ADSL met meerdere IP`s ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben hier aan het twijfelen geraakt. Ik wil namelijk meer ip adressen hebben dan dat ik nu heb. En eigenlijk ook meer bandbreedte

Maar natuurlijk wel voor een dubbeltje op de 1e rang.

Daarom is mijn vraag of er nu providers zijn die via kpn leveren en ook meerdere ip adressen ondersteunen ?. (alleen kpn te krijgen hierzo)

En wat kost dat dan want ik kan weinig vinden. Mischien een 2e aansluiting met ADSL (55 euro voor zon plus) zodat ik 2 ip`s heb en 2 dsl lijnen en dus redundant ben :-)

Of toch een Cobalt Raq 4/512mb/20GB of P4/1gb/80GB server huren met 100GB verkeer per maand voor +- 100 euro (kan gelijk een gamehosten dan)

Wat zouden jullie doen en dan met die colocation welke server zouden jullie kiezen met die cobalt kan ik mischien de kosten een beetje terug krijgen door voor sommige mensen een websiteje te plaatsen tegen kostprijs. Maar die p4 is een stuk zwaarder en kan ook games hosten.

p.s. op 12 december verloopt m`n jaarabbonement van KPN ADSL

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 26-08-2003 00:50 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

heel simpel: met kpn adsl kan het niet en je bent ook helemaal niet redundant, want als je centrale gaat flippen, kan je het shaken met je twee verbindingen. Die andere vraag is iets wat je imo zelf moet beslissen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Ik ken maar 2 ISP die meerdere IP's leveren bij een "goedkope" verbinding:

www.surfsneladsl.nl -> onderdeel van surfnet, 8 IP's. Alleen voor studenten, en via BBNed
www.versatel.nl -> een "zakelijk" abbo nemen, krijg je ook meerdere IP's bij. (uit mn hoofd 1 routed subnet, 8 ip's ook)

Verder ga je dan richting de zakelijke verbindingen die allemaal een stuk duurder zijn.

idd, gooi die gamebak gewoon @ colo, of bij iemand op de campus.

Verwijderd

Misschien als je het abonnement van een proefkonijn overneemt.

Ik heb nog steeds 4 IP nummers met MxStream.

• raymonvdm
Helaas

Versatel en bbned kan hier niet.

Anders kon ik surfsnel of versatel nemen. (ben namelijk roc medewerker)

Denk dat ik dan toch maar die cobalt raq 4 bestel. :-)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Detail van TweakDSL:

Het is mogelijk om meer dan 1 ip adres te krijgen op een DSL verbinding. U kunt hier alleen gebruik van maken als uw modem in bridge mode staat en er meerdere machines achter hangen die ieder afzonderlijk een ip request doen.
Dit item is alleen van toepassing op ADSL Economy lijnen. Vaste ip nummers dienen pingbaar te zijn van buiten af gedurende 24 uur per dag. Bij 4 weken niet pingbaar zijn, behouden we het recht voor dit adres te verwijderen.

Voor meer informatie wat betreft tarieven, zie de website. Aan het gebruik van vaste IP-Nummers kunnen geen rechten ontleend worden. De kosten voor een extra vast ip adres bedragen 3 euro; het eerste adres is gratis.

Trek zelf je conclusies :)

Deze info krijg je alleen te zien (voor zover ik weet) in het customer menu...

Wat ben ik ook een muts:
Versatel en bbned kan hier niet.
Kortom: tijd om naar bed te gaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MetalRush op 26-08-2003 02:28 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het kan wel over het (epacity) netwerk van KPN:
BUSINESS DSL: http://www.xs4all.nl/diensten/access/dsl/kosten.html

De vraag is alleen of je die prijs wil betalen.

• raymonvdm
Iemand anders nog ?

Want ik kan geen betaalbare varianten vinden

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Betaalbaar is bij jou schijnbaar de consumenten vorm.
En de consumenten producten van mxstream, bbned, tiscali en versatel hebben gewoon allemaal 1 ipadres.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je ervoor betaald dan kan het zeer zeker wel.
De eerste MXStream abbo's hadden er ook standaard 4 maar daar deed niemand wat mee.

Senile! Senile Oekaki

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Of toch een Cobalt Raq 4/512mb/20GB of P4/1gb/80GB server huren met 100GB verkeer per maand voor +- 100 euro (kan gelijk een gamehosten dan)
Dat is een te lage prijs, daar zou ik mee uitkijken. :)

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:41

Kama

Game Coordinator

Je kunt ook die P4 in een 1U 19" kast zetten en hem bijv bij NXS.nl onderbrengen voor 65 euri in de maand. (of een plankje kopen, 4U reserveren en je pc daarop leggen voor 90e uro) Bij ADSL heb je altijd nog de lagere uploadsnelheid, plus mag je je verbinding niet exploiteren. Bij colocaten of dedicated hosten maakt dat weer niet uit.

drs. Kama

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Kama schreef op 27 August 2003 @ 09:45:
Je kunt ook die P4 in een 1U 19" kast zetten en hem bijv bij NXS.nl onderbrengen voor 65 euri in de maand. (of een plankje kopen, 4U reserveren en je pc daarop leggen voor 90e uro) Bij ADSL heb je altijd nog de lagere uploadsnelheid, plus mag je je verbinding niet exploiteren. Bij colocaten of dedicated hosten maakt dat weer niet uit.
Waar hoeven we denk ik niet te zeggen, maar ik zei alleen dat die prijs niet kon en niet goed was :) Onder een cobalt hoeft overigens geen plankje, die blijft wel hangen omdat 'ie erg ondiep is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jep op 27-08-2003 09:48 ]

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:41

Kama

Game Coordinator

Waar hoeven we denk ik niet te zeggen, maar ik zei alleen dat die prijs niet kon en niet goed was Onder een cobalt hoeft overigens geen plankje, die blijft wel hangen omdat 'ie erg ondiep is.
Mijn antwoord was niet specifiek als reply op je berichtje bedoeld :) Maarre ik heb geen banden met hullie, behalve dat ik zelf daar met volle tevredenheid host :). Ik begreep overigens dat topicstarter zelf een P4 had of een cobalt wilde huren. Als het goed is, hoeft onder geen enkele 19" kast een plankje :) maar als ie een gewone ATX kast wil hosten is het denk ik goedkoper om een plankje te regelen en daar die kast op z'n kant op te leggen dan z'n pc om te bouwen in een 19" kast, die dan vaak toch minstens 2u is...

drs. Kama

• raymonvdm
Is wel betrouwbaar. :'(
Pagina: 1