SpeedTouch 510

Pagina: 1
Acties:

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Ik heb hier een SpeedTouch 510 (ISDN) liggen. Met de allerlaatste software stand.
Als ik hem op mijn labtop aansluit en configureer dan werkt alles prima (3 groene lampjes) en ik kan gewoon internetten.

Als ik dan mijn labtop loskoppel hem hem aan een D-Link of 3Com switch hang begint mijn linesync lampje (apestaartje) oranje te knipperen en geeft de webbased interface aan dat de modemline down is.

Als ik dan weer mijn labtop aansluit dan heb ik na 30 seconden weer normaal verbinding en 3 groene lampjes.

Volgens mij slaat de SpeedTouch geen MAC adres op ofzo.
Ik heb hem al terug gezet naar de defaults maar dat maakte niet uit.
En de helpdesk van SpeedTouch had ook geen oplossing.

Iemand hier een idee ?

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou als je @ gaat knipperen, dan is er geen linesync met de centrale. Weet je zeker dat je niet de telefoonkabel eruit haalt? Want een knipperende @ betekent meestal echt geen sync...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je hebt waarschijnlijk een probleem waarbij de PC een brak signaal naar je modem stuurt, een signaal wat ie niet hoort te sturen (over de netwerkkaart). Gebruik je wellicht shielded kabel? (STP?). Dan is het wellicht een verschil in aarding...

Wat gebeurt er als je zowel laptop als PC loskoppelt? (Power en Line Sync moeten dan groen zijn, rest moet uit).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
nou als je @ gaat knipperen, dan is er geen linesync met de centrale. Weet je zeker dat je niet de telefoonkabel eruit haalt? Want een knipperende @ betekent meestal echt geen sync...
Ja doh zo handig was ik ook nog wel hoor, herken nog wel het verschil tussen een patchkabeltje en een plat 1-4 snoertje.
Wat gebeurt er als je zowel laptop als PC loskoppelt? (Power en Line Sync moeten dan groen zijn, rest moet uit).
Wie heeft het over een pc, ik koppel het modem los van mijn labtop (netwerkkaart) en stop hem in een switch van eerder genoemde merken.

René..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Gaat het ook allemaal wel goed met de gekruiste/niet-gekruiste kabels in de switch?
Ik kan me voorstellen dat je voor je notebook een gekruiste kabel gebruikt terwijl je voor een normale switch-ingang een niet-gekruiste kabel nodig hebt.

Senile! Senile Oekaki

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Nee zijn beide gewoon normale UTP cat5 patchkabeltjes.

En deze opstelling heb ik al vele malen eerder gemaakt met een SpeedTouch <> D-Link switch.
Alleen das standaard kpn install en verder geen problemen, dit is de 1e die moeilijk doet.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Denk toch dat er mischien iets mis is met je kabels ? (breuk erin ofzo)

Want het moet dus nooit kunnen dat als jij je modem in een switch propt met z`n netwerk aansluing dat dan je adsl lijn wegvalt.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het blijven vage dingen.

Ik heb de SpeedTouch Home (oude versie) voor de analoge lijn, en als ik de kabel van de switch ('gehackt' en gaat nu naar switch) er maar even uithaal (en er weer in doe) duurt het soms wel 5 minuten voor ik weer kan internetten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik geloof toch echt dat je voor beide opstellingen verschillende kabels nodig hebt. Zoals _bas_ al zei: bij Modem - netwerkkaart: niet-cross; bij switch: wel cross.

En plug je em wel in de uplink van de switch(es)? (Zal wel, maar je weet nooit ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door LawnMowerMan op 27-08-2003 00:02 . Reden: Toevoeging... ]

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Renever schreef op 26 August 2003 @ 10:07:
[...]

Ja doh zo handig was ik ook nog wel hoor, herken nog wel het verschil tussen een patchkabeltje en een plat 1-4 snoertje.
In dat geval: Pardon my french. Ik werk op de installatiehelpdesk van kpn en je zou ze de kost moeten geven ;(

Even ter mijn info
Linesync is goed, zodra de modem direct is aangsloten
Linesync is niet goed zodra de modem op de switch is aangesloten.

Mijn vragen, Wel linesync als:
• Modem helemaal los van het netwerk? (vast wel)
• Modem met alleen die ethernetkabel erin (niet in de switch geplugt)?
• Modem op switch aangesloten, die nergens anders op aangesloten zit, verschillende poortjes
• Modem op switch aangesloten, die nergens anders op aangesloten zit, verschillende poortjes, switch staat uit doordat er geen stekker op aangseloten zit

Je moet gewoon stap voor stap uitvogelen wat het probleem is :).

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb begrepen dat de SpeedTouch 510 niet standaard op een switch kan aangesloten worden omdat de Auto-Sense voor de juiste snelheid niet goed werkt. :? Vaag, don't ask.

De oplossing zou moeten zijn dat je via telnet je linespeed vast instelt op 10 of 100 Mbit. Dat zou moeten werken.

Ik had al voordat ik me SpeedTouch op me switch (SOHO) zette em al op 100 Mbit gezet en heb er verder geen problemen mee. :)

Dus, ff op je laptop, via telnet instellen, dan op je switch en dan zou het moeten werken. :)

En evt. in je uplink proppen, dat werkt bij mij iig wel.

