Toon posts:

compu start zomaar opnieuw op!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
8)7

Beste tweakers.
Ik heb een redelijk groot probleem.
Mijn compu start zomaar opnieuw op, dit gebeurt meestal als ik een game aan het spelen ben, maar soms ook als ik bezig ben in windows. Dit probleem had ik onder ME, maar ook nu met XP. Tevens draaien de meeste divx films niet goed, groen en vaag beeld ect..

mijn systeem ziet er als volgt uit

windows XP
Asus a7m266
amd athlon 1500+
384 mb pc 266
asus v7100 pro 64 mb

Voor mijn moederbord en videokaart heb ik de nieuwste drivers gedownload.Ook heb ik de nieuwste bios versie.

zou het probleem aan mijn videokaart kunnen liggen of aan mijn moederbord.
wie kan me helpen want ik begrijp er echt helemaal niks meer van!!!!!

alvast bedankt voor je reactie,

riko

8)7

gody,
mijn condensatoren lekken niet, heb ik net ff getjek.

ik heb alles beetje voor beetje geinstalleerd, maar op een gegeven moment gaat die muiten en ik heb verschillende drivers voor mijn videokaart uit geprobeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 23:41 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

XP is naar mijn weten geen NOS

** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**

DIe al gecheckt :?
Niet goed gelezen, niet direct bij opstarten dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door GGS_206 op 25-08-2003 23:25 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 20:23
Wat heb je zelf al uitgezocht of geprobeerd? Heb je de SEARCH van dit forum al gebruikt? Heb je al met google naar oplossingen gezocht? Ik zie dat dit je eerste post is op dit forum, misschien is het verstandig om eerst even de sticky's en de FAQ te lezen waarmee je misschien al wat dingen oplost. Eerst zien dat je zelf wat uitgezocht hebt en dan zien we wel verder.

Veel mensen zullen hetzelfde zeggen of niet eens reageren.
Verder doen veel mensen dit hoor, zich hier aanmelden en meteen beginnen te vragen. Slim om meteen ter zake te komen maar als jij nu zelf al dingen hebt uitgezocht en geprobeerd kunnen wij meer/betere adviezen geven.
Ook doen wij elkaar hier permanent de groetjes en is het dus niet nodig om onder je posts je naam of iets dergelijks te zetten. No offense maar je kunt het maar beter weten voordat iemand lomp tegen je uitvalt.

[ Voor 41% gewijzigd door Gody op 25-08-2003 23:27 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Wat voor voeding heb je en wat zijn je temperaturen, heb je verder bv je geheugen getest. Kortom iets meer info en test eens een paar dingen, in de faq kan je vinden hoe je met dit soort dinge om moet gaan.

edit:

ik denk ook niet dat je topic in NOS thuis hoort :?

[ Voor 16% gewijzigd door mlevd op 25-08-2003 23:27 ]

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die Divx probleem met beeld dat groen wordt ligt aan codecs. Probeer Nimo Codec pack maar es :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit forum al redelijk uitgepluist, ook google geeft me niet het antwoord op mijn vraag, wat me wel duidelijk is geworden bij google is dat er veel problemen zijn met de videokaart

• Gody
Inderdaad ligt het groene beeld bij je films aan je codecs. Als het beeld wazig of slecht is [blokjes zichtbaar of echt wazig enzo] kan het zijn dat het of in de bioscoop is opgenomen of dat de resolutie gewoon te slecht is...

Verwijderd

Topicstarter
Nimo codec 9 beta versie heb ik geinstaleerd en xvid

Verwijderd

Topicstarter
de voeding heb ik laast vervangen voor een 350 w en de temp van mijn cpu is nu 51 graden en van mijn mb 29 graden

• Gody
WAT heb je zoal gevonden/geprobeerd? Zit er koelpasta onder je processor? Anders wordt ie te warm en reboot hij. [of fikt athlon meteen af :D ] Verder kunnen het bijvoorbeeld ook de condensatoren op je moederbord zijn welke lekken.... Te herkennen aan Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/kt7-2.JPG

En gebruik plz Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif deze knop als je iets toe wilt voegen..

[ Voor 9% gewijzigd door Gody op 25-08-2003 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
gody,
mijn condensatoren lekken niet, heb ik net ff getjek.

ik heb alles beetje voor beetje geinstalleerd, maar op een gegeven moment gaat die muiten en ik heb verschillende drivers voor mijn videokaart uit geprobeerd

• blaataaps
  • Niet online
En wat heeft dit met non-windows te maken precies? Verder lijken steeds opnieuw starten en groen beeld bij films (goede codecs helpen dan wel eens) mij 2 verschillende problemen.
Hoort hier niet, verschillende problemen, editknop niet hanteren, magere startpost -> op slot

ik zie net dat dit je eerste post is, ik stel voor dat je eerst deze dingen Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost
even leest, en met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kun je je post editen, dan hoef je niet steeds een nieuwe berichtje te typen als je extra info hebt, succes!

[ Voor 71% gewijzigd door blaataaps op 25-08-2003 23:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.