Toon posts:

PVR (hard-disk videorecorder); een overzicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje lopen zoeken in dit forum maar er is nog weinig geschreven over hard-disk videorecorders. Het enige topic wat een beetje info gaf was HDR voor aantrekkelijke prijs?

Wat ik eigenlijk wil hebben is een stand-alone hard-disk recorder (dus zonder satelliet-ontvanger, DVD-recorder, DVD-speler o.i.d.).

Philips heeft wel iets maar daar zit weer een dvd-speler in (en die heb ik al) http://www.consumer.phili...R_SU&productId=HDR1000_01

En ook JVC heeft een product http://www.jvc.nl/product.php?id=XV-DDV1SLE&catid=15 maar daar zit dus ook een DVD-speler in. Op zich niks mis mee maar de prijs op dit moment is ca 570 euro en dat kan wat goedkoper als de speler niet is uitgerust met DVD-speler.

Mijn vraag is dus om hier wat ervaringen te posten, en ook een soort overzicht te creeren van wat er nu eigenlijk op de markt is.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Zover ik weet zijn er geen PVR's gericht op de NL markt. Ik moet zeggen dat ik het ook leuker vind om zelf te spelen met mythtv. Zoals je ook myhtpc en freevo hebt, en zelfs nog veel meer. Tenzij je een PVR zonder EPG(electronic Program Guide) zoekt. Maar dan je gewoon een digitale videorecorder. Een PVR vertoont nog een beetje intelligentie a.d.v. de EPG.

Ik denk dat een dvd wel of niet veel gaat uitmaken voor de prijs, die dingen kosten als onderdeel geen drol dus dan kan je het er maar beter bij hebben.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 19:40
Barebone met een Hauppauge PVR-250, maar ja dan ga je toch vrijsnel over die 570 euro heen. (geeft je wel veel meer speelruimte)

Verwijderd

Topicstarter
Psychops schreef op 26 August 2003 @ 08:49:
Barebone met een Hauppauge PVR-250, maar ja dan ga je toch vrijsnel over die 570 euro heen. (geeft je wel veel meer speelruimte)
Tsja....ik wil dus niet zelf iets in mekaar knutselen :O :O :O :O :O

• Psychops
  • Laatst online: 01-03 19:40
naja was ook maar een idee, maar ik denk dat, afgezien van de philips, het een van de weinige mogelijkheden is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

J.l. donderdag/vrijdag had Correct in Rotterdam een aanbieding. Helaas heb ik die krant niet meer en op hun site kon ik hem ook niet voor je vinden. Misschien heeft iemand anders de krant nog liggen en kan hij/zij hem voor je vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 26 August 2003 @ 09:27:
J.l. donderdag/vrijdag had Correct in Rotterdam een aanbieding. Helaas heb ik die krant niet meer en op hun site kon ik hem ook niet voor je vinden. Misschien heeft iemand anders de krant nog liggen en kan hij/zij hem voor je vinden.
Ik heb even gebeld en het betreft de JVC HM-HDS1 40Gb HDD/S-VHS/LCD-AB Pure Silver (prijs nu € 599,=). DIt is een HD recorder van 40 GB i.c.m. een videospeler, maar de reviews zijn niet top (http://www.kieskeurig.nl/...64521C1256B960055A93F.htm). Op zoek naar een ander dus !

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
Amoisonic was de enige HDD-recorder zonder DVD-speler een jaar of wat geleden, maar had veel problemen (eerste generatie). Maar voor zover ik weet hebben alle huidige HDD-recorders wel een DVD of VHS-loopwerk, dus daar ontkom je niet aan. Maar dat is toch ook niet zo erg? JVC en Philips hebben een hele mooie. Vooral die van JVC vind ik niet echt duur (699,-), maar je gaf zelf al een nog lagere prijs (570,-) aan, so what's your point anyway? Het ontbreken van een DVD-loopwerk zal daar echt weinig aan veranderen denk ik. Dan heb je teminste een reserve DVD-speler moet je maar denken ;) Misschien kun je je huidige DVD-speler verkopen, scheelt ook weer een scartbus.

En anders toch maar aan de schotel? A: is goedkoper en B: véél betere beeldkwaliteit doordat het vanaf de bron volledig digitaal is.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 26-08-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep....misschien toch maar aan de schotel dan.

Maar even een vraagje: is die JVC XV-DDV1 wel regio-vrij te maken ? Want dan pas wil ik mijn huidige DVD-speler aan de kant schuiven.

