Ik schrijf vrij veel in php en gebruik dan vaak de volgende methode om in een bestande verschillende functies in te bouwen
En dat dan meestal een stuk uitgebreider
. Op deze manier krijg ik echter php bestanden van meer dan 25 KB en dan heb je heel wat regels tekst en dan kost het soms even tijd om de goede 'mode' te vinden (ok, [ctrl][f] werkt redelijk maar is niet alles).
Ik ben daarom op zoek naar een programma dat dit herkent of waarvoor je via een makkelijke scripttaal iets kan schrijven dat hij het herkent en dan bijvoorbeeld weergeeft als bij xml bestanden het geval is in ie, dat je stukken uit kan vouwen en in kan klappen.
Ik heb al op http://www.cygho.nl/utilities/codeeditors.htm gekeken en nog wat losse sites maar tot nu toe niets gevonden.
Op het moment gebruik ik AEdiX verder een erg fijn en snel programma, maar deze functie ontbreekt nog.
Wat ik verder verwacht in het programma:
- syntax hightlighting
- regel nummers
en verder heb ik eigenlijk niet eel 'echt' nodig.
Kent iemand een programma dat dit kan, of een programma waarvoor ik (zonder al te veel moeite) een plugin voor kan schrijven?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if ($mode == "formulier") { /* hier een formulier om later te versturen met daarin vermeld dat de mode 'send' is en de form action = $PHP_SELF */ } if ($mode == "send") { /* verstuur mail */ } |
En dat dan meestal een stuk uitgebreider
Ik ben daarom op zoek naar een programma dat dit herkent of waarvoor je via een makkelijke scripttaal iets kan schrijven dat hij het herkent en dan bijvoorbeeld weergeeft als bij xml bestanden het geval is in ie, dat je stukken uit kan vouwen en in kan klappen.
Ik heb al op http://www.cygho.nl/utilities/codeeditors.htm gekeken en nog wat losse sites maar tot nu toe niets gevonden.
Op het moment gebruik ik AEdiX verder een erg fijn en snel programma, maar deze functie ontbreekt nog.
Wat ik verder verwacht in het programma:
- syntax hightlighting
- regel nummers
en verder heb ik eigenlijk niet eel 'echt' nodig.
Kent iemand een programma dat dit kan, of een programma waarvoor ik (zonder al te veel moeite) een plugin voor kan schrijven?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!