect naast ePO op de server nodig waarbij Autoupdate Architect de updates van het internet ophaald en de ePO agents (op de clients) verbinding maken met deze server om de updates op te halen.

Wanneer je geen gebruik maakt van ePO dan kan je op de clients de Virusscanner zo configureren dat deze volgens een bepaald schema kijkt op de server of er updates zijn, dit doe je door een UNC pad te configureren binnen je virusscanner.

Success

ps. ePO bied wel mooie voorzieningen, zou je eens naar moeten kijken.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 17:24

Masselink

Voor de dorst

Bij ePo 3.0 werkt auto update architect niet meer.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

McAfee Autoupdate Architect 1.0 <- hier ben ik ook mee bezig geweest, ik kreeg het ook niet werkend. :(

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Gebruik gewoon ePo, en je hebt de rest niet nodig.

Verwijderd

Wanneer je geen gebruik maakt van ePO dan kan je op de clients de Virusscanner zo configureren dat deze volgens een bepaald schema kijkt op de server of er updates zijn, dit doe je door een UNC pad te configureren binnen je virusscanner.
Dit werkt niet meer met versie v7.0, die heeft Autoupdate Architect nodig, want daarmee moet je een file maken sitestat.xml ofzo. Deze moet in die dir staat.

Ik heb dat ePo 3.0 ook op een cd staan, maar voordat ik daarmee wil beginnen wil ik weten of ik daarmee de clients zo kan instellen met virusscan 7.0 dat ze de files van de server halen, of moet ik dan ook autoupdate architect installeren ??

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 10:38:
[...]

Dit werkt niet meer met versie v7.0, die heeft Autoupdate Architect nodig, want daarmee moet je een file maken sitestat.xml ofzo. Deze moet in die dir staat.

Ik heb dat ePo 3.0 ook op een cd staan, maar voordat ik daarmee wil beginnen wil ik weten of ik daarmee de clients zo kan instellen met virusscan 7.0 dat ze de files van de server halen, of moet ik dan ook autoupdate architect installeren ??
Ik draai hier nu met ePo 3 in een omgeving met 6000 clients en 200 servers.
Alle updates gaan via de ePo server. De clients kijken afhankelijk van de policy eens in de x keer per dag naar de server of er een update beschikbaar is.

Er wordt geen gebruik gemaak van de update architect.

Verwijderd

Ok ik ga het ook eens proberen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ??

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Voor een klein netwerk is er niets aan de hand. Een groter netwerk leverd vaak meer problemen aangezien het netwerk overbelast raakt omdat er niet genoeg rekening is gehouden met de distributie van de data (en de push van de install van McAfee 7 enterprise)

Verwijderd

heb hier zo'n kleine 100 gebruikers, maar bijna iedereen werkt nu nog met 4.5.1 Ik ga nu ff aan de gang, als ik problemen heb (hoop het niet) laat ik het wel ff weten :p

Grrr krijg allemaal foutmeldingen als ik die setup run, hij mist allemaal files. Denk dat die setup file geschadigd is. Eerst mist ie naisign.dll die heb ik ergens weg geplukt, en daarna commonsetup.dll :/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:20 . Reden: kleine toevoeging ]

• killerflappy
Ben nog steeds aan het klooien. Snap er steeds minder van

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 11:09:Grrr krijg allemaal foutmeldingen als ik die setup run, hij mist allemaal files. Denk dat die setup file geschadigd is. Eerst mist ie naisign.dll die heb ik ergens weg geplukt, en daarna commonsetup.dll :/
Dat heb ik ook gehad, maar alleen toen er een installatiepakket van gemaakt was, daar kan hij niet tegen.

• killerflappy
Het moet toch voor een gemiddelde systeembeheerder ook makkelijk te doen zijn. |:(
Ben al 4 uur aan het klooien.

• killerflappy
ePo server is geen optie. Het moet gewoon met Mcafee Virusscan kunnen. De vraag is: Hoe? Het is volgens mij de bedoeling dat De superdats worden gestuurd naar de clients. Maar het lukt nog niet eens om een bestand binnen te krijgen.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Je moet je repositories goed instellen.

