[gezocht] text/code editer met speciale featuure

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik schrijf vrij veel in php en gebruik dan vaak de volgende methode om in een bestande verschillende functies in te bouwen

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if ($mode == "formulier")
 {
  /* hier een formulier om later te versturen  met daarin vermeld
  dat de mode 'send' is en de form action = $PHP_SELF */
 }
if ($mode == "send")
 {
  /* verstuur mail */
 }

En dat dan meestal een stuk uitgebreider :). Op deze manier krijg ik echter php bestanden van meer dan 25 KB en dan heb je heel wat regels tekst en dan kost het soms even tijd om de goede 'mode' te vinden (ok, [ctrl][f] werkt redelijk maar is niet alles).

Ik ben daarom op zoek naar een programma dat dit herkent of waarvoor je via een makkelijke scripttaal iets kan schrijven dat hij het herkent en dan bijvoorbeeld weergeeft als bij xml bestanden het geval is in ie, dat je stukken uit kan vouwen en in kan klappen.

Ik heb al op http://www.cygho.nl/utilities/codeeditors.htm gekeken en nog wat losse sites maar tot nu toe niets gevonden.
Op het moment gebruik ik AEdiX verder een erg fijn en snel programma, maar deze functie ontbreekt nog.

Wat ik verder verwacht in het programma:
- syntax hightlighting
- regel nummers

en verder heb ik eigenlijk niet eel 'echt' nodig.

Kent iemand een programma dat dit kan, of een programma waarvoor ik (zonder al te veel moeite) een plugin voor kan schrijven?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

persoonlijk zou ik je code omtoveren tot dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function formulier_code()
{
  /* hier een formulier om later te versturen  met daarin vermeld 
  dat de mode 'send' is en de form action = $PHP_SELF */ 
}

function send_code()
{
  /* verstuur mail */ 
}

switch ($mode)
{
  case "formulier": formulier_code(); break;
  case "send": send_code(); break;
}
Dit doe ik pas sinds kort zo, en bevalt me veel beter dan tig if's, die ik meestal lekker onlogisch ga nesten en zo. ik houd het voorlopig op het switch-statement :+

een tooltje waar je makkelijk de goede if's kan vinden weet ik niet, daarom prog ik nou anders. ik gebruik textpad btw.

[disclamer]
aan de hierboven getypte code kunnen geen rechten verleend worden, ook wordt er niet gegarandeerd dat het sneller werkt dan een andere manier of methode.

edit:
ik heb net PHPEdit-stable-0.6-2001-10-11.exe gedownload :+
ziet er goed uit, nog niet bepaald bug-loos ook al staat er stable in de naam 8)7
Ik zal dit programma zeker verder uitproberen B)

[ Voor 16% gewijzigd door KompjoeFriek op 26-08-2003 01:43 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home