Just my 2 cents.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, maar wat heeft die linespeed van ethernet in vredesnaam te maken met het wegvallen van de linesync met het adsl netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 27-08-2003 00:36 ]

• Xion
  • Nu online
JvS schreef op 27 August 2003 @ 00:36:
mjah, maar wat heeft die linespeed van ethernet in vredesnaam te maken met het wegvallen van de linesync met het adsl netwerk?
Zou het niet weten, maar zo aan het verhaal te lezen valt z'n verbinding weg op het moment dat ie z'n SpeedTouch op z'n switch zet. Verder ken ik die aparaten niet zo goed, dus ik zou niet weten wat dat met de linesync te maken heeft.

Ik heb dit gehoord, dus d8 ik, ik gooi het ff in de groep, misschien dat het helpt en dat kan nooit kwaad.

Btw, toen ik me spulletje ging installeren had ik me Speedtouch op een cheap netwerkkaartje aangesloten en no-way dat ie te vinden was op het netwerk. Totdat ik em op me 3Com kaart aansloot en tada, verbinding. :)

edit:
Nu we het toch over de Speedtouch 510 hebben, als ik via me webconfig naar me NAT instellingen ga, waar alle NAPT entries staan, dan wil het soms gebeuren dat de lijst leeg is en pas na een paar keer refreshen langzaam gevuld wordt. Enig idee? Draai momenteel versie 4.0.2.0.

[ Voor 17% gewijzigd door Xion op 27-08-2003 00:46 ]

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Als ik de router loshaal en alleen stroom erop zet en me adsl signaal dan brand me power lampje groen en me linesync lampje gaat knipperen (oranje).

ALs ik hem dan op een switch aansluit dan blijft hij oranje knipperen, als ik hem op een router aansluit (WAN) OF op een pc rechtstreeks dan gaat hij wel groen branden.

Het kan dus idd wel aan dat 'auto-sensing' (of hoe je dat ook schrijft) liggen maar ik weet neit hoe ik dat op zon speedtouch kan uitzetten of op 100 kan zetten.

Ben momenteel weer eens de Planet Helpdesk aan het bellen om hem om te laten ruilen onder garantie.... maarja dan moet je eerst dat hele standaard vragen boekje afwerken van zon helpdesk medewerker.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik de router loshaal en alleen stroom erop zet en me adsl signaal dan brand me power lampje groen en me linesync lampje gaat knipperen (oranje).
Hij zit dan wel aangesloten op het adsl netwerk? Dan heb je gewoon een storing. Dat ding moet in z'n eentje gewoon linesync kunnen opbouwen.

het is wel heel vreemd, eigenlijk heb je dus gewoon geen linesync, totdat je hem op een PC aansluit 8)7. Ik zou zo zeggen: Sluit uit dat het aan je splitter of bekabeling ligt door je modem even direct met een kort kabeltje aan te sluiten op de binnenkomende lijn, knippert @ dan nog steeds oranje/uit, bel de kpn en vertel het ze :P.

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Mjah maar onze eigen modem houdt wel zijn line-sync als ik er niets op aansluit, dus dat zou weer duiden op een defect modem.

En aangezien ik geen extra SpeedTouch hier heb liggen...

• Xion
  • Nu online
Renever schreef op 27 August 2003 @ 08:52:
...

Het kan dus idd wel aan dat 'auto-sensing' (of hoe je dat ook schrijft) liggen maar ik weet neit hoe ik dat op zon speedtouch kan uitzetten of op 100 kan zetten.

...
Connect met een telnet programma naar je Speedtouch (Start -> Run -> "telnet [ip speedtouch]") en login.

Zo moet het verder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
------------------------------------------------------------------------
*
*                             ______  SpeedTouch 510
*                         ___/_____/\
*                        /         /\\  Version 4.0.2.0.0
*                  _____/__       /  \\
*                _/       /\_____/___ \  Copyright (c) 1999-2002,
*               //       /  \       /\ \              THOMSON multimedia
*       _______//_______/    \     / _\/______
*      /      / \       \    /    / /        /\
*   __/      /   \       \  /    / /        / _\__
*  / /      /     \_______\/    / /        / /   /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/  \
* \ \      \    ___________    \ \        \ \   \  /
*  \_\      \  /          /\    \ \        \ \___\/
*     \      \/          /  \    \ \        \  /
*      \_____/          /    \    \ \________\/
*           /__________/      \    \  /
*           \   _____  \      /_____\/
*            \ /    /\  \    /___\/
*             /____/  \  \  /
*             \    \  /___\/
*              \____\/
*
------------------------------------------------------------------------
=>eth
[eth]=>ifconfig
intf = 0
type = 100BaseTFD
:eth ifconfig intf=0 type=100BaseTFD
[eth]=>..
=>config save
=>exit
Connection to host lost.
:)
Succes

BTW: 100BaseTFD (FD=Full Duplex) is te kiezen met de pijltjes toetsen, omhoog een naar beneden.

[ Voor 19% gewijzigd door Xion op 27-08-2003 11:46 ]

Pagina: 1