Toon posts:

onbewerkte video opslaan op CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Als ik een tape heb gevuld met 60min filmmateriaal (dig cam Sony TRV18), dan wil ik dat

graag voordat ik het bewerk, opslaan op een cd (of meerdere cd's). Dit wil ik doen om het

origineel te bewaren om later alsnog scenes eruit te kunnen halen.

Op dit moment gebruik ik Pinnacle Studio 8, en als ik de film van de tape overbreng naar de

pc (firewire) dan is het bestand zo'n 6.5Gb. Ik wil dus eigenlijk dit bestand in onbewerkte

toestand (inclusief scene indeling) opbergen.

Hoe kan ik dit het beste doen??? (ik wil 2 a 3 cd's gebruiken voor die 60min video)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het ligt eraan of je de echte rauwe gegevens (de 6.5gb) of gecomprimeerde video wilt opslaan.....de rauwe gegevens heb je 10x650mb schijfjes nodig....comprimeren kan met xvid, divx, mpeg-1/2....gaat wel enigszins ten koste van de kwaliteit en dan is wel zonde natuurlijk, aangezien je na het editen wss ook weer gaat comprimeren of terugschrijven naar video....als echte backup zou ik iemand met een dvd-writer lief aankijken of je met je harddisk langs mag komen en 2 schijven van 4.7gb gebruiken om het bestand gesplitst weg te branden.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon bewaren op die tape, of die tape kopieeren lijkt mij het makkelijkst.

Compressie op je onbewerkte beelden wil je niet omdat je ze later nog wil bewerken.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

huffyuv comprimeert ook, maar gooit geen informatie weg. Uiteraard levert dit wel grotere files op.

If you choose to criticise you choose your enemies

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Onstream tapedrive op de kop zien te tikken. Van 15 tot 60GB verkrijgbaar. Kun je streamen vanaf tape.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DynaMikeY schreef op 26 August 2003 @ 02:48:
Onstream tapedrive op de kop zien te tikken. Van 15 tot 60GB verkrijgbaar. Kun je streamen vanaf tape.
Slecht plan. Onstream is over de kop, en daarmee ook de kans op support / drivers / enz. Niet een medium om langdurig je beelden op te bewaren.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

little_soundman schreef op 26 August 2003 @ 03:31:
[...]

Slecht plan. Onstream is over de kop, en daarmee ook de kans op support / drivers / enz. Niet een medium om langdurig je beelden op te bewaren.
Daarnaast lijkt dit wel veel op het origineel, dan kan je het beste op je tape van je cam laten lijkt mij :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou het ook kunnen capturen met Scenalyzer. Die kan bij elke scene overgang een nieuw bestandje aanmaken. Zo krijg je dan tientallen bestanden die totaal zo'n 6.5GB groot zijn. Die bestanden fik je gewoon naar 2 DVD's als data bestanden. Zo kan je altijd weer je origineel terug halen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik zou het hele zaakje overzetten naar DVD formaat (MPEG2, bv 6.0 MBit) zodat je later als je dat wil naar hartelust nog kan knippen en plakken en dan zonder een extra conversieslag kan branden naar DVD...

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Zoek eens naar huffyuv. Dat is een codec die gebruik maakt van lossless compression.Scheelt een hoop data en je behoud de kwaliteit.
Huffyuv is a very fast, lossless Win32 video codec. "Lossless" means that the output from the decompressor is bit-for-bit identical with the original input to the compressor. "Fast" means a compression throughput of up to 38 megabytes per second on my 416 MHz Celeron.

Huffyuv is intended to replace uncompressed YUV as a video capture format. It is fast enough to compress full-resolution CCIR 601 video (720 x 480 x 30fps) in real time as it's captured on my machine. Huffyuv also supports lossless compression of RGB data, so it can be used for the output of programs like VirtualDub.
http://www.divxonline.de/...wnload/huffyuv-v2.1.1.zip

[ Voor 73% gewijzigd door Stuff op 26-08-2003 07:24 . Reden: Meer info included ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Pagina: 1