• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik ben zeer aan het twijfelen.... tussen een mp3 speler of een pda

de mp3 speler: MPIO FL 100, 128mb = €183,-

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/301_2.jpg

de pda: mitac mio 338, €150,- =>2e hands......

standaard:
Processor
Intel PXA250 200 MHz

Display
3.5" Transflective LCD

Buttons
LED Backlight

Resolutie
240 x 320, 65K kleuren

ROM
32MB M-System Disk-On-Chip

RAM
64MB SDRAM waarvan 28,34 tot 36,45 MB toegankelijk

Audio
Voice recording, MP3 playback

Touch Panel
Resistive type Touch panel

Input Methode
Stylus pen
On-Screen keyboard
Handschrift herkenning
Geheugen: SD/MMC
Microphone: Ingebouwd (Mono)
Speaker: Ja, met headphoneaansluiting 3.5mm Mini jack
Verbinding :USB 1.1 (Client) met ActiveSync, Infrarood: IrDA
Voeding: Intern en op te laden met AC / DC: 5V, 1A, DC jack
Buttons:
Switch: Power - On/Off; Jog Wheel with Press Selection - Previous, Enter, Next; 4 programmable launch button - Tasks, Calendar, Notes, Contacts; 4-way D-pad: Up, Right, Down, Left; Voice Recording; Hardware Reset Switch; System Reset button

Indicator: Charging (Amber), Notification (Red)
Accu :Lithium Ion, 900mAh, niet verwisselbaar
Oplaadtijd: 2,5 uur
Maximale levensduur : 8 uur
Afmetingen: 121,7 x 76,8 x 11 mm
Gewicht: 118 gram
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=2017

Deze kan ik dus overkopen voor 150.
Die zou ik dus kunnen uitbreiden met geheugen enz.. en dus ook als mp3 speler, maarja...... ik weet t niet, heb altijd veel muziek geluisterd met minidisc, discman enz....

Heb nog nooit echt een digitale agenda gebruikt. Dus, gebruik je deze ook echt of is dat een kwestie van aanwennen. Ik weet namelijk zeker dat ik die mp3 speler veel ga gebruiken. Die pda kan met geheugen uitbreiding veel meer..........

Wat zijn nu de voordelen vs nadelen van deze 2 gadgets

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je hem echt voornamelijk als MP3 speler wil gebruiken dan zou ik geen PDA nemen, of in ieder geval niet deze, gewoon omdat hij daar veel te groot voor is. De enige acceptabele PDA's wat dat betreft zijn imo de Sony Clie's (tweedehands o.a. de N770C en de T-series). Natuurlijk zijn PDA's ook leuk voor andere dingen dan MP3s. Ik heb zelf ook een Sony Clie en zelfs nu ik hem een jaar heb gebruik ik hem nog steeds meerdere uren per week.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Naja om aan die PDA wat als MP3-speler te hebben heb je toch minimaal een 128mb SD-kaartje nodig.
Ik heb een O2 XDA en die kan bellen. Voor mij is het een telefoon met PDA functies, die leuk zijn om erbij te hebben. Ook MP3's luisteren (ik heb dus een 128mb SD kaartje erin zitten) zie ik als extraatje, maar toch erg leuk.
Ik zou echter nooit dat ding gekocht hebben als hij niet kon bellen want afgezien van MP3's luisteren doe ik er niet zoveel mee, in het begin veel SimCity 2000 in de bus en later Age of Empires maar daar moet je je niet veel van voorstellen, echt lekker spelen kan je alleen thuis (of op een echte gameboy).

Je wilt echt graag MP3's luisteren. En kijk, als er niet één functie van die PDA is die je echt heel erg aanspreekt, dan zou ik dat mooi links laten liggen en die MP3 speler kopen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Het mooie van die mo3 speler is, dat er uitbreidingsmogelijkheden komen, je kunt t geheugen zelf uitbreiden, firmware update enz.

Zo'n pda kan natuurlijk leuk zijn voor de leuk, maar ook handig, mooie agenda, synchroniseren met je adresboek naar telefoon en outlook enz enz...maar ik heb t idee dat afspraken toch liever schrijf in mijn vertrouwde agenda.

Ik weet niet of meer mensen dit hebben? misschien is het een kwestie van overstappen, het voordeel van papier is, je hebt direct overzicht enz..... ik denk dat ik dat ga missen bij zo'n pda, of hij moet dus echt een goede agenda functie hebben...