Je source repository haalt de update op en zet deze klaar voor de Master/distributed repository. (je moet wel de repository synchronisation aanzetten)
De client controleerd dan of er een nieuwe update klaarstaan in de Distributed repository.

Het is niet de bedoeling om Sdats te gaan versturen.

Verwijderd

Interresant,

Kan iemand me uitleggen wat de toegevoegde waarde is van deze programma's?

Met 7 ent edition gebruik ik de mirrortask voor een distributie, en daar homed de rest op in.

Dan kan zwaar worden als je maar 1 zo'n point hebt in een groot netwerk, maar daar heb je sowieso DFS voor.

Dus wat kan ik meer met die software?

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Met Epo is het mogelijk om rapportage terug te vragen van de clients. (update informatie, besmetting informatie)

Het is mogelijk om rechten op de client te beperken, updates op afstand te forceren. Het belangrijkste is wellicht dat het mogelijk is de client automatisch te laten installeren als hij op het netwerk wordt opgenomen.

Het is een tool om de virusprotectie infrastructuur compleet mee te managen.

Verwijderd

Precies wat je zegt " Masselink",

ePO heeft een behoorlijke toegevoegde waarde t.o.v. gewoon een standalone virusscanner op een systeem.

De rapportage mogelijkheden zijn legio, als je ervoor zorgt dat de ePO agent wordt geinstalleerd door middel van een Group Policy (w2k) dan kan je precies zien of de client up to date zijn , of dat er misschien systemen op het netwerk geen virusscanner hebben.

de distributie van software en updates is goed te regelen.

En wat ook niet onbelangrijk is : de policies voor al deze McAfee software

dus voor de clients, servers, webshield, groupshield voor Exchange evt. Notes
Firewall policies.

Reden genoeg om het eens goed te bekijken.

voor diegene die er niet uitkomen, lees eerst eens goed de documentatie, het is echt goed te doen.

success

• killerflappy
Toch wil ik het via Mcafee Autoupdate Architect. Deze is niet voor niets mee geleverd.

Verwijderd

Masselink schreef op 26 August 2003 @ 16:28:
[...]

Dat heb ik ook gehad, maar alleen toen er een installatiepakket van gemaakt was, daar kan hij niet tegen.
OMG kijk ik niet goed, zie dat die files ook nog ergens op de cd gepleurd zijn. Alleen hoe zit het met die database?? MCAD 2.7 ofzo dat heb je toch ook nodig ? Weet alleen niet of dat al geinstalleerd is. Denk het niet.

Ik ga in iig zo nog eens proberen op de server.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

McAfee autoupdate architect is in versie 3 ingebakken.

Je hebt alleen een database nodig. Het belangrijkste wat je moet doen met Epo is het definieren van task's.

En vergeet niet op 'add server' te klikken om in te loggen. (vergat ik de eerste keer |:()

[ Voor 5% gewijzigd door Masselink op 28-08-2003 10:00 ]

Verwijderd

bah epo 3.0 heeft internet explorer 6.0 nodig, dat heb ik dus net ff geinstalleerd alleen dan moet ik de server rebooten, en dat is voor mij momenteel geen optie. Toen heb ik gedacht door ff af te melden, en weer aan te melden. Als het goed is installeerd ie die shit, maar het scherm blijft nu lichtblauw, wat niet veel goeds voorspelt.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

maar het scherm blijft nu lichtblauw, wat niet veel goeds voorspelt.
IE6 maakt de installatie af na de reboot....nu denk hij dat er ge-reboot is misschien en dat gaat volgensmij fout.

misschien kan een modje de titel veranderen naar [McAfee] Centraal Beheren ofzoiets, dat dekt de lading ondertussen beter.

Als je ePo een keer hebt draaien, dan is het echt een last minder.

TIP: Installeer alleen nooit iets van HP-openview op de ePo server. ! daar kan hij niet tegen.

Verwijderd

Heb zonet nog eens afgemeld, en weer aangemeld. Als ik de browser opstart staat er nog ie5 maar ePo gaat nu verder met het menu. Na een aantal schermen krijg ik een overzicht te zien met wat er gaat gebeuren. Daarin staat 2x reboot. Weet je toevallig ook of hij dan zelf reboot of niet ?? Anders moet ik iets regelen dat ik hiermee bezig kan wanneer er geen gebruikers zijn.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik had ie6 eral op staan, dus dat weet ik niet.

