Toon posts:

NAV2003 geen autoprotect en emailscan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is al vaker langsgekomen in het verleden geloof ik, maar heb de echte oplossing niet kunnen ontdekken:

Ik draai nav2003 (met alle updates) onder xp-pro normaal zonder problemen zonder er wat aan te veranderen, maar nu wil opeens de autoprotect en de emailscan niet meer werken. Tijdens het opstarten van xp zie je m launche maar direct afsluiten. Als je vervolgens nav probeert handmatig te openen zie je:

autoprotect off
emailscanning error

maar na een paar seconden verdwijnt nav2003 van mn scherm en sluit ie t af, iedere keer weer als ik er op klik, dus ook een systeemscan kapt ie af. Krijg hier bovenstaand nix aan veranderd in xp. Bovendien draait xp veel trager dan normaal.
Op een andere partitie heb ik win2000 installed met nav2003 en alle updates, daar draait ie wel goed en vind ie geen virus in de systeemscan. Wie helpt?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat ik heb gedaan is het volgende:

Start >> Uitvoeren/Run >> msconfig >> opstarten

Schakel dan alles uit wat met Norton Antivirus/Firewall/Internet Security te maken heeft, en laat alleen "ccApp" aanstaan. Als het goed is staat dit bestand onder Program Files\Common Files\Symantec Shared.

Voor zover ik weet hoef je alleen maar dat bestand te starten om Norton Antivirus/Firewall/Internet Security aan te krijgen op de juiste manier. Het werkt bij mij in elk geval wel.

[ Voor 5% gewijzigd door silentsnow op 26-08-2003 06:09 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
De volgende dingen heb ik geladen in msconfig die met nav te maken hebben:

ccApp
ccRegVfy

Dus dan zou ik de ccRegVfy moeten uitzetten?

Moet ik dan ook ook iets bij services veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ad:

Ik zei al dat t systeem trager is. Dit is vooral te merken tijdens t opstarten: tot de launch van win xp geen probleem, maar dan.. volgens mij zit t zo dat hij eerst autoprotect wil inschakelen maar dat blokkeert op de een of andere manier zodat het hele systeem moet wachten voordat t t doet, wat dus uiteindelijk niet lukt en dan pas alle andere proggies opstarten waarvan je eigenlijk alleen maar aan 'de buitenkant' kan zien dat msn heel laat opstart, na 1,5 minuut ofzo...

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 15:31:
De volgende dingen heb ik geladen in msconfig die met nav te maken hebben:

ccApp
ccRegVfy

Dus dan zou ik de ccRegVfy moeten uitzetten?
Juist. ccRefVfy uit en ccApp aan.
Moet ik dan ook ook iets bij services veranderen?
Nee, dat hoeft niet. Tenminste, ik heb dat niet gedaan en bij mij werkt het perfect.
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 16:16:
Ad:

Ik zei al dat t systeem trager is. Dit is vooral te merken tijdens t opstarten: tot de launch van win xp geen probleem, maar dan.. volgens mij zit t zo dat hij eerst autoprotect wil inschakelen maar dat blokkeert op de een of andere manier zodat het hele systeem moet wachten voordat t t doet, wat dus uiteindelijk niet lukt en dan pas alle andere proggies opstarten waarvan je eigenlijk alleen maar aan 'de buitenkant' kan zien dat msn heel laat opstart, na 1,5 minuut ofzo...
Draai voor de grap eens "bootvis". Misschien dat dat helpt.

The trade of the tools

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Dit ruikt naar een virus, scan eens ff Online of laat Bitdefender er ff op los.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

HET probleem dat ik met Norton heb gehad:
- Norton installeert z'n programma onderdelen in de map "C:\Program Files\Common Files".
- Norton zet geen "aanhalingstekens" om het startup pad heen (te zien in msconfig of mbv Startup.cpl)
- Jij bent alweer een tijdje lekker op je PC bezig en ineens maakt een ander programma de map "C:\Program Files\Common" aan en vanaf dat moment gaat het mis. Norton probeert namelijk het bestandje te starten maar doordat het volledige pad niet tussen "aanhalingstekens" staat wordt de spatie tussen common en files niet gezien en daardoor opent alleen het mapje "C:\Program Files\Common" tijdens het booten
- Zet zelf even die aanhalingstekens om de opstart-paths heen en alles werkt weer naar behoren..

Verder heb ik zelf ook ontdekt (NAV2003 icm WinXP-SP1) dat na een tijdje mijn Norton ook langzaam opstart, maar alleen bij de allereerste keer inloggen. Als ik die eerste (zeer slome) inlogpoging onderbreek door direct uit te loggen (voordat ie klaar is dus) en dan vervolgens meteen weer inlog dan gaat ie die 2e keer wel meteen door en is alles binnen een paar secs klaar.
1e keer inloggen duurt bij mij minuten en de 2e (en verdere keren) duurt inloggen enkele seconden! (heb er alleen nog geen oplossing voor, dacht zelf aan LiveUpdate maar dat is het ook niet..)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 26 augustus 2003 @ 23:40:
Juist. ccRefVfy uit en ccApp aan.
Waar dient ccRegVfy dan voor? Zou dit graag willen weten, omdat het t eerst wel deed zo, anders probeer ik t zo wel ff uit.

Edit: heb ccRegVfy uitgeschakeld en pc opnieuw gestart maar t haalt nix uit, autoscan en emailscan doen t niet en t duurde weer heel lang.. :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 27 August 2003 @ 06:31:
HET probleem dat ik met Norton heb gehad:
- Norton installeert z'n programma onderdelen in de map "C:\Program Files\Common Files".
- Norton zet geen "aanhalingstekens" om het startup pad heen (te zien in msconfig of mbv Startup.cpl)
- Jij bent alweer een tijdje lekker op je PC bezig en ineens maakt een ander programma de map "C:\Program Files\Common" aan en vanaf dat moment gaat het mis. Norton probeert namelijk het bestandje te starten maar doordat het volledige pad niet tussen "aanhalingstekens" staat wordt de spatie tussen common en files niet gezien en daardoor opent alleen het mapje "C:\Program Files\Common" tijdens het booten
- Zet zelf even die aanhalingstekens om de opstart-paths heen en alles werkt weer naar behoren..
De map "C:\Program Files\Common Files" is natuurlijk aanwezig op mijn systeem, maar de map "C:\Program Files\Common" niet, dus de verwarrig kan daar volgens mij niet van komen al klinkt t wel logisch.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 16:16:
[...]

Waar dient ccRegVfy dan voor? Zou dit graag willen weten, omdat het t eerst wel deed zo, anders probeer ik t zo wel ff uit.

Edit: heb ccRegVfy uitgeschakeld en pc opnieuw gestart maar t haalt nix uit, autoscan en emailscan doen t niet en t duurde weer heel lang.. :?
Ik weet het niet zeker, maar het heeft iets met het verifieren van je subscription te maken.

Misschien kan je toch het beste Norton opnieuw installeren.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 27 August 2003 @ 20:12:
Misschien kan je toch het beste Norton opnieuw installeren.
Dan zal ik dat maar gaan doen, maar hopen dat t dan verholpen is.. Al kan ik dit pas in het weekend doen. Maar evengoed bedankt.
Pagina: 1