Verwijderd

kun je met pda eigenlijk ook ogg afspelen? dat zou dan wel een plusje zijn voor de rechtvaardiging om dit te kopen ipv een mp3speler. zeker als je bedenkt dat bijna geeneen van die mp3spelers worden firmware geupdate met ogg....

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
en ogg is dan ?

Trouwens ff doorsparen voor de gps kit en je bent helemaal de man :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:19
Ogg is net als MP3 en WMA een audio-bestandsformaat. En ja, als je de juiste software gebruikt kan je met een PDA Ogg afspelen (bijvoorbeeld met WinamPAQ).

Verwijderd

als je geen interesse hebt, kan ik die pda dan kopen? kun je me ef adresje mailen dan, thnx

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 02:56:
kun je met pda eigenlijk ook ogg afspelen? dat zou dan wel een plusje zijn voor de rechtvaardiging om dit te kopen ipv een mp3speler. zeker als je bedenkt dat bijna geeneen van die mp3spelers worden firmware geupdate met ogg....
De enige waarvan ik weet dat het kan is de Tungsten T van Palm. Die is trouwens wel super klein :)

Verwijderd

ipaq kan ook gewoon ogg aspelen ik dacht met winamppaq, maar ben er progs genoeg voor tegengekomen

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Schijt aan ogg zeg, het is misschien beter maar waar vind je nou ogg files? MP3 is gemeengoed en dat blijft voorlopig ook wel zo. En met een koptelefoontje op hoor je het verschil toch niet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 06:33
Nou ogg files kan je toch ook maken van mp3 files, duurt helemaal niet zo lang. Ik gebruik jet voor mijn p800. Heb maar 16mb, wacht op een goed moment om een 128mb stik te kopen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

gewoon 64kbit wma gebruiken ;) is ook vrij goed

• Bigs
  • Niet online
Captain Pervert schreef op 26 August 2003 @ 14:57:
Schijt aan ogg zeg, het is misschien beter maar waar vind je nou ogg files? MP3 is gemeengoed en dat blijft voorlopig ook wel zo. En met een koptelefoontje op hoor je het verschil toch niet.
Ik rip veel muziek van mijn eigen CD's (ik koop namelijk ook muziek!) en dat doe ik dan als Ogg.. er zijn ook andere manieren om aan muziek te komen dan illegaal downloaden hoor.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 26 August 2003 @ 14:57:
waar ik ogg vind? op veel plekken waar jij niet komt.... >:)
ik rip mijn cds zelf ook gewoon naar ogg omdat het veel ruimte bespaard, wedden dat je het in zowel de geluidkwaliteit merkt als in de hoeveeleid songs die je op zo'n ding pleurt.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:19
Captain Pervert schreef op 26 augustus 2003 @ 14:57:
Het gaat (in het eerste instantie) niet om de geluidskwaliteit, maar puur om grootte. Ik ga op m'n SD kaart echt geen 192 kbit MP3 gebruiken, daar is SD toch net even iets te duur voor. En of ik het dan encode naar 64 kbit MP3, 64 kbit Ogg of 64 kbit WMA, encoden moet je het toch.... (en dan kan je maar beter kiezen voor Ogg/WMA ivm betere kwaliteit).

Overigens, weet iemand een makkelijke manier om met Windows Media Encoder een hele zooi MP3's te encoden? De enige mogelijkheid die ik zie is handmatig bestand voor bestand encoden, en dat vind ik 'vrij vervelend'...

[edit]Net zelf achter gekomen, dat kan mbv cscript.exe dat meegeleverd wordt. In de gewone help dit niet kunnen vinden, maar er wordt een apart help-bestand meegeleverd (wmencutil.chm) waarin dit uitgelegd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door CubicQ op 28-08-2003 22:21 ]

Verwijderd

Neem gewoon een iPod (2e hands ofzo), want als je voor muziek gaat is dat toch vaak de beste optie. Ikzelf heb de 'oude' iPod (10Gb) en een Toshiba e330. Deze laatste is erg prima en ook nog mooi ook.....

Verwijderd

bij norrod is de ipaq 1915 nu 195 euro je kan voor dit geld veel meer dan de mp3 speler..

op een ipaq kan je net zo goed mp3 afspelen als mp3 speler
hoewel de batterrij duur wel minder is dan een mp3 speler maar goed
je krijgt er wel meer voor

voordeel van mp3 speler is
kleiner
langere batterij duur
12 € goedkoper
Pagina: 1