[linux] postfix, filtered domains

Pagina: 1
Acties:

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
ik heb hier postfix draaien en ook maar ff SpamAssassin erbij gezet. Dat werkt goed.

Nu las ik in een howto http://advosys.ca/papers/postfix-filtering.html dat je voor sommige domeinen wel die content_filter kon aanzetten en voor andere niet.
zoals de howto zegt maakte ik een /etc/postfix/filtered_domains aan en zette daarin de regel:

domein1.nl FILTER filter:dummy

daarna ff een postmap filtered_domains gedaan, om tot slot dit aan m'n main.cf toe te voegen:

smtpd_recipient_restrictions =
check_recipient_access hash:/etc/postfix/filtered_domains
reject_unauth_destination

als ik dan een e-mail stuur naar iets@domein1.nl dan zie ik in m'n maillog staan:
"Recipient address triggers FILTER filter:dummy;" en vervolgens dit erbij:

Aug 24 20:50:38 mail postfix/qmgr[2920]: warning: connect to transport filter: No such file or directory

en de mail komt nu niet aan. heeft iemand misschien een idee wat die transport filter en waarom ik er normaal geen last van heb? (dus zonder die gefilterde domeinen?)

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 13:53
Als ik het goed heb zet je in je transport file op welke manier je mail opgeslagen moet worden.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:01

hbokh

Unox: the worst OS!

Waarnaar verwijst die filter bij jou in je "master.cf" en bestaat die file ook daadwerkelijk?

This is my sick nature.

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
m'n filter verwijst naar:
spamfilter unix - n n - - pipe
flags=Rq user=postfixfilter argv=/usr/bin/postfixfilter -f ${sender} -- ${recipient}

dit werkt gewoon allemaal

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)