• Tranquility
Ik heb geen idee. De JVC is naar mijn weten nog niet eens uit. (overal levertijden) Maar als je de gelegenheid hebt om aan je huis een schotel te plaatsen dan zou ik het wel weten..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een DVB-Nexus kaart draaien. Die kan icm ProgDVB echt alles wat je maar wilt, zelfs timeshiften !

• Tranquility
Het gaat hier over stand-alone apparatuur, geen PC spul...

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er nog meer links naar interessante spelers ?
Er schijnt ook een Sony recorder te zijn met een combi van harddisk recorder en DVD recorder....ik kan hem echter niet vinden.

Verwijderd

ik heb de Panasonic dmr-hs2
40gb hd recorder + dvd recorder
bij/voor mij al zo'n 6 maanden een perfect apparaat.
- dvd backups gemaakt i.c.m. met andere macrovision-vrije dvd-speler
- films van tv opnemen en bewerken en op dvd fikken
- homevideo op pc bewerken en dan fikken op deze dmr-hs2 en nog veel meer

link: http://www.kieskeurig.nl/...Panasonic%20DMR%20HS2.htm
is genoeg over te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Beetje duur die Panasonic DMR-HS2 (nu € 1135,=)..................

Vraagje....je kan dus een andere DVD speler koppelen aan dit apparaat en dan een kopie maken....hoe koppel je ze dan ?

Verwijderd

koppelen met een scartkabel, dmr-hs2 heeft 2 scart-in en 2 scart-uit....

dmr-hs2 is misschien een beetje duur, maar heeft veeeeel meer mogelijkheden dan de andere dvd(-harddisk)-recorders...de specs en de handleiding zijn niet zo moeilijk te vinden.. staat ook alles in over koppelingen met andere apparaten...

Verwijderd

Bij de Raf hebbe zo ook het ene andere, ben je daar al weze rondneuzen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 07:51:
Bij de Raf hebbe zo ook het ene andere, ben je daar al weze rondneuzen ?
RAF, is dat niet die winkel waar je 30-50% meer betaalt dan bij andere, oftewel de Albert Heijn onder de HiFi/Computer winkels ?

Ik zie in ieder geval niks op hun site staan....

Verwijderd

Topicstarter
1) Panasonic DVD & harddisk (120 GB ?) recorder DMR-E100H
2) Panasonic NV-HMS3 harddisk recorder (nog geen specs te vinden)

http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/index.cgi?NUMMER=1543

specs DMR-E100H http://www.video-direct.com/panasonic/dvd/dmr-e100h.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein schopje....ik hoop dat dit toch echt een topic wordt waarin meerdere Tweakers hun ervaringen en ideeen zullen spuien....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Lijkt me zonde van het geld, zo''n losse PVR. Koop toch beter een sat-receiver met ingebouwde harddisk!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:32

klaaz

it's me!

KISS heeft een aantal nieuwe modellen geintroduceerd met harddisk en al dan niet een tuner. Kijk eens op www.kiss-technology.com voor meer info. Ze hebben DVD spelers met ethernet, harddisk, harddisk+ tuner etc. Nog geen prijzen gezien overigens, maar de DP500 met ethernet en zonder harddisk doet 299 in nederland: www.divxplayer.nl. Ze spelen overigens ook DIVx en Xvid af.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft die Kiss geen mogelijkheid om op te nemen van de TV....je kan er alleen data op pompen via je ethernet aansluiting (of heb ik het nu fout).

Ik hoop maar dat er snel wat nieuwe modellen tegen lagere prijzen op de markt komen. Iemand nog links ?

Verwijderd

Topicstarter
Even een kick omhoog......er zullen toch wel meer Twiekerts zijn die in deze apparaten geinteresseerd zijn ?

• ronaldinho
  • Laatst online: 28-02 12:10
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 19:21:
Even een kick omhoog......er zullen toch wel meer Twiekerts zijn die in deze apparaten geinteresseerd zijn ?
Zelf ben ik er ook in geinteresseerd. Bij toeval, via Harware overige, kwam ik een berichtje tegen van iemand die bij Xoro werkt. Dat topic ging overigens over stand-alone dvd spelers.

Op hun site zag ik dat ze ook een hd-recorder hadden, nou ja, ze verwachten hem (xoro hds 500 rle) jan. 2004 te kunnen leveren voor €387,-
Er zal, zoals daar ook te lezen, een hd in moeten/gaan zitten van 80Gb. Goed voor 50 uur! opnemen.
Misschien is het wachten (en event. sparen) daarop wellicht???

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik heb een Topfield 5000 sat receiver, met een 80gb harddisk, en een USB uitgang voor naar de PC, waar ik de boel op dvd kan branden. Dat is ook een aardige optie.
Pagina: 1