Tijdens de installatie boot epo 1 keer. (bij mij tenminste.)

Verwijderd

Masselink schreef op 28 August 2003 @ 11:13:
Ik had ie6 eral op staan, dus dat weet ik niet.

Tijdens de installatie boot epo 1 keer. (bij mij tenminste.)
Zonder te vragen? Of krijg je een melding wilt u rebooten ??
Ik denk dat ik maar om een test pc ga zoeken. Dat lijkt me handiger dan dit op de server te testen.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 11:25:
[...]

Zonder te vragen? Of krijg je een melding wilt u rebooten ??
Ik denk dat ik maar om een test pc ga zoeken. Dat lijkt me handiger dan dit op de server te testen.
Ik kreeg netjes een melding, moest op 'ok' drukken om te rebooten.

Verwijderd

Ok, ik stel het toch nog maar even uit. Ik wil het eerst maar op een andere pc proberen. Alleen het probleem is dat ik hier nog maar net 2 weken werk, en ik niet weet of er nog een pc over is die ik kan gebruiken. En degene die het wel weet is op vakantie.
Ik heb nu een tooltje gevonden om de server te restarten wanneer er niemand is. Deze gebruik ik vanacht ff ofzo.

Wanneer ik weer verder ga laat ik het wel ff weten. Want ePo is percies wat we hier nodig hebben. Als ik de verhalen goed gelezen heb.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

hoe ziet die omgeving eruit dan ?

Verwijderd

Zeker interresant, had er naar wel naar willen kijken.

Helaas dat de grant van me werk daar geen toegang toe geeft :(

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 14:23:
Zeker interresant, had er naar wel naar willen kijken.

Helaas dat de grant van me werk daar geen toegang toe geeft :(
Ik kan je toegang geven, als het om een pilot omgeving gaat, en het niet voor andere doeleinden gebruikt gaat worden. (als bedrijf echt geinteresseerd is)

Mail me even: Harold-At-Masselink.net

ps. Dit is Legaal. Ik kan dit regelen met McAfee.

Verwijderd

Tx Harold ;)

De grant die ik heb, geeft toegang tot shitloads, de grant is van s'lands grootste olie-corp, ik zou het zelf willen gebruiken om te leren hoe het werkt, maar ik denk niet dat m'n werk geintresseerd is.

Dat omdat de dingen die jullie opnoemen wel heel handig zijn, maar wij het anders opgelost hebben. En dat werkt, valt weinig op af te dingen.

FYI: we werken met builds, daar zitten altijd al viruscheckers in; die worden eerst verMSI't en daarna in de build gedaan; heb je em door omstandigheden niet, of klik je repair vanuit Add/Remove Programs, dan installed'ie opnieuw via AD.

We hebben een classic virusdefinitie distri, en die is via DFS gemirrord, zodat de server nooit te zwaar belast is, en krijgt een client een viruswarning, dan trapt het beheer die comp onmiddelijk van het netwerk af, en gaat er een seintje naar 2nd/3rd line om opnieuw te installen, etc.

Het verMSI'en van McAfee is veel werk, want voor elke update moet je een nieuwe MSI bouwen, en die als update in de relevante GPO aangeven.

Sec genomen is ePo efficienter, maar we hebben toch al enorme afdelingen die zitten te verMSI'en, dus dat kan er ook wel bij.

Dus om te voorkomen dat onze chief information officer mij komt vragen wat ik aan het doen ben, sla ik je aanbod af.

Wel zeer bedankt tho ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 16:34 . Reden: Oeps, typo ]

• killerflappy
Mcafee haaltnu met autoupdate architect wel automatisch de updates binnen
Maar hoe laat ik nou de Mcafee 7 enterprice software updaten en upgraden?

Verwijderd

Bij ons is het probleem, dat de epo ze wel binnenhaalt etc. maar niet op de clients installeerd..

Iemand een idee hoe dat kan?
Pagina: 1