Toon posts:

[CDRW] CDrw minimaal 10x maar moet op 4x

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een cdrw'tje

Deze moet gebrand worden op 4x
Als ik nero gebruik dan is de laagste snelheid die er staat 10x, net als bij een 2tal andere programma's.. onderandere creative mediasource en easy audiocd creator.

Hoe laat ik deze toch op 4x gebrand worden?

het is nl voor een mp3 cd-speler.. een wat oudere philips expanium. waar de cdrw niet op 10x gelezen kan worden, maar naar wat ik verwacht wel op 4x aangezien ik dat probleem al eerder tegengekomen ben met minicd's voor een freecom beatman.

Editje:

ter verduidelijking: de gebruikte cd-rw's zijn 16-24x, de gebruikte cdwriter is een lite-on 52x24x52, er is al getest op 10x en op 16x, bij beide loopt de cd vast na een paar seconden afspelen in de mp3 speler.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 04:35 . Reden: toevoeginkje :P ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het enige dat ik me kan bedenken is een ander type CDRW kopen.
De meeste branders stappen dan vanzelf terug op lagere snelheden.
Dit is nu een van de nadelen van die nieuwe generatie snelle branders.

Oh, bedenk me net nog een oplossing. Ik heb hier een NEC1100A (DVD+brander) en die fikt geloof ik CD-RW op max. 4 speed ofzo...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij heeft dit gewoon te maken met Normal/High/Ultra Speed ReWritables. Normal CD-RW's kan je op max 4x branden, en Ultra Speed heeft ook een minimum en maximum. Kortom, koop gewoon CD-RW's die 10X aankunnen. 16X-24X kan je niet op 10X branden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
ze branden juist wel op 10x maar niet lager.. terwijl eropstaat dat het 16x-24x is.. als ze op 10 branden moet lager ook mogelijk zijn lijkt mij. er word alleen op de max. gelet bij het branden, nl een max 4x KAn ie wel branden en dan staat er ook maximaal 4x.. maar die cdrw heb ik niet!

het nadeel van de steeds sneller wordende branders is dat in de meeste programma's (want het is simpelweg een softwareprobleem) de laagste brandsnelheid nogsteeds te hoog is.. en BredeP ik zie de oplossing niet..?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Het kan dus NIET ondanks al je logica. Het is een iets andere techniek en de cd's beschadigen bij de oudere CD-RW branders en daardoor mag je ze niet op lage snelheid branden. Daarnaast is data langzamer fikken meestal niet echt een oplossing voor het niet lezen van cd's. Met audio kan het soms wat oplossen alhoewel de nieuwe branders dit beter doen op hogere snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is Wel een oplossing, aangezien ik dit al bij 10 mp3 spelers mee heb gemaakt.. ja ik werk in een computerwinkeltje waar we nogal veel mp3 spelers verkopen, dus dan kom je dit soort dingen snel te weten ;)

Het is zonde dat het niet kan. dat word maar opzoek naar oudere cdrw'tjes dan.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 02:13:
Het is Wel een oplossing, aangezien ik dit al bij 10 mp3 spelers mee heb gemaakt.. ja ik werk in een computerwinkeltje waar we nogal veel mp3 spelers verkopen, dus dan kom je dit soort dingen snel te weten ;)

Het is zonde dat het niet kan. dat word maar opzoek naar oudere cdrw'tjes dan.
Of een betere brander :P Want daar ligt het tenslotte ook aan. Combinatie van brakke media, brakke brander en een brakke MP3-speler